"miért tennénk magunkat túl a legfőbb kérdésen? csak mert nem tudsz rá válaszolni?"
Több ponton is rámutattam, hogy miért nem ajánlatos az indokoltságot egyedüli indokként fenntartani, úgy ahogyan azt te teszed. Az indok minden esetben relatív, így a módszer és a következmény is. Mint már több ízben kifejtettem: az erőszak nem mérhető, az indokoltság viszont magában foglal egyfajta arányosságot, így a kettő teljességgel összeegyeztethetetlen, kivéve ha minden további nélkül elfogadhatónak tekinted a relativizálást, más szóval az önkényt, s amiből minden szakmai észrevételt eleve ki kell zárnod a kiróható büntetés, vagy a fegyelmezés módjának megítélésekor. Ez tömören egy sötét középkori hozzáállás, aminek a lényege annyi, hogy a gyerek verve jó. A gyerek helyére effektíve bármit behelyettesíthetsz, ugyanis eme logika mentén tényleg nem számít, hogy ki ellen követünk el erőszakot, a lényeg, hogy mi magunk azt indokoltnak tartjuk-e vagy sem.
Több ponton is rámutattam, hogy miért nem ajánlatos az indokoltságot egyedüli indokként fenntartani, úgy ahogyan azt te teszed. Az indok minden esetben relatív, így a módszer és a következmény is. Mint már több ízben kifejtettem: az erőszak nem mérhető, az indokoltság viszont magában foglal egyfajta arányosságot, így a kettő teljességgel összeegyeztethetetlen, kivéve ha minden további nélkül elfogadhatónak tekinted a relativizálást, más szóval az önkényt, s amiből minden szakmai észrevételt eleve ki kell zárnod a kiróható büntetés, vagy a fegyelmezés módjának megítélésekor. Ez tömören egy sötét középkori hozzáállás, aminek a lényege annyi, hogy a gyerek verve jó. A gyerek helyére effektíve bármit behelyettesíthetsz, ugyanis eme logika mentén tényleg nem számít, hogy ki ellen követünk el erőszakot, a lényeg, hogy mi magunk azt indokoltnak tartjuk-e vagy sem.