Aki ismeri, annak azért, aki meg nem, annak meg azért... 4 francia, akinek szerintem lemezjátszón kívül semmi nem volt a gyerekszobájában...
A sztori lényege a következő: 5 lemezjátszó, 4 ember. Az egyik lemezjátszón csak az alap szól folyamatosan, ahhoz nem nyúlnak. A másik négyen egy zeneszám egy-egy hangsávja van felvéve... a többit nézzétek meg!
A Technics által rendezett DMC bajnokságot ha jól emlékszem 7 éve nyerik meg folyamatosan. (Mindenki nézheti, semmi tucc tucc izé nincs benne).
Igazat beszélsz. A gitárhangos dolgot pedig csak példának mondtam, nyilván valóan, mivel végülis utánzatról van szó, nem fog úgy hangzani mint egy rendes gitár. És nem azt mondom hogy aki pedig loopokból és sample-kből összerak egy zenét az tud gitározni, vagy hangszeren játszani. De az elektronikus zene mint hangzás baromi tág fogalom, nem feltétlen kell arra gondolni hogy valaki aki elektonikus zenét készít, az valamilyen hagyományos hangszerekkel előállított hangzást próbál utánozni. Vannak olyan hangok is, amiket hangszerrel nem lehet előállítani, és ebből kifolyólag vannak olyan előadóknak olyan track-jei aminek a hangzásását hagyományos hangszerrel ugyancsak nem lehetne utánozni, és szerintem ezek a zenék is lehetnek ugyanolyan jók a maguk nemében, és ezeknek az előállításához is ugyanúgy kell tudás, tehetség, és nem feltétlen kisebb munka, mint megszólaltatni egy hangszert.
És, ez most hogy jön ide? Nem arról volt szó, hogy gépek írják a "zenét", hanem hogy emberek más munkáiból összefércelik a "művüket", vagyis nem kell hogy értsenek a zenéhez, nem kell hangszeres tudás, csak összerakni a legót. Egyébként erről is megvan a véleményem, kismillió sample és loop gyűjteményt ismerek, és azt vettem észre, hogy nagy részük szemét, vagyis a producer/loop készítő vszínű megcsinálta a saját zenéjét a jobbakkal, a kevésbé jókat, meg amiket nem használt fel pedig kiadja sample cd/dvd-ként. :))
Hidd el, majdnem az összes programot ismerem zenei téren, nem az "elektronikus zeneszerkesztéssel" van alapvetően bajom, hiszen azzal is születhetnek és születnek is maradandó alkotások (sőt, manapság szinte minden profi stúdióban digitális rögzítés folyik, persze nem Reason, FL és társai...). A gond azzal van, hogy míg régen ahhoz, hogy zenélj ill. azt fölvedd, meg kellett tanulnod ZENÉLNI, nem bepötyögni a hangokat vagy a techinkával "trükközni", addig manapság szinte bárki összetákolhat otthon valami "zeneszerűséget", és a tapasztalat nem azt mutatja, hogy ettől a zene minősége javult volna, hanem épp ellenkezőleg, el vagyunk árasztva iszonyú mennyiségű gagyival (ja, és zenészeknek nevezett dídzsékkel).
"Továbbrai is azt mondom, nehezebb egy számítógéppel gitárhangot csinálni (nem lejátszani) mint megpendíteni egy húrt"
"Ez egy akkora, de akkora baromság. Manapság abból áll a "digitális zeneszerkesztés", hogy előregyártott loop-okból, vagy mások által megírt arpeggiokból, zenei részletekből összerakosgatják a "dalokat", mint hülyegyerek otthon a legót."
Ne haragudj wtf, de amit írtál az a marhaság. Szerinted a loop-ok maguktol születnek? Úgy látom ebből a modatból hogy Te valamikor valahol láthattál egy gagyi amatőröknek szánt szoftvert, amit elkönyveltél elktronikus zenekészítés címszó alatt. Nyilván vannak akik úgy csináltak "zenét" ahogy leírtad, meg a műanyag "slágerek" is így készülhetnek biztosan. De azért a dolog nem egészen erről szól. Továbbrai is azt mondom, nehezebb egy számítógéppel gitárhangot csinálni (nem lejátszani) mint megpendíteni egy húrt. De félre ne érts, nem leszólom azokat akik jól játszanak mindenféle hangszereken, csak mondom, hogy nem kell lefikázni az "digitális zenekészítést" mert nem is olyan egyszerű mint aminek látszik, sőt.
