És azt elmondanád, hogy egy városi autónak minek neked egy ilyen erőmű? Azon kívül, hogy mutogathatod magad, hogy milyen nagy király vagy. Ne érts félre nekem is nagyon tetszik a Jaguár és én is szívesen vezetgetném mindennapjaimban, de meg kell húzni egy határt, hogy meddig engedhetjük meg magunknak, hogy az indokoltnál sokkal erősebb és sokkal nagyobb, viszont mutatósabb, macsósabb dolgokat válasszuk, a praktikusak helyett.
Sokan elfelejtik, hogy mi az a városi autó, márpedig ez kimondottan annak lett szánva (bár az ilyen szintű leminimalizálás tényleg túlzás). Elmész munkába, boltba és hazamész, este esetleg szórakozni, de egyhuzamban nem mész többet 30-40 km-nél (még ennyi se, ha a parkolókban is vannak töltőállomások), városról lévén szó nem mész többel (szabályos keretek között maradva) 50nél, legyen mondjuk 60-65, hogy legyen egy kis tartalék benne. Tök fölösleges olyan autóval tötyörögni a Rákóczi úton péntek délután, aminek 350ig van "skálázva" (még mielőtt valamelyik nagyon okos unalmában benyögné, hogy a Jaguáré digitális...) a sebességjelzője, ha úgy sem fogsz vele 60-70nél többel menni. Lehet benne gyönyörködni meg menőzni a csajok előtt aztán annyi. Másik dolog a méret. Ez egy másik figyelmen kívül hagyott témához kapcsolódik. Sok nagymenőnek csak addig terjed a szellemi képessége, hogy a KRESZ-ben nyilván minden érte van, az meg sem fordul egyiknek sem a fejében, hogy esetleg nem azért van 50km/h-s sebességhatár a városban, hogy a kezdő mazsolák se csavarodjanak fel az első jelzőlámpára, hanem mert hosszas tervezés után, forgalmi szempontból az bizonyult előnyösnek. Az, hogy egy autó kicsi, nem csak arra jó, hogy könnyebb vele leparkolni...hanem egy esetleges balesetnél könnyebb vele elférni, kikerülni és haladni tovább, de a másik legalább ilyen lényeges és a vezetőktől abszolút független dolog, hogy 2-3m hosszú autókból sokkal több fér el, mint az 5-6m-es anyahajókból. Több fér el az utakon menet közben, így nő az adott út kapacitása, hogy adott idő alatt hányan tudnak áthaladni rajta, és több fér el a parkolókban is, így azoknak is nőne a kapacitása.
Arra valóban alkalmatlanok ezek az autók, hogy családdal elmenjen az ember nyaralni, vagy unatkozó főhősünk felmásszon egy autópályára, hogy sebességszeretetének hódolva meghajtsa kicsit a gépét, de a mindennapi városon belüli közlekedéshez jelenleg szerintem ez a legjobb irány.
Sokan elfelejtik, hogy mi az a városi autó, márpedig ez kimondottan annak lett szánva (bár az ilyen szintű leminimalizálás tényleg túlzás). Elmész munkába, boltba és hazamész, este esetleg szórakozni, de egyhuzamban nem mész többet 30-40 km-nél (még ennyi se, ha a parkolókban is vannak töltőállomások), városról lévén szó nem mész többel (szabályos keretek között maradva) 50nél, legyen mondjuk 60-65, hogy legyen egy kis tartalék benne. Tök fölösleges olyan autóval tötyörögni a Rákóczi úton péntek délután, aminek 350ig van "skálázva" (még mielőtt valamelyik nagyon okos unalmában benyögné, hogy a Jaguáré digitális...) a sebességjelzője, ha úgy sem fogsz vele 60-70nél többel menni. Lehet benne gyönyörködni meg menőzni a csajok előtt aztán annyi. Másik dolog a méret. Ez egy másik figyelmen kívül hagyott témához kapcsolódik. Sok nagymenőnek csak addig terjed a szellemi képessége, hogy a KRESZ-ben nyilván minden érte van, az meg sem fordul egyiknek sem a fejében, hogy esetleg nem azért van 50km/h-s sebességhatár a városban, hogy a kezdő mazsolák se csavarodjanak fel az első jelzőlámpára, hanem mert hosszas tervezés után, forgalmi szempontból az bizonyult előnyösnek. Az, hogy egy autó kicsi, nem csak arra jó, hogy könnyebb vele leparkolni...hanem egy esetleges balesetnél könnyebb vele elférni, kikerülni és haladni tovább, de a másik legalább ilyen lényeges és a vezetőktől abszolút független dolog, hogy 2-3m hosszú autókból sokkal több fér el, mint az 5-6m-es anyahajókból. Több fér el az utakon menet közben, így nő az adott út kapacitása, hogy adott idő alatt hányan tudnak áthaladni rajta, és több fér el a parkolókban is, így azoknak is nőne a kapacitása.
Arra valóban alkalmatlanok ezek az autók, hogy családdal elmenjen az ember nyaralni, vagy unatkozó főhősünk felmásszon egy autópályára, hogy sebességszeretetének hódolva meghajtsa kicsit a gépét, de a mindennapi városon belüli közlekedéshez jelenleg szerintem ez a legjobb irány.