"Biztos túl sok földet hordtak fölé, hogy normálisnak nézzen ki az alagút. Csak most a plusz teher alatt a salakból készült olcsó beton szétesik, de szerintem poton 5-6 milliárdból meglehet javítani ezt is. Azért örülök ,hogy a méregdrága szarból 1 év alatt már fos lett."
nem az a gond hogy beomlik a lösz ... a mérnökség és a kivitelézésre szerintem senki nem dühös ... ellenben akik a döntéseket hozták, azok haljanak meg ... NYILVÁNOSAN, ÉS ERŐSZAKOSAN HALJANAK MEG!!!
ugyan már.. nem korruptak és hülyék voltak ezek, hanem előrelátóak.. ezer évek múlva a lemeztektonika elintézi, hogy ott egy hegy legyen.. milyen jó lesz akkor, hogy nem kell azt majd kerülgetni..
Az a gáz, hogy valaki ezt még be is veszi. Igaz ilyen gyenge magyarázkodással még az Unitef'83 Zrt. sem próbálkozott (36. komment), de azért BME-s egyetemi tanárok terjesztik, persze... 2 kockásfülű nyuszi mese között, mi?
Azért elég gáz, hogy 52 kommentből 1 van rendesen képben, az meg szánalmas, hogy az összes többi kibaszott hülyén osztja az észt, meg lövetné le a fél kivitelezőcsapatot. Faszért kell erőltetni az okoskodást.
Nem tesznek bele, a katapult az ágyú és a rakéta feltalálása óta elavult :P
Katapultülés pedig van egyesekben: http://www.youtube.com/watch?v=ZoKkaOZVnD4
Inkább a rácsos ablak egy csatahajón (hehe, tengeralattjárón).
Azért ez a megoldás lett megvalósítva, mert 147 méter széles sávban kellet volna földkisajátítást végezni. Nem arról van szó úgy is sokkal olcsóbb és jobb lett volna, de 1,5 év a jogi hercehurca hogy ezt meg lehessen építeni, és Pécsre 2010-re oda kellett érni. Ez van. Az pedig hogy az egyik beszakadt a 4-ből nem is olyan rossz arány ahhoz képest hogy nem állékony lösztalajba mi vagyunk az elsők akik alagutat verünk :). Tessék szidni a politikusokat akik presztízskérdést csináltak a pécsi autópályából. Ilyen lett. A forrásaim fecsegő egyetemi tanárok a BME-ről.
Én ezt tényleg nem hiszem el. Ennyire találékony csak a magyar ember lehet. Normális ember mit csinálna? A mező tetejére tervezné a vonalvezetést, nem alá... Németországban van egy szabály, hogy az autópálya maximális emelkedése 4%-os lehet. Lehet, hogy itt is hasonló elgondolásból oldották meg így, csak 0-t akartak? Hát sikerült, amit ideépítettek az egy nagy nulla. Egy hónappal az átadás után beomlik az alagút, beszakad az aszfalt. Ehhez csak gratulálni tudok.
Sajnos részben a Fideszre is gondolok. Az M7-es völgyhíd, a Fidesz találmánya, csak a következő kurmány ideje alatt készült el. Nem volt gyenge az elmúlt nyolc év, de sajnos nincsenek illuzióim a következő éveket illetően sem. Már remegve várom a debreceni stadiont is. Lesz baj ott is bőven, már a szándék is megkérdőjelezhető, ha csak a tervezett milliárdok elköltésére gondolok. Szerintem jó ötlet volt az alagút, csak kár, hogy nem lejt....:-)
Egyet mondjom meg nekem valaki, azt hogy minek építettek oda alagutat amikor semmi szükség nem volt rá??? A képen is látszik hogy semmi hegy vagy olyan akadály nincsen amihez szükséges lenne az alagút. De, én megmondom nektek előre a választ, szerintem csak azért építették hogy Gyurcsányék felvágjanak vele hogy MAgyarországon is van alagút, meg hogy egy kis pénzt lopjanak belőle, de ezzel csak nevetségessé tették az országot más országok előtt ahol tényleg szükség volt az alagutakra, mert olyan hegységek vannak mint az Alpok vgay még sorolhatnám, ahol tényleg nem lehet azt megoldani hogy átmennek a hegy felett....
Ékes példája annak hogy Magyarországon semmi nem változott már nagyon rég óta. Ugyanazt az értelmetlen világot éljük mint a "TANU" című, sajnálatos módon örökzöld fílmben. Persze a megnevezések- és szereplők változnak, más a mostani rendszer marketingje. Még más a motiváció is, ott az ideológia és a karhatalom, itt a pénz és a mutyizás, az elvtársakból meg urak lettek...
De a magyar alagútról és völgyhídról csak a "Magya Narancs" tud eszembe jutni :) (ne a FIDESZ-re gondolj...) "kicsit sárga, kicsit savanyú, de a miénk" ...
