szándékos volt. egy egyiptomi munkafelügyelő senkivel nem kivételezve ütlegelt egy akkortájt kiválasztottságáról már kezdetlegesen meggyőződöttet. mózes megölte, majd elkaparta a hullát a sivatag homokjába. tettét persze más is látta így aztán mikor nem sokkal később két héber verekedett és a "nyertest" megszidta (kettős mérce), akkor az azt felelte neki, hogy nem bírája ő nekik, ki tette azzá, ő ilyenre nem emlékszik és mi van ha nem hagjya abba a "vesztes" megverését, talán meg akarja ölni őt is, mint az egyiptomit.. erre mózes illa berek nádak erek. :-D
a konklúziók (több is van):
a, a zsidók különállóak
b, hálátlanok azokkal akik befogadják őket (nem kifejezetten a munkafelügyelő megölése, hanem azol megsértése a fő baj, akik rengeteg más mellett a ne ölj jelentőségét is megismertették vele. azokat sikeresen arcon köpte..)
c, a,+: különállők és megengedhető, hogy legfeljebb azonos bűnért (valójában a munkafelügyelő kevésbé volt bűnös mint a két héberkedő verekedő) halált is kiosszanak..
d, az elásás a sivatagban, a közhatalom (mely a keblén melengette) semmibevétele
e, lelkiismeret még akkor is zéró, mikor egy "fajtársa" felemlíti neki, hogy tudja róla mit tett, nem hamut szórva magára az egyiptomi meggyilkolása miatt menekül el, hanem mert a saját fajtársai dobják fel a legközelebbi fáraörsön..
f, a történetben az összes zsidó bűnös (figyelem ez a zsidó történetírás!) /éppenséggel azon elvek, isteni törvények* alapján amivel mózes is legrasszál majd a sínai hegyről/
* ami a legkevésbé sem lehet újdonság a számukra. egyiptom őket szedte fel, ők meg az éppen aktuális aton kultuszos, egyistenhites, később üldözött /és ezért menekültek egyiptomból, nem másért/ kultúrát. az önhittségük kiválasztottá tett őket egy éppen akkor lehanyatlott vallásban. önálló államfejlődésre még ezzel együtt is képtelenek voltak. viszont a fenti pontok még ma is igazak.
Jézus több fejfájást okozott a főpapoknak a zsidó elitnek, mint a többi. a Barabás pl. egy főként Róma-ellenes lázadó volt, mégha maga is hitben utazott. a főpapoknak nagyon is megfelelt a kialakult helyzet Rómával. a korábbinál szervezettebbek lettek, a katonai nyomást meg enyhíthették a saját abszolút hatalmukkal, mert a népük ahogy ma is, úgy régen is a vallási vezetők szavát követik. ez tartotta és tartja egységben őket. (és ennek hasznát leginkább akkor veszik ha pozíciót kell megragadni.. külsősökkel szemben megy az összetartás. egyébként simán kiirtják egymást, ha végeztek mindenki más szolgasorba-döntésével vagy megölésével. nem csak ők képesek erre természetesen.)
azon felül Jézust kivetették több szempontból is a zsidók maguk közül. nem is volt zsidó szerintük. egyébként Barabás sem. (eleve arab a neve és azt jelenti az atya fia) és a legjobb, hogy mi is Barabbás keresztneve (:o))? Jézus! :-o
szerintem a keresztény vallás sem a közel-keleten kezdődött. sok az atya-fiú a történelemben. ;-) az emberi történelemben mindennek megvan a magyarázata. egyedül Istent nem lehet de nem is kell megmagyarázni. (pozitív 22-es csapdája.)
lehet úgy értelmezni a Barabás vagy Jézus történetet, hogy választottak a zsidók: vagy saját magukat reformálják (tulajdonképpen vissza, hiszen "mindez megtörtént már és megtörténik újra és újra és újra és.." :-D) és idomulnak a világhoz, vagy magukat nem feladva (eddig dícséretes lenne) a világot igazítják magukhoz (na ez viszont egyedülállóan ocsmány elképzelés, amihez megemlítendő még, hogy rajtuk kívül tettleg senki nem gondolta így /méghozzá azért amiért a későbbi két önjelölt szuperhatalom nem ütközött meg egymással hivatalosan a tömegpusztító fegyvereikkel - aki elsőként indít atomcsapást, másodikként pusztul el. ez az emberi fejlődés veleje, ne ölj, hogy meg ne ölsess, ne ítélj, hogy ne ítéltess. és ebből vonták ki magukat a zsidók..) elég egyértelmű kit/mit választottak. akkor beláthatatlan következményű döntést hoztak s emiatt három eset lehetséges, sőt egyenesen szükségsszerű: 1. a világ elpusztítja a zsidót 2. a zsidó elpusztítja a világot 3. elpusztul a teljes emberiség mert Isten megnyomja a piros gombot, megunva, hogy a teremtményei közül döntően egyik sem ismerte fel a teremtés valódi célját és nem élt csupáncsak visszaélt a lehető legnagyobb ajándékkal, a szabad akarattal
ha lehet választani és a következő pár évben nem járom be a világot a szeretet fontosságáról beszélve, (hanem az izén kommentelek ;-)) akkor egyértelműen a 3-ast jelölném meg.
