Számomra elég koly jelek az alternatív energiaforrások jövőbeni kolátaival és versenyképességével kapcsolatban, és emelett a fosszilis energiaforrások jövőjével kapcsolatban a következők:
1.: Egy német tanulmány nemrég azt hozta ki, hogy a biomassza összes formályából max 17%-ot tudnak fedezni.
2.: Szaud-Arábiában "kicsit" több ideig és magasabb intenzitással sut a nap, mint nálunk egy adott évben. Ennek ellenére a szaudi állam úgy döntött, hogy 2020tól kezdve évente 2db 1000MW vagy afölötti atomreaktort akarnak átvenni.
Emellett ott a partvidéken a szél is viszonylag egyenletesen jár.
3.: Láttam olajvállatok elképzeléseit arról, hogy a jövőben hogy akarnak túlélni: CCS eljárással működtetett szén erőművekkel termelt árammal fognak szénhidrogéneket hidrogénre és szénporra szétválasztani földgázből, ami olcsóbb eljárás hidrogén előállítására, minta szimpla vízbontás. Így ők lehetnek majd a legolcsóbbak, és ugyanúgy központosított, orbitális létesítményekben fogják előállítani a jövő üzemanyagát belsőégésű motoroknak.
Ők talán egy kicsit többet tudnak arról, hogy milyen készletei vannak a világnak
4.: az elektromos meghajtás szerelmeseinek annyit, hogy a föld teljes lítiumkészletét felhasználva a jelenlegi autókat max 100km hatótávolságú(összesítve, nem 100km-re elmegy, majd onnan visszajön) elektromos autókra tudnák lecserélni, és akkor az egyéb ipari alkalmazásokra még nem is gondoltunk
Emellett az átálást a Föld Neodyniumkészlete is megakadályozhatja, ami a legnagyobb fajlagos teljesítményű mágnesekhez kell, és amit 97%-ban Kína bányász
5.: ha a benzin és az elektromos autók hajtására használt áram ugyanúgy lenne adóztatva, és megújulókból állítanák elő az áramot, akkor az üzemköltségbeni különbség a jelenlegi kb négyszeresről majdnemhogy minimalizálódna,
így elég nehezen fognak az elektromos konstrukciók terjedni
1.: Egy német tanulmány nemrég azt hozta ki, hogy a biomassza összes formályából max 17%-ot tudnak fedezni.
2.: Szaud-Arábiában "kicsit" több ideig és magasabb intenzitással sut a nap, mint nálunk egy adott évben. Ennek ellenére a szaudi állam úgy döntött, hogy 2020tól kezdve évente 2db 1000MW vagy afölötti atomreaktort akarnak átvenni.
Emellett ott a partvidéken a szél is viszonylag egyenletesen jár.
3.: Láttam olajvállatok elképzeléseit arról, hogy a jövőben hogy akarnak túlélni: CCS eljárással működtetett szén erőművekkel termelt árammal fognak szénhidrogéneket hidrogénre és szénporra szétválasztani földgázből, ami olcsóbb eljárás hidrogén előállítására, minta szimpla vízbontás. Így ők lehetnek majd a legolcsóbbak, és ugyanúgy központosított, orbitális létesítményekben fogják előállítani a jövő üzemanyagát belsőégésű motoroknak.
Ők talán egy kicsit többet tudnak arról, hogy milyen készletei vannak a világnak
4.: az elektromos meghajtás szerelmeseinek annyit, hogy a föld teljes lítiumkészletét felhasználva a jelenlegi autókat max 100km hatótávolságú(összesítve, nem 100km-re elmegy, majd onnan visszajön) elektromos autókra tudnák lecserélni, és akkor az egyéb ipari alkalmazásokra még nem is gondoltunk
Emellett az átálást a Föld Neodyniumkészlete is megakadályozhatja, ami a legnagyobb fajlagos teljesítményű mágnesekhez kell, és amit 97%-ban Kína bányász
5.: ha a benzin és az elektromos autók hajtására használt áram ugyanúgy lenne adóztatva, és megújulókból állítanák elő az áramot, akkor az üzemköltségbeni különbség a jelenlegi kb négyszeresről majdnemhogy minimalizálódna,
így elég nehezen fognak az elektromos konstrukciók terjedni