Rengeteg ferdítés belefért ebbe a 39 másodpercbe. Egyrészt a közgazdászok jellemzően nem csak úgy léteznek és próbálnak valamit mondani a gazdaságról. Elég tevékenyen részt vállalnak a szolgáltatói szektorban (bankrendszer, vállalati menedzseri rendszerek, kereskedelem stb.), ami nélkül a gazdaságunk már hosszú ideje elképzelhetetlen, sőt, már az egyszerű árucsere megjelenésétől léteznek, csak akkor még "kereskedőnek" meg "filozófusnak" hívtuk őket. Meg esetleg királynak/földesúrnak, aki megmondta, hogy ki és mivel járul hozzá a közösség jólétéhez.
Az, hogy a mérnök hidat épít, baromság. A mérnök hidat tervez, aztán kimegy az "egyszerű szakmunkás" és megépíti a hidat. A pénzügyi mérnök, de maradjunk inkább a közgazdásznál, pedig megteremti azokat az "álmokat" (hitelrendszer pl.) ami nélkül a mai világban nemhogy a híd megépítése, de még a megtervezése sem indulhatna be. Ilyen alapon én feleslegesnek mondhatom a járműmérnököt az egész gyártósorral, hagyjanak engem békén, elgyalogolgatok én akárhova ha úgy tartja kedvem, vesszen az összes orvos meg vele együtt mindenki akit elkaszál az életért folytatott küzdelem, ne fizessünk egy zenésznek se milliókat, szerencsére meg vagyok áldva valami kis zenei érzékkel, elszórakoztatom én magamat is. Ha azt vesszük alapul, hogy mennyire arányos, és a fejlődéshez/jóléthez való hozzájáruláshoz képest méltányos a jövedelemeloszlás, én legalább annyit fizetnék a fent említett gyártósori munkásnak, mint a tervezőmérnöknek, hiszen akármelyik elem kiesik, nincs autó a seggem alatt. Egyszerű naivitás manapság arányos munkamegosztásban és jövedelemelosztásban gondolkodni. Nem szép, de ez van. Ha ilyen, a videóban fejtegetett alapon szűrnénk a rendszer felesleges elemeit, meg merem kockáztatni, hogy a mostani, aktívan foglalkoztatott népesség legalább 30%-a rövid időn belül búcsút inthetne a munkájának.
Az, hogy a mérnök hidat épít, baromság. A mérnök hidat tervez, aztán kimegy az "egyszerű szakmunkás" és megépíti a hidat. A pénzügyi mérnök, de maradjunk inkább a közgazdásznál, pedig megteremti azokat az "álmokat" (hitelrendszer pl.) ami nélkül a mai világban nemhogy a híd megépítése, de még a megtervezése sem indulhatna be. Ilyen alapon én feleslegesnek mondhatom a járműmérnököt az egész gyártósorral, hagyjanak engem békén, elgyalogolgatok én akárhova ha úgy tartja kedvem, vesszen az összes orvos meg vele együtt mindenki akit elkaszál az életért folytatott küzdelem, ne fizessünk egy zenésznek se milliókat, szerencsére meg vagyok áldva valami kis zenei érzékkel, elszórakoztatom én magamat is. Ha azt vesszük alapul, hogy mennyire arányos, és a fejlődéshez/jóléthez való hozzájáruláshoz képest méltányos a jövedelemeloszlás, én legalább annyit fizetnék a fent említett gyártósori munkásnak, mint a tervezőmérnöknek, hiszen akármelyik elem kiesik, nincs autó a seggem alatt. Egyszerű naivitás manapság arányos munkamegosztásban és jövedelemelosztásban gondolkodni. Nem szép, de ez van. Ha ilyen, a videóban fejtegetett alapon szűrnénk a rendszer felesleges elemeit, meg merem kockáztatni, hogy a mostani, aktívan foglalkoztatott népesség legalább 30%-a rövid időn belül búcsút inthetne a munkájának.