Az elsőt és a harmadikat megnéztem, a középsőt kihagytam. Az utóbbira reagálnék...
Több dolog is hibádzik. Egyfelől nem tetszik, hogy egy kiragadott kartellpiacból próbál általános érvényű következtetéseket levonni. Nyilván vannak kartellek, lesznek is (még ha egyoldalúan érdemes is tőle eltérni elvben), de ismétlem: erős egy piacból általánosítani.
Másfelől a videóban szereplő villanykörte élettartama lehet, hogy 100 év, de a hatásfokáról pl. nem esik egyetlen árva szó sem. Meg arról sem, hogy mennyibe kerülne ugye, stb., stbi... Vissza lehet sírni a régi korok tervezőit (és terveit) de ritkán születtek energia- illetve költséghatékony megoldások. (Tényleg minden tiszteletem az övék, de ma nincs idő arra, hogy félrevonuljak a tervezőszobámba 20 évre, és előálljak egy mozdony terveivel, ami ráadásul lehet, hogy tele van egy rakás közepesen jó -netán rossz- megoldással.) Gondolj csak arra, hogy a videóban is említett kommunista országokban mindegy volt, hogy milyen sz*rt tervezel és mennyiből, az állam úgyis megvette. Minden vastagon túl volt méretezve, így többnyire (a rezgéstani esetektől mondjuk eltekintve) sokáig is élt, "cserébe" brutálisan sokat fogyasztott pl... Ma ilyen nincs.
Megemlíteném azt is, hogy a vevő szavaz azzal, hogy mit vásárol: ha neki a minőség jelent prioritást, akkor érdemes megnézni, hogy melyik gyártó mennyi ideig vállal garanciát. Nem viccből írják rá, ez egyfajta "második árként" funkcionál.
Több dolog is hibádzik. Egyfelől nem tetszik, hogy egy kiragadott kartellpiacból próbál általános érvényű következtetéseket levonni. Nyilván vannak kartellek, lesznek is (még ha egyoldalúan érdemes is tőle eltérni elvben), de ismétlem: erős egy piacból általánosítani.
Másfelől a videóban szereplő villanykörte élettartama lehet, hogy 100 év, de a hatásfokáról pl. nem esik egyetlen árva szó sem. Meg arról sem, hogy mennyibe kerülne ugye, stb., stbi... Vissza lehet sírni a régi korok tervezőit (és terveit) de ritkán születtek energia- illetve költséghatékony megoldások. (Tényleg minden tiszteletem az övék, de ma nincs idő arra, hogy félrevonuljak a tervezőszobámba 20 évre, és előálljak egy mozdony terveivel, ami ráadásul lehet, hogy tele van egy rakás közepesen jó -netán rossz- megoldással.) Gondolj csak arra, hogy a videóban is említett kommunista országokban mindegy volt, hogy milyen sz*rt tervezel és mennyiből, az állam úgyis megvette. Minden vastagon túl volt méretezve, így többnyire (a rezgéstani esetektől mondjuk eltekintve) sokáig is élt, "cserébe" brutálisan sokat fogyasztott pl... Ma ilyen nincs.
Megemlíteném azt is, hogy a vevő szavaz azzal, hogy mit vásárol: ha neki a minőség jelent prioritást, akkor érdemes megnézni, hogy melyik gyártó mennyi ideig vállal garanciát. Nem viccből írják rá, ez egyfajta "második árként" funkcionál.