Azzal mondjuk nem vitatkozom, hogy itthon eléggé lent van a vezetési kultúra, azt meg nem tudom, hogy Corfun milyen, de hidd el, sajnos az a helyzet, hogy lehetne még sokkal rosszabb is. Na persze a jobbról kéne példát venni...
Mondd, te amúgy direkt nem akarod megérteni, amit írok?
"Bizonytalan előzésbe nem kezdünk bele, ugye? Balesetveszélyt okozol vele!!! Vagy szerinted, illetve szerintetek nem?"
Nem arról volt szó, hogy te, mint a szituáció főszereplője kezdesz bizonytalan előzésbe, hanem pont arról, amikor téged kezdenek előzni. Azzal már nem tudsz mit kezdeni, akár helyesen tette az illető, akár nem, hogy előzésbe vágott. Ha tényleg nagyon ki van számolva a szitu, akkor bizony a legjobb amit tehetsz, hogy egy enyhe lassítással megkönnyíted a dolgát, hogy minél hamarabb bejusson eléd...
"A hátad mögött haladó, a fékezésed miatt megriadhat, ugye? Mert a féklámpádra nincs ráírva, hogy te csak 5 km/h-t lassítasz."
Megriadhat? Inkább én riadtam meg tőled :D
A vázolt szituációban a hátam mögött az előző fél manőverének következtében jó esetben minimum egy autó + 2 követési távolságnyi táv van, de ez teljesen lényegtelen, ugyanis hülyeséget beszélsz. Mi az, hogy megriadhat? Igen, tudom, hogy vannak balfaszok, akik pl.: ha meglátják az amúgy nem is fényképező sebességmérő készülékeket vagy ha valaki bármi okból rájukvillant (akárcsak egy lekapcsolt tompított miatt) képesek satuféket nyomni...de tekintsünk most el az idiótáktól, jó?
Tehát nem satufékről beszélünk. Elkezdek lassítani, a mögöttem haladó, ha betartja a követési távolságot, és figyel, akkor nem megriadni fog - LOL, ezen azóta is szakadok - hanem ahogy minden épeszű, normális képességekkel megáldott sofőr, szintén lassít. Tudod, már a tanfolyamon is úgy tanítják: "ha előtted kigyullad a féklámpa, te is fékezel, de minimum leveszed a gázról a lábad, ha még elég messze van". Azt viszont kétlem, hogy az oktató ilyenkor megriadásra szólítja fel a tanulót :D
Holnap kimegyek az m1 közepére gyertek mindanyian 150 el és aki nem kerül ki azt nyilvánosan kiröhögjük itt a posztnál. Aztán akkor vége lesz a vitának
Szitu? Bizonytalan előzésbe nem kezdünk bele, ugye? Balesetveszélyt okozol vele!!! Vagy szerinted, illetve szerintetek nem? A hátad mögött haladó, a fékezésed miatt megriadhat, ugye? Mert a féklámpádra nincs ráírva, hogy te csak 5 km/h-t lassítasz.
Miért is nem kéne jobban odafigyelni? Szerinted te, 140 km/h-val haladva, ugyan olyan távolságon belül tudsz reagálni a váratlan eseményekre, mint 90 km/h-val? Mi vagy te? Superman?
Ember függő, kár ezen vitatkozni is itt bárkinek hogy hol könnyebb vezetni, egy a lényeg akárhol vagy oda kell figyelni. Én amúgy utálok vezetni, mind1 pálya vagy ország út, mindenhol sok a hülye. Magyaroknál meg a vezetési kultúra is förtelmes. Corfun voltam múltkor, ott láttam mindenki megy össze vissza, de egy koccanást sem láttam 1 hét alatt, mivel ott mindenki a másikra figyel, itt meg pont fordítva...
Jah, hát a monotonitást azt adom. Szar dolog valóban, de ha nem egy 10+ órás vezetésről beszélünk (meg akkor is), akkor sokat segít ha van kivel beszélgetni, szól vmi zene, kávé, csoki, stb stb a Totalcaron pont volt egy poszt erről, hogy kinek mi a trükkje. Persze van az a határ, ahonnan meg már semmi nem segít, csak egy tényleges alvás.
Effektive tökmind1, hogy az ember pályára, vagy országútra megy, kipihenten kell indulni, és ha hosszú a táv, vagy többen kell menni, vagy közbeiktatni pihenőket, amennyit szükséges.
Egyetértek...pl. Budapest-Debrecen nem mindegy, hogy M3-ason mész, vagy a 4-esen, és nem azért mert az előbbi fele annyi időbe telik :-) ...kb. mindent leírtál amit gondoltam, nem értem minek mínuszolnak.
Én se azt mondom, hogy autópályán nem kell figyelni, de sokkal kevesebb potenciális veszélyforrás (és hibázási lehetőség) van, mint országúton (városról ne is beszéljünk). Nem hiába lehet 130-cal menni pályán, és 90-nel országúton, jóval biztonságosabb. Közben persze ott van az unalom meg a monotonitás, de szerintem azzal együtt is pihentetőbb, és több agysejtje marad az embernek az út után, mintha országúton szenvedne.
