Múlt héten metrón megkérdezett egy külföldi házaspár ,hogy a Ferenc-körút metró állomás felé mehet és akkor mégis merre lehet.én mondtam ,hogy x megálló után..szerencsétlenek eszeveszettül nézték az új térképüket,hogy az életbe nem látnak ezen Ferenc-körutat..jaa.. hogy a Corvin köz.. nekem is eltartott egy ideig,hogy felfogjam mi a bajuk.
míg kikerül a köztudatból az előző név és bekerül az új minden nyomtatványba és egyebekbe szerintem még megszenvedik a turisták,nem irigylem őket.
a régi rendszer szerint, ha végigmentél a piros metróval és felszálltál nagy zöld valamire, akkor 3 különböző végállomása lehetett a dolognak. egy része ugyanis a nagy zöld valamiknek elvitt Gödöllőre, másik része elvitt Csömörre (ami azért vicces, mert egyvágányos vonal, kitérő nélkül, azaz, ami kimegy, az is jön vissza, úgyhogy, ha Cinkota után észreveszed, hogy rossz szerelvényen vagy, akkor jobban jársz, ha leszállsz és visszasétálsz, mert gyorsabb, mint megtenni egy teljes kört), a harmadik része meg elvitt csak Cinkotáig. plusz, ha abban az időszakban utaztál, amikor éppen sűrítették a járatokat, akkor lehet, hogy elvitt Cinkotáig és ott át kellett szállnod a mellette lévő szerelvényre, hogy tovább mehess. és nehogy azt hidd, ezeket jelölték.
mi magyarok viszonylagosan hozzá vagyunk edződve a baromsághoz ezen a téren is, de nem irigylem a külföldieket, de még a vidékieket sem, ha arról van szó, hogy Pesten kell közlekedniük.
azt nem tudom, hogy ez így jobb lesz-e, bár ezen a vonalon közlekedek nap, mint nap, a számomra érdekes járatok nem változtak, annyi fölös időm meg még sosem volt, hogy átnézzem az egészet. az viszont biztos, hogy az előző rendszer az egy nagy kalap szar volt. talán ez jobb lesz. talán.
hát nem tudom, mivel nálunk nem keresztezik agyon egymást a metró és hév vonalak, nem olyan nehéz se elmagyarázni, se megérteni, hogy szálj fel a piros metróra menjél végig és ott szálj fel az egyetlen nagy zöld valamire. Mert ha még lenne több járat, vagy minden második metrómegállónál lenne vagy öt átszállási lehetőség, akkor azt mondom igen, könnyebb a szám alapján. De így? aki ebben a bonyolult metró és hév hálózatban eltéved az meg is érdemli. A túristák meg csak tudnak olvasni. Végülis a reptéren és a vonatállomásokon se azt írják ki, hogy 1,2,3,100-as járat.
mondjuk szerintem jóval egyszerűbb azt mondani a turistának, hogy szállj fel a H8-ra, mint azt elmagyarázni, hogy csak arra szállj fel, aminek az orrára az van kiírva, hogy Gödöllő.
Mondjuk lehetne, viktorland, vagy tarlósburg, esetleg fideszgrád.
De mit szólnának a kedves politikusok, ha mondjuk azt mondanák az emberek, hogy oké, köszi, kérem szépen vissza azt a pénzt, amit az én adómból ilyenekre fordítanak, és akkor most én egy évig nem is fizetnék adót. VAgy mondjuk kétszer nem veszek jegyet a bkv-n mondván, nem azért veszem a jegyet, hogy átfessék a hévvonalakat, hanem azért hogy épüljön a metró?!
Mi lesz ha valamikor készül 5-ös metró? Újraszámozunk mindent? Inkább dolgoztatni kell az átnevező és újraszámozó bizottságot, minthogy munkanélkülivé tenni őket? Vagy csak valakinek rokona van a táblakészítő-feliratozó cégnél?
De szeretném én megkapni azt a pénzt amit az a bizottság kapott, amelyik elkészítette az átfogó felmérő tanulmányt a jelenlegi állapotokról, majd elkészítette a megvalósíthatósági tanulmányt, plusz azt apénzt is szeretném megkapni, amit az kapott aki elkészítette a dizájnt illetve kitalálta a színeket, mert biztos nem a rendes fizetésért munkaidőben készült el ez a csodálatos terv és ötlet.
De annyi haszna van, hogy úgyis hülyülnek az emberek, olvasni már senki sem tud, így könnyebb lesz megjegyezni. és valóban, még a cikk olvasása előtt az jutott eszembe, hát milyen jól mutat, hogy nekünk lesz nyolc valamink, és lám, írták is így jobban illeszkedik a ....-ba. Hát ilyen szépen előadott nagy kalap szarokat azért a kommunizmusban adtak elő. Nesze semmi fogd meg jól igazi magyar módra.
Szánalmas. Juhéj ma 8:45-kor már 5:30 -at kellett várni a M2-es romhalmazra. Azt tudja valaki, hogy kivonták -e már a forgalomból az öngyulladásra képes szerelvényeket?