Teljesen igazad van wtf , egyetértek . igazából nem innét indúlt a vita , és nem látom , hogy lefikáztam volna a csávókat , mindössze annyit írtam , hogy nem tudok hasra esni ettől a produkciótól . Most a szakmai részbe nem akarok belemenni .. de látom Te nem vagy totál dilettáns a műfajban :) ( bocs ) ... azomban annyit még had tegyek a dologhoz hozzá , hogy az , hogy itt egy Lp-ről megy az alap , és a többi szólamot a csávók keverik valós időben hozzá ... hát ez jó nagy hülyeség , ugyan is própáljon meg valaki csak 2 .. nem ... 5 lemezjátszót szinkronban elindítani . Ugye ez már innen kezdve lehetetlen . Az tiszta sor , hogy van egy alap remix , amin minden rajt van és persze egy stúdióban csinálták, és erre ilyen általam csak vinyu-vinyunak hívott dolgot , ha jól tudom azt scratch-elésnek hívják , rákevernek ... ez ok , jól szól , meg trendi , csak ez az amitől nem tudok hasraesni .
Amiről te írtál az totál igaz , annyit azomban hozzátennék , hogy talán nem ennyire sötét a kép . Perszte egy réteget ... és el sem ítélem ... el lehet kábítani , ilyen műanyagzenékkel , és ezzel semmi probléma , de azért az igazi zenélésnek, muzsikálásnak azért meg van a maga helye és közönsége , ha talán kicsit szűkebb is , mint régebben volt , de ez nem baj , mert jobb egy kisebb létszámú értő közönség , aki értékeli , azt hogy " zenészek " zenélnek , mint egy tömeg aki csak erre az egyen tuc-tuc ra gerjed .. és ebben az esetben ezta fajta produkciót is ebbe a kategóriába sorolom .
Osztom a véleményed, manapság bárkiből lehet "dídzsé", akinek van egy kis ritmusérzéke, ennél sokkal, de sokkal több kell, hogy valaki mesteri szinten zongorázzon, gitározzon, hegedűljön, stb. Rengeteg év gyakorlás. Pont a MAGura félék, akik nem értékelik a zenei tudást. Azt írja: "A digitális hangszerek ugyanolyan hagszerek mint a többi, csak nehezebb játszani rajtuk." Ez egy akkora, de akkora baromság. Manapság abból áll a "digitális zeneszerkesztés", hogy előregyártott loop-okból, vagy mások által megírt arpeggiokból, zenei részletekből összerakosgatják a "dalokat", mint hülyegyerek otthon a legót. Hol van ez ahhoz képest, amikor az ember minden hangot maga ír, esetleg még a hangzását is maga találja ki (pl. gitárosok, de akár billentyűsök is, mikor nem egy gyári hangszínt használnak, hanem saját maguk szerkesztik azt meg!). Manapság már énekelni se kell tudni... Hamis az ének? Majd autotune-nal kijavítjuk, akár oktávokkal feljebb is rakhatjuk, megeffektezzük, az úgyis trendi, kész az új "sláger". Dobos? Minek, van dobgép, millió előregyártott pattern, loop. Mi az, hogy éveket tanulni zeneelméletet, vagy bejárni a zeneakadémiára, hogy megtanuld, mi az a modális improvizáció vagy a dallamvezetés? Ma, 2007-ben olyan programok vannak, hogy még a hangokat, akkordokat, skálákat se kell ismerni a hülyegyerekeknek, a program megmondja, melyik akkord után melyik szól jól, vagy választhatsz a kínálatból. Lassan hangmérnökökre se lesz szükség, Pistike a kisszobában masterel az automaster programjával (mondjuk úgy is fog szólni, de Pistike barátai le lesznek nyűgözve...).