Újabb szövegértelmezési probléma. Javaslom előbb olvasd el újra amit írtam, próbáld meg helyesen értelmezni, és utána folytassuk.
Segítek: nem azt írtam, hogy az autópályán nem kell figyelni. Arra reagáltam, hogy a srácc azt írta, hogy autópályán 'sokkal jobban' kell figyelni. Ez szerintem nem igaz, ezt is írtam le, és továbbra is tartom a véleményem.
Vagy csak másképp gondolkodom mint te. Nekem pályán menni felüdülés, és hidd el, bár nem vezetek 20 éve és nem mentem még 2m kilómétert, mentem már pályán eleget. Szerintem egyáltalán nem veszélyesebb, pont ellenkezőleg, és azt hiszem ezt a statisztika is alátámasztja, bár ebben nem vagyok biztos, konkrét számokat nem ismerek.
Ahogy előttem írták, pályán is figyelni kell, ott is észnél kell lenni. De azzal együtt, hogy nagyobb az átlagsebesség, az utazók nagy része kimértebben is közlekedik. Jómagam legalábbis biztosan, és kevés kivéltől eltekintve másoktól is ezt tapasztalom.
"Szerintem minden esetben oda kell figyelni, függetlenül az időjárástól."
Ez így van, nem is állítottam, hogy jó időben nem kell figyelni.
"Szerintem nem illik rápihentetned a kezed a dudára, nem az a megoldás. Én eddig talán 1-2 esetben használtam a dudát, de ha vezetés közben még arra koncentrálsz, hogy a kezed a dudán pihen, akkor pont abban a pillanatban veszítheted el a kontrollt amikor a legnagyobb szükséged lehetne rá."
Bocs, nekem ehhez nem kell koncentráció. A hüvelykujjamat 3 centivel beljebb és fentebb mozdítom, mielőtt pályán - például egy hosszú kocsisort, esetleg kamionsort - előzni kezdek. Még csak gondolkodni se kell rajta, simán ösztönös dolog.
"mire megnyomom a dudát, és eljut a helyre az "információ" addigra már másképp megoldom a problémát. Egy előzés, vagy egy krízishelyzet megoldására sose használnék dudát. Egyszerűen nem oldja meg a problémát, lehet inkább gerjeszti"
Marhaság. Igen, egy kurvagyorsan bekövetkező balesetnél sokat nem ér, de ha mondjuk haladsz a belsőben, és látod, hogy 5-10m-el előtted valaki szépen elkezd kisorolni - pl. index nélkül - akkor egy gyors duda simán megmentheti a helyzetet. Persze, az sincs kizárva, hogy bepánikol tőle, és pont a te irányodba rántja, de aki ilyen szívbajos, azt kitiltanám az utakról.
"Nem vagyok lomha vezető, nyomom neki ha kell, de tök mindegy milyen idő van, oda kell figyelni mindenre!
Mellesleg előzni nem kötelező!"
Jah, visszaolvastam, és nem igazán vágom, hogy mi a gondod.
Szitu: országút, előznek, látod, hogy szembe jönnek, és esetleg kicsit szorosnak tűnhet a manőver. Rálépsz a fékre, csak egy picit, hogy mondjuk egy 5-10 km/h-val lassíts, hogy a téged előző gyorsabban beférjen a helyére...
Na eddig mindenki csak arról írt, hogy milyen idióta aki ott szerelt és milyen bamba aki belement. Na de a kötelező segítségnyújtás?? Fószerkám szépen elsunnyogott segítségnyújtás nélkül. Na annak is szépen elvenném a jogsiját!
Én sem bírom a dudát... mindig mondom a dudálósoknak, vezess bazdmed ne mind dudázz, a vezetésre figyuzz ne a dudádra....ellenben kurvaanyádozni azt napi szinten szoktam.....meg üdvözletet küldeni a középsö ujjammal ....
Igen ezeket én is tapasztalom, Mikor megyek 140-145-el csóka szenvedve megakar előzni 2 km/h-val többel. Ilyenkor leveszem a gázról a lábam rámosolygok had mennyen ha ennyi esze van. Múlt héten az tetszett a legjobban hogy egy bmw-s csaj (igen csaj én is néztem) a külső leálló sávban előzött 160-nal..:D
Én BP-en lakom, hidd el kell sokszor az a fránya duda. Mert ha nem használod úgy mennek beléd sokszor hogy észre sem vesz az idióta. Ami a pályát illeti ott is van 1-2 mazsola. Főleg mikor megyek 140-el és egy mazsola 141-el akar megelőzni hát akkor majdnem sírvafakadok sokszor amikor beérem az előttem lévő autót, és várnom kell míg elmegy melettem hogy előzni tudjak.
Te szerintem még életedben nem vezettél autópályán, vagy nagyon buta ember vagy! Sokkal veszélyesebb egy autópálya mint egy sima ország út, csak sokan abban a tévhitben vannak, de jó ott csak egyenesen kell menni azt kész! Mivel elég sokat vezetek tudom. Sokkal gyorsabban kell cselekedni mint sima úton. Húzták már rám a kormányt, kaptam már durrdefektet, és még sorolhatnám. Engem sokkal jobban lefáraszt a pályán való vezetés mint máshol.
