A fővárosnak dolgozom, a Vízművek út- és járdafelbontásai utáni helyreállításában. A lépések:
1. aszfaltvágóval körbevágni a kátyút, bármilyen oldalarányú, de szabályos négyszög alakban. Járdánál 3 m-ig teljes szélességben új burkolat, akkor is ha csak kicsi a felbontás. Úttestnél sok helyen félpályáig kötelező. (Az önkorm. kérése szerint)
2. szennyeződések eltávolítása, föld tömörítése
3. min. 10 cm vastag beton alap tömörítéssel (de nagy terheltségű utakon ez akár 30 cm is lehet)
2. aszfaltozás vibrózással, (ahol kérik ott emulziós tapadóhíd alapozással) adott helyen 2 rétegben akár 20 cm vastagságban, aszfaltszalag elhelyezéssel (azok a fekete csíkok az úton, hogy ne fagyjon szét)
Ezt csak a "mindenki így csinálja" fikázós kommentek előtt írom le tájékoztatásul. A műszaki ellenőrök nagyon kemények, nincs mese náluk, visszabontatnak saját költségre ha nem tetszik nekik az elvégzett munka, próbafúrásokat végeznek, hogy tényleg benne van-e az anyag. A határidő elég szűk, a kötbér igen magas.
Az autón útellenőrzés felírat van, nos ők nem a helyreállítással foglalkoznak amúgy kedves videórögzítő. Az aszfaltot ugyanis nem egy kisbuszban hozzák, hanem egy kísérő teherautón.
Egy laikus így csinálhat hülyét másból, és magából is.
1. aszfaltvágóval körbevágni a kátyút, bármilyen oldalarányú, de szabályos négyszög alakban. Járdánál 3 m-ig teljes szélességben új burkolat, akkor is ha csak kicsi a felbontás. Úttestnél sok helyen félpályáig kötelező. (Az önkorm. kérése szerint)
2. szennyeződések eltávolítása, föld tömörítése
3. min. 10 cm vastag beton alap tömörítéssel (de nagy terheltségű utakon ez akár 30 cm is lehet)
2. aszfaltozás vibrózással, (ahol kérik ott emulziós tapadóhíd alapozással) adott helyen 2 rétegben akár 20 cm vastagságban, aszfaltszalag elhelyezéssel (azok a fekete csíkok az úton, hogy ne fagyjon szét)
Ezt csak a "mindenki így csinálja" fikázós kommentek előtt írom le tájékoztatásul. A műszaki ellenőrök nagyon kemények, nincs mese náluk, visszabontatnak saját költségre ha nem tetszik nekik az elvégzett munka, próbafúrásokat végeznek, hogy tényleg benne van-e az anyag. A határidő elég szűk, a kötbér igen magas.
Az autón útellenőrzés felírat van, nos ők nem a helyreállítással foglalkoznak amúgy kedves videórögzítő. Az aszfaltot ugyanis nem egy kisbuszban hozzák, hanem egy kísérő teherautón.
Egy laikus így csinálhat hülyét másból, és magából is.