Valamit talán konyítok a zenéhez .. ide s tova ... 25 éve zenélek mondhatni rendszeresen ... Tudom mik azok a hangsávok , szólamok és pont ezért vagyok kicsit kételkedő ... nem látom a csávókban a ritmust a precizitást , néha egymástól is le vannak maradva .. ez egy zenekarban lehetetlen , vagy lagalább is nagyon szarúl szól . Visszanéztem és az " értőknek " egy momentum . 0.26 nál a jobb szélső ( fekete pólós ) csávó Lp-jéről kellene jönni a zongora akkordnak ... na a csávó teljesen tisztán egy ütemmel előbb húzza a lemezt mint megszólalna a zongora ... Több hibát nem keresek benne , mert nem ér annyit az egész .
Persze ha ez egy műfaj akkor valakinek meg is kell nyerni .... ez tiszta sor . A magyar Tátika vetélkedőt is megnyerte valaki annak idején , de ez nem jelentette azt , hogy maradandót alkotott .
Baszus sosem értettem milyen alapon fikázzák le azokat akik nem kottából és "hagyományos" hangszerrel készítenek zenét. Rengetegszer hallottam hogy "persze számítógéppel könnyű zenét csinálni, fogna a kezébe egy igazi hangszert" Én azt mondom hogy sokkal de sokkal nehezebb, és nem kevesebb zenei érzék kell ahoz hogy valaki zongora, gitár vagy egyéb analog hangszer nélkül készítsen hallgatható zenét. A digitális hangszerek ugyanolyan hagszerek mint a többi, csak nehezebb játszani rajtuk. Ezek itt 4en igaz nem épp azt csinálják amiről itt beszélek, de le a kalappal előttük, igaz ők nem a 0-ról készítenek zenét, de ez is egy műfaj.
mekecske..... ez egy olyan dolog, h kinek mi.... tudod en azt mondom h annak orulok h legalabb vannak meg a Foldon emberek akiket nem vitt el a kocsog mp3 mania meg a "cd-je a jovo" szindroma es megmaradt oldschool a bakeliten!
Jó, a maga nemében, de ha a kotta- és hangszertudásmentes a jelen és jövő "kurvajózene" képlete (ráadásul a múzsa a technikát csókolja homlokon az újat alkotni képes alany helyett), akkor büszkén viselem a "vaskalapos" bélyeget.
Mindenkinek koszi, kiemelnek ket embert Prod81...Carl Cox egy isten imadom, de az h o 4 lemezjatszon pakol egymas utan zeneket amibol egyszerre 2 szol max, az mas mint ez, Carl Cox nem surun nyer DMC-t mivel nem az a mufaj.... Bubi, nem kell hasra esni senki nem mondta, a dolog lenyege valoban a show, amugy az alap az az alap... ha ertesz a zenehez tudod mit jelent... csak a dobok ebben az esetben. az a masik 4 lemezjatszora egy egy hangsav van felteve, ugy mint saxphone, zongora, stb... ezekbol huzogatjak ossze a muzsikat. ebben az a plane h senki mas nem csinalta meg eddig, es mondom 2003 ota nyerik a Technics DMC, bajnoksagokat!
A másik négyen egy zeneszám egy-egy hangsávja van felvéve --> szóval ahogy hallom nagyjából a mindenki egy hangszert tol a dalokból. amúgy tényleg csak show, igazából csak azért látványos mert szinkronban nyomják, meg persze egymás keverőpultjainak váltogatása :D
lehet találni sokkal jobb DJ-ket, akik olyanokat imporvizálnak, hogy csak na ;)
Ügyesek ... olvasom a komenteket . Csak azt nem tudom mennyi az alap és mennyit " csinálnak " a csávók . Mert ha csak azt , hogy " vinyu-vinyu " akkor nem tudom miért kellene hasra esnem ???? Ráadásúl néha szerintem nincs szinkronban amit csinálnak és ami szól ... vagy egyszer csinálnak valamit utána ugyanazt, és mégis más szól ( ez a latinos végefelé , mikor kiállnak ... na ez hogy van ??? ) szerintem ez csak SHOW , semmi több .