Szerintem minden esetben oda kell figyelni, függetlenül az időjárástól. szerintem nem illik rápihentetned a kezed a dudára, nem az a megoldás. Én eddig talán 1-2 esetben használtam a dudát, de ha vezetés közben még arra koncentrálsz, hogy a kezed a dudán pihen, akkor pont abban a pillanatban veszítheted el a kontrollt amikor a legnagyobb szükséged lehetne rá. Én a duda használatát mellőzöm. Feleségem szokta mondani, miért nem dudálok. A válasz egyszerű: mire megnyomom a dudát, és eljut a helyre az "információ" addigra már másképp megoldom a problémát. Egy előzés, vagy egy krízishelyzet megoldására sose használnék dudát. Egyszerűen nem oldja meg a problémát, lehet inkább gerjeszti.
Nem vagyok lomha vezető, nyomom neki ha kell, de tök mindegy milyen idő van, oda kell figyelni mindenre!
Azt adom, hogy van olyan szitu (csúcsforgalom, vihar, köd, sötét, stb) amikor az autópályán (is) nagyon oda kell figyelni. De egy átlagos, napsütétes, nem túl zsúfolt napon sztem sokkal lightosabb mint az országút. Előzésnél csak arról kell megbizonyosodni, hogy
1) nem jön mögötted a belsőben vki, aki mondjuk feltűnően gyorsan közeledik
2) akit meg akarsz előzni, nem -e akar szintén előzésbe kezdeni...ha gyanús, akkor rápihenteted a kezed a dudára, és ha gáz van, sokszor egy rövid és gyors dudálás még megmenti a helyzetet
Ezen kívül alapszintű vezetési képességekkel kell bírni, fel kell tudni venni a forgalom ritmusát. Kimérten kell autózni, az autópályán erre a fent leírt kivételes körülményektől eltekintve idő és hely is szokott lenni.
Ezzel szemben a magyar országút? Kanyar kanyar hátán, ahol meg nem, ott lesheted, hogy vajon előzés közben hány méteres kátyúban hagyod ott a gurulóidat. Az autósok pofátlanul az út közepére húzódnak, eszükbe sem jut előzéskor, hogy kijebb is lehet húzódni, illetve ha bizony jönnek szemből, igazán levehetné az előzött a gázról a lábát, neadjisten még fékezhetne is, hogy segítse az előzőt. A lehúzódáshoz még annyit, hogy persze sokszor érthető is a dolog, hiszen nálunk nem csak a padka, de már az út széle is sokszor annyira szét van fosva, hogy kérdéses, hogy nem -e abból születne a baleset, ha az ember túlzottan kimegy a szélére.
Szal szerintem autópálya egyértelműen nyugisabb, és lightosabb élmény. Általában.
Hát öö...Dehogy nem. Mindegy, hogy autópályán vagy mellék úton haladsz, mindig oda kell figyelni. Váratlan események mindig történhetnek, és történnek is. Pont az ilyen sofőrök miatt, akik azt mondják, hogy : "Hát öö...nem, nem igazán."
És persze sosem ők halnak meg a balesetben.
Ezek szerint te nem ültél még gyorsan haladó autóban. 130-150 km/h sebességné,l nagyon gyorsan közelednek az álló dolgok. Ha valaki ezt nem nem veszi észre, annak gond van a térlátásával.
Sokat vezetek pályán sokkal jobban oda kell figyelni mint sima utakon. Tegyük fel ami a kamera nem mutat, lehet pont az ürge sávot váltott, és figyelmetlen volt. Persze ettől függetlenül ő is hibás, de senki sem számít egy 3 sávos autópályán egy álló kocsira, főleg úgy hogy nincs kirakva semmi, még az elakadás jelző sem...A pali még jó hogy nem terített le egy plédet és elkezdett ott ebédelni...
Ja, en is ezt birom. Sok okos. Beszol egy ilyen "mi a faszt csinalt a kocsi vezetoje, hogy nem latta, hogy a masik kocsi all" hulyeseget, es azt hiszi, hogy most kurvara megmondta. De ahelyett csak azt bizonyitotta be, hogy nem hogy eleteben nem vezetett, de meg gyorsan mozgo autoban sem ult eleteben.
Mintha 130-150 nel olyan kurvara eszre lehetne venni azt, ha valaki all szemben veled, es nem halad...
Na mind1
Igen, autópályán speciel egy álló autóra számítasz a legkevésbé, főleg a középső sávban! És igen, valószínűleg nem olyan egyszerű észlelni a szitut kilóharmincnál, mint azt te gondolnád..
én speciel arra lennék kíváncsi -ha már a marhája nem volt képes lecsurogni a szélére-, hogy az a nyomorék, aki telibe kapta, mi a f@szomra figyelt?! ennyi erővel akárkibe belemehetett volna. egy álló autót qrva nehéz észre venni -.-'
Na, az ilyen megérdemelné, hogy megdögöljön, de minimum szarrá törje SAJÁT MAGÁT.