Azt adom, hogy van olyan szitu (csúcsforgalom, vihar, köd, sötét, stb) amikor az autópályán (is) nagyon oda kell figyelni. De egy átlagos, napsütétes, nem túl zsúfolt napon sztem sokkal lightosabb mint az országút. Előzésnél csak arról kell megbizonyosodni, hogy
1) nem jön mögötted a belsőben vki, aki mondjuk feltűnően gyorsan közeledik
2) akit meg akarsz előzni, nem -e akar szintén előzésbe kezdeni...ha gyanús, akkor rápihenteted a kezed a dudára, és ha gáz van, sokszor egy rövid és gyors dudálás még megmenti a helyzetet
Ezen kívül alapszintű vezetési képességekkel kell bírni, fel kell tudni venni a forgalom ritmusát. Kimérten kell autózni, az autópályán erre a fent leírt kivételes körülményektől eltekintve idő és hely is szokott lenni.
Ezzel szemben a magyar országút? Kanyar kanyar hátán, ahol meg nem, ott lesheted, hogy vajon előzés közben hány méteres kátyúban hagyod ott a gurulóidat. Az autósok pofátlanul az út közepére húzódnak, eszükbe sem jut előzéskor, hogy kijebb is lehet húzódni, illetve ha bizony jönnek szemből, igazán levehetné az előzött a gázról a lábát, neadjisten még fékezhetne is, hogy segítse az előzőt. A lehúzódáshoz még annyit, hogy persze sokszor érthető is a dolog, hiszen nálunk nem csak a padka, de már az út széle is sokszor annyira szét van fosva, hogy kérdéses, hogy nem -e abból születne a baleset, ha az ember túlzottan kimegy a szélére.
Szal szerintem autópálya egyértelműen nyugisabb, és lightosabb élmény. Általában.
1) nem jön mögötted a belsőben vki, aki mondjuk feltűnően gyorsan közeledik
2) akit meg akarsz előzni, nem -e akar szintén előzésbe kezdeni...ha gyanús, akkor rápihenteted a kezed a dudára, és ha gáz van, sokszor egy rövid és gyors dudálás még megmenti a helyzetet
Ezen kívül alapszintű vezetési képességekkel kell bírni, fel kell tudni venni a forgalom ritmusát. Kimérten kell autózni, az autópályán erre a fent leírt kivételes körülményektől eltekintve idő és hely is szokott lenni.
Ezzel szemben a magyar országút? Kanyar kanyar hátán, ahol meg nem, ott lesheted, hogy vajon előzés közben hány méteres kátyúban hagyod ott a gurulóidat. Az autósok pofátlanul az út közepére húzódnak, eszükbe sem jut előzéskor, hogy kijebb is lehet húzódni, illetve ha bizony jönnek szemből, igazán levehetné az előzött a gázról a lábát, neadjisten még fékezhetne is, hogy segítse az előzőt. A lehúzódáshoz még annyit, hogy persze sokszor érthető is a dolog, hiszen nálunk nem csak a padka, de már az út széle is sokszor annyira szét van fosva, hogy kérdéses, hogy nem -e abból születne a baleset, ha az ember túlzottan kimegy a szélére.
Szal szerintem autópálya egyértelműen nyugisabb, és lightosabb élmény. Általában.