"A víz érdekes dolgokra képes. A repülőgépek kondenzcsíkja gyakorlatilag egy-két tizedmásodperc alatt keletkezik, méghozzá úgy, hogy a hajtómű kilépő gázhője akár 700°C felett van. Ebben a gázban van ugye a szénhidrogén üzemanyag szinte tökéletes égése nyomán keletkező CO2 és H2O, Utóbbinak nincs ideje cseppekbe állni. Azonnal jégkristályok keletkeznek belőle, lévén a többszáz fokos levegő villámgyorsan keveredik a környező -45°C-ossal. A keveredés azért is gyors, mert a valódi tolóerőt adó szintén hideg levegősugár nem az égéstér felől érkezik, hanem a hajtőmű úgynevezett külső áramában halad át. Magyarul a +350-700 fokos "vizes" égésgáz nagy mennyiségű örvénylő hideg levegőbe érkezik, és pár méterrel a fúvócső mögött már csillogó kiristályokká fagy: http://web.mit.edu/aiaa/www/contrails.jpg"