(szerintem sem a kereszténység, sem a judaizmus nem rossz. valamint nem kell őket misztifikálni. a történelmünk részei. historia magistra vitae est. tanulhatnánk tehát belőle. csak nem igazán tesszük.)
a konklúziók (több is van):
a, a zsidók különállóak
b, hálátlanok azokkal akik befogadják őket (nem kifejezetten a munkafelügyelő megölése, hanem azol megsértése a fő baj, akik rengeteg más mellett a ne ölj jelentőségét is megismertették vele. azokat sikeresen arcon köpte..)
c, a,+: különállők és megengedhető, hogy legfeljebb azonos bűnért (valójában a munkafelügyelő kevésbé volt bűnös mint a két héberkedő verekedő) halált is kiosszanak..
d, az elásás a sivatagban, a közhatalom (mely a keblén melengette) semmibevétele
e, lelkiismeret még akkor is zéró, mikor egy "fajtársa" felemlíti neki, hogy tudja róla mit tett, nem hamut szórva magára az egyiptomi meggyilkolása miatt menekül el, hanem mert a saját fajtársai dobják fel a legközelebbi fáraörsön..
f, a történetben az összes zsidó bűnös (figyelem ez a zsidó történetírás!) /éppenséggel azon elvek, isteni törvények* alapján amivel mózes is legrasszál majd a sínai hegyről/
* ami a legkevésbé sem lehet újdonság a számukra. egyiptom őket szedte fel, ők meg az éppen aktuális aton kultuszos, egyistenhites, később üldözött /és ezért menekültek egyiptomból, nem másért/ kultúrát. az önhittségük kiválasztottá tett őket egy éppen akkor lehanyatlott vallásban. önálló államfejlődésre még ezzel együtt is képtelenek voltak. viszont a fenti pontok még ma is igazak.
Jézus több fejfájást okozott a főpapoknak a zsidó elitnek, mint a többi. a Barabás pl. egy főként Róma-ellenes lázadó volt, mégha maga is hitben utazott. a főpapoknak nagyon is megfelelt a kialakult helyzet Rómával. a korábbinál szervezettebbek lettek, a katonai nyomást meg enyhíthették a saját abszolút hatalmukkal, mert a népük ahogy ma is, úgy régen is a vallási vezetők szavát követik. ez tartotta és tartja egységben őket. (és ennek hasznát leginkább akkor veszik ha pozíciót kell megragadni.. külsősökkel szemben megy az összetartás. egyébként simán kiirtják egymást, ha végeztek mindenki más szolgasorba-döntésével vagy megölésével. nem csak ők képesek erre természetesen.)
azon felül Jézust kivetették több szempontból is a zsidók maguk közül. nem is volt zsidó szerintük. egyébként Barabás sem. (eleve arab a neve és azt jelenti az atya fia) és a legjobb, hogy mi is Barabbás keresztneve (:o))? Jézus! :-o
szerintem a keresztény vallás sem a közel-keleten kezdődött. sok az atya-fiú a történelemben. ;-) az emberi történelemben mindennek megvan a magyarázata. egyedül Istent nem lehet de nem is kell megmagyarázni. (pozitív 22-es csapdája.)
lehet úgy értelmezni a Barabás vagy Jézus történetet, hogy választottak a zsidók: vagy saját magukat reformálják (tulajdonképpen vissza, hiszen "mindez megtörtént már és megtörténik újra és újra és újra és.." :-D) és idomulnak a világhoz, vagy magukat nem feladva (eddig dícséretes lenne) a világot igazítják magukhoz (na ez viszont egyedülállóan ocsmány elképzelés, amihez megemlítendő még, hogy rajtuk kívül tettleg senki nem gondolta így /méghozzá azért amiért a későbbi két önjelölt szuperhatalom nem ütközött meg egymással hivatalosan a tömegpusztító fegyvereikkel - aki elsőként indít atomcsapást, másodikként pusztul el. ez az emberi fejlődés veleje, ne ölj, hogy meg ne ölsess, ne ítélj, hogy ne ítéltess. és ebből vonták ki magukat a zsidók..) elég egyértelmű kit/mit választottak. akkor beláthatatlan következményű döntést hoztak s emiatt három eset lehetséges, sőt egyenesen szükségsszerű: 1. a világ elpusztítja a zsidót 2. a zsidó elpusztítja a világot 3. elpusztul a teljes emberiség mert Isten megnyomja a piros gombot, megunva, hogy a teremtményei közül döntően egyik sem ismerte fel a teremtés valódi célját és nem élt csupáncsak visszaélt a lehető legnagyobb ajándékkal, a szabad akarattal
ha lehet választani és a következő pár évben nem járom be a világot a szeretet fontosságáról beszélve, (hanem az izén kommentelek ;-)) akkor egyértelműen a 3-ast jelölném meg.
(szerintem sem a kereszténység, sem a judaizmus nem rossz. valamint nem kell őket misztifikálni. a történelmünk részei. historia magistra vitae est. tanulhatnánk tehát belőle. csak nem igazán tesszük.)