Nagyon sok kellemetlenség viszont épp azokon az embereken múlik, akiknek ott kéne dolgozniuk, és tenniük a dolgukat, csakhogy nem teszik. Kiváló példa erre a hangos utastájékoztatás, amihez minden állomáson megvan a felszerelés, hangszóró, a belső telefonhálózat, az ember, aki a forgalmi irodában ül (és tv-t néz...). Csak hát hiába minden, ha utóbbi ugye magasról leszarja, hogy utánakérdezzen vagy utánanézzen a belső műholdas hálózaton (mert ilyen is van, igen - minden vonat helyzetére vonatkozóan másodpercre pontos adatokkal...), hogy egy-egy késő vonat hol áll éppen, illetve korrekten közölje az utasokkal, hogy mikorra várható. Ehelyett amikor már 20 perce el kellett volna indulnia a szerelvénynek, bemondja, hogy minimum 20 percet késik... Na, ez pl. tipikusan NEM pénz, paripa, fegyver kérdése, hanem a hozzáállásé...
Másik példa a szándékos balfaszkodásra, amikor pontosan tudják, hogy a vágányzári menetrend által teremtett, amúgy is kritikán aluli helyzetet pl. egy meghibásodott váltó vagy leszakadt vezeték csak tovább fogja rontani, aminek következményeként az összes személyvonatot legalább másfél órát dekkoltatni fogják a vonalon, de te - áá-ááá - akkor sem szállhatsz fel az állomáson forgalmi okok miatt megálló gyorsra (nem IC-re, GYORSRA, amire ugyanúgy érvényes amúgy a jegyed, csak egyébként nem állna meg az állomáson), ha már két órája vársz egy kibaszott vonatra, ami munka után hazavisz. (Ez alól a szabály alól persze kivételt képeznek a kaller haverjai, rokonai, barátai és üzletfelei...)
Meg még tudnék ezer szépet mesélni...ez most csak az elmúlt pár nap termése. Jó, jó, én vagyok a mazochista, de azért ami sok, az sok.
Nem tudom, lehet, hogy én utaztam véletlenül kivételt képező vonatokon Romániában, de egyrészt a minőségük is jobb (most ne a Flirt-hez hasonlítsuk, hanem a magyar szárnyvonalakon mozgó szerelvényekhez, mert kb. olyan viszonylatban vonatoztam kinn), másrészt pontosak, harmadrészt éjjel-nappal (éjfél után IS) közlekednek még a legeldugottabb kis falu felé is...
Másik példa a szándékos balfaszkodásra, amikor pontosan tudják, hogy a vágányzári menetrend által teremtett, amúgy is kritikán aluli helyzetet pl. egy meghibásodott váltó vagy leszakadt vezeték csak tovább fogja rontani, aminek következményeként az összes személyvonatot legalább másfél órát dekkoltatni fogják a vonalon, de te - áá-ááá - akkor sem szállhatsz fel az állomáson forgalmi okok miatt megálló gyorsra (nem IC-re, GYORSRA, amire ugyanúgy érvényes amúgy a jegyed, csak egyébként nem állna meg az állomáson), ha már két órája vársz egy kibaszott vonatra, ami munka után hazavisz. (Ez alól a szabály alól persze kivételt képeznek a kaller haverjai, rokonai, barátai és üzletfelei...)
Meg még tudnék ezer szépet mesélni...ez most csak az elmúlt pár nap termése. Jó, jó, én vagyok a mazochista, de azért ami sok, az sok.
Nem tudom, lehet, hogy én utaztam véletlenül kivételt képező vonatokon Romániában, de egyrészt a minőségük is jobb (most ne a Flirt-hez hasonlítsuk, hanem a magyar szárnyvonalakon mozgó szerelvényekhez, mert kb. olyan viszonylatban vonatoztam kinn), másrészt pontosak, harmadrészt éjjel-nappal (éjfél után IS) közlekednek még a legeldugottabb kis falu felé is...