".... Ekkor merült fel az alagutakkal kombinált vonalvezetés megvizsgálásának gondolata, amelyet a NIF Zrt. kért a megalapozott döntés meghozásának érdekében. Az alagutas változat vizsgálatának szükségességét indokolta az a tény is, hogy a környezetvédelmi hatóság 2000-ben elutasító határozatot hozott a Baranya Megyei Növényegészségügyi és Talajvédelmi Állomás (NTÁ) állásfoglalása miatt, mely szerint a nyomvonal ezen a szakaszon talajvédelmi érdeket sért.... .... Mind az általunk, mind a független szakértő által készített vizsgálat ugyanarra a következtetésre jutott – az alagutas változat az olcsóbb, és az egyéb szempontok miatt is kedvezőbb....
....
- az alagút nélküli, lapos rézsűvel nyitott változat földfölöslegének elszállítása, elhelyezése igen jelentős többletköltséggel jár, melyet tovább növelnek a kisajátítási költségek, valamint a bevágásos szakaszokon megépíteni szükséges vadátjárók – vagyis völgyhidak az autópálya felett;
- a támfalas (szűkített) bevágással tervezett változat esetében a földfölösleg csökken ugyan, de a cölöpalapozású támfalak költsége itt is jelentős többletköltséget okoz, továbbá itt is szükség van kisajátításra és vadátjárók építésére;
- az alagutas szakaszon elmarad a kisajátítási költség, minimális a földfelesleg, ugyanakkor további, nem forintosított előnyei vannak, nevezetesen:
– nincs tájseb, az alagút feletti terület érintetlen marad
– művelhető, a vadállomány számára átjárható (Gemenc!);
– az alagutak télen-nyáron, akár több műszakban is építhetők, nincs kitéve a kivitelező az időjárás viszontagságainak
– löszös talajban bevágások építése fokozottan időjárásfüggő
– minimalizálható a meglévő közút - hálózat terhelése, hiszen körülbelül 800 ezer (!) teherautónyi fuvar elmarad, szükségtelenné válik, mivel ekkora mennyiségű földet nem kell elszállítani. Ezzel igen nagymértékben csökken a lakosságot érintő környezeti terhelés (légszennyezés, zaj, épületek károsodása) is....."
A legtöbben miért a mérnököket, meg a kivitelezőket szidják? Pontosítok... A mérnökök hibásak, mert nem mindent számoltak, terveztek meg pontosan... A kivitelezők hibásak, mert nem biztos, hogy mindent úgy csináltak és azt tettek, amit kellett volna... De kérem, ez nem az alagútrendszer egyedi hibája! Magáért, ezért a műért, nem a mérnökök, meg kivitelezők a hibásak. Hiába töritek el kezüket, lábukat, vagy akasztjátok ki/fel. Csak az a hibás, aki megrendelte... Hülye lenne a mérnök, vagy kivitelező saját megélhetését kidobni az ablakon, mert ő maga értelmetlennek, vagy hülyeségnek tartja azt, amit megrendelnek tőle... Az a megrendelő baja... Szóval nem értem milyen eljárás kellene itt a tervező mérnökök ellen. :( Más... Engem dühít ez az alagutas dolog. Látom benne a fantáziát, mert presztizsnek jó ez. Megmutasssuk a nagy világnak, hogy mi eztetet is megtugggyuk csinyálni. Ezt még indoknak is el tudnám fogadni. Na de kérem, hogy ha már benevezek ilyenre, akkor sajnáltak még 1-2, 3-4 vagy több milliárdot arra, hogy kicsit jobb anyagot tegyenek bele, vagy sűrűbbre tervezzék a vízelvezetést, hogy akkor már tartós is maradjon... Hmm... Vagy még nagyobbat gondoltak! Megmutassuk, hogy mi olyan fasza gyerekek vagyunk, hogy felépíttetjük milliárdokért rosszul, javítgatjuk milliárdokért, majd elbontatjuk milliárdokért. Hmm, na ez már az igazi fitogtatás... Ha ez az utolsó volt a terv, akkor meg elismerésem a gondolatmenetért, megtusaccsuk ki az úr a dombon! :)
A másik bosszantó dolog ebben, hogy olyan horribilis összegekből csinálják, hogy az vérforraló!!! :/ Mi kerül ebben ennyibe??? Gondolom az ötödéből ki lehetne hozni...
Ez azért van, mert Hitler hozott egy rendeletet (Ami a mai napig érvényben van a németeknél), hogy minden általuk épített autópályát úgy kell megalapozni, hogy arra egy repülőgép is le tudjon szállni.
én ezen nem tudok nevetni ... csak egyre tudok gondolni: lock n load ... nem lesz itt rendben semmi míg pár száz ember érdemeiért nem kerül a föld alá, minek nyomán még párezer örökre el nem szökik
Kiegészítésként a kommentemhez: Amikor a Hitler építette útról írtam elfelejtettem hozzá tenni, hogy én 1987- ben jártam rajta először, és kiváló állapotú autópálya.
