akkor vegyünk egy analógiát.
mindenki képes gyilkolni. (az is aki nem hinné magáról. helyzettől függ.)
ez objektív állítás.
sokan nem teszik, még jogos, vagy igazságos esetben sem
jó páran pedig megteszik törvény ellenére is. (egy részük vagy bűnhődik vagy pedig "bűnhődik" ezért.)
ez szubjektív döntésen alapul, de az állítás maga objektív.
a politika rossz vagy az ember?
mert ugye vannak jó emberek, akkor viszont rossz politikát rossz emberek csinálnának csak.
akkor a politika rosszá, vagy még rosszabbá tesz.
tehát a politika mindig sújt valakit, mindig ér valakit érdeksérelem.
a különbség a számokban keresendő.
minél rosszabb a társadalom többségének, annál bizonyosabb, hogy a politikusok eredendően rosszak
de nem zárható ki, hogy jók voltak.
akkor viszont a "politika" tesz rosszá, rosszabbá.
az egyén mindig dönthet. politikus többnyire rosszabbul dönt.
mindenki képes gyilkolni. (az is aki nem hinné magáról. helyzettől függ.)
ez objektív állítás.
sokan nem teszik, még jogos, vagy igazságos esetben sem
jó páran pedig megteszik törvény ellenére is. (egy részük vagy bűnhődik vagy pedig "bűnhődik" ezért.)
ez szubjektív döntésen alapul, de az állítás maga objektív.
a politika rossz vagy az ember?
mert ugye vannak jó emberek, akkor viszont rossz politikát rossz emberek csinálnának csak.
akkor a politika rosszá, vagy még rosszabbá tesz.
tehát a politika mindig sújt valakit, mindig ér valakit érdeksérelem.
a különbség a számokban keresendő.
minél rosszabb a társadalom többségének, annál bizonyosabb, hogy a politikusok eredendően rosszak
de nem zárható ki, hogy jók voltak.
akkor viszont a "politika" tesz rosszá, rosszabbá.
az egyén mindig dönthet. politikus többnyire rosszabbul dönt.