Nyugalom srácok, még pár év és a hegyet is odaépítik, csakhát ahhoz kell még pár alagutat csinálni, hogy legyen föld, ennyi lösz talajt kicserélni nagy munka "lösz" :)
Még folynak a viták, hogy az alföldet fúrkálják szét, vagy a Mecseket hordják át...
Alapból az egész autópálya építés egy rohadt nagy lehúzás. Horvátországi autópályákat olcsóbban csinálják jóval kilométerenként mint kis hazánkban, pedig ugye a terepviszonyok nem ugyanazok.
Jéé helybéli :):) pont ezt akartam felhozni anno volt ez a fejlesztési terv hogy Battonya- Orosháza közötti út felújítás. Nem is tudom mi volt a határidő, Battonya-Mezőkovácsháza között még meg csináltát régen. Utána pár éve Mezőkovácsháza- Nagybánhegyesi útelágazás között fél vagy egy évig (!!!!!!) csináltak 5km-es szakaszt, és utána bejelentették, hogy elfogyott a pénz...ja és Kaszaper-Orosháza kirakták a 40es táblákat....
Kaszaperről kivezető úton szántotta fel valaki az utat???
Egyéb hihetlen jó ötletek :
- kormányzati negyed ami nem épült meg :
" A Népszabadság korábbi információi szerint ugyanis 200 milliót különítettek el a költözés előkészítésére, amiből 15,6 millió forintot költöttek el (!!!!!!), de további 33 millió forintot kell még kifizetni tervezéssel kapcsolatos költségekre (!!!!!!!) . A politikus ezzel kapcsolatban írásbeli kérdést nyújtott be Kiss Péter kancelláriaminiszterhez. Kíváncsi ugyanis arra, hogy hogyan fordulhat elő most már sokadszor, hogy olyan beruházásokra költ pénzt a kormány, amelyek aztán soha nem valósulnak meg. Megemlítette ennek kapcsán a kormányzati negyed projektet, melyre szerinte 10 milliárdot(!!!!) költött feleslegesen a kormány."
Völgy híd+ alagút kell, de az hogy az iskolában nincs fűtés az le van szarva. Ha erre az alagút rendszerre van pénz, akkor legalább csinálják meg normálisan. Ha jól tudom Ausztriában van olyan országút, amit Hitler csinált még anno az 1940-es években. (javítsatok ki, ha rosszul tudom). Tényleg ez már bicska nyitogató. Nálunk Orosháza és Kaszaper közt lévő, nemzetközi forgalmat bonyolító, útra nem futotta, pedig az állapota az lassan földút kategória.
Ez tényleg kegyetlen dolog:P(mondjuk a nálunk-Erdélyben- épülő "autópályáról" inkább ne beszéljünk). Szerintem Pista bácsi nem engedte, hogy ótópályát építsenek a földjére, oszt alatta kellett:P
Vajon hol vették a tisztelt tervező-mérnök urak a diplomájukat? A józsefvárosi piacon?
Mindenesetre jó drágán adhatták az aláírásukat ehhez a "mesterműhöz"! Megkeresni őket és kezüket-lábukat eltörni!
Már csak azt sajnálom, hogy kénytelen vagyok rajta utazni, ha nem akarok feleslegesen kerülni...
Érdekes :-D Az M3-as mogyoródi szakaszán ennél jóval nagyobb szintkülönbségeket oldottak meg felszíni vonalvezetéssel. Nálunk az ilyet vakondtúrásnak tartanak. AZ ilyet szét kell taposni, nem megfúrni.
Én mind a megrendelő, mind a tervező, mind a kivitelező ellen eljárást indítanék.
"Egyik szemem sír a máik nevet" reakció...
A magyar leleményesség, építsünk alagutat egy buckába (Y)....(ami azt hiszem löszből van)
hihetetlen mire költik a pénzünket.......
Erről nekem az jut eszembe, hogy a "MÁV vonatok menetideje azért ilyen sok, hogy fenntartsuk a nagy ország látszatát.".
Én sosem gondoltam volna, hogy ennyire f@sz tervezés létezhet, és valaki rá is bólint. Kb. Transport Tycoon-ban csináltam ilyeneket, mert jól nézett ki, meg volt rengeteg (értsd: RENGETEG) feleslegesen elkölthető dollármillióm. Ennek megfelelően az ország gazdasági állapotát figyelembe véve igen érdekes, hogy ez létrejöhetett.
A megoldás persze úgyis az, hogy "valakinek a valakijének pont szüksége volt egy ilyen beruházásra, hogy eltűnhessen a ráfordított pénz".
Amúgy a kép jópofa, mert a parcellázás miatt optikailag teljesen úgy néz ki, mintha legalább 3 kép lenne egymás fölé pakolva :)