Negyed év alatt negyvenkilencezer fővel, 2,5 millióra emelkedett Nagy-Britanniában a munkanélküliek száma - ez tizenhét éve nem volt ilyen magas. A 16-tól 22 éves korig terjedő korosztályban a munkanélküliek aránya eléri a 20 százalékot.
A brit munkanélküliség aggasztó mértékű megugrása egyrészt a közalkalmazottak tömeges elbocsátásának, másrészt a magáncégek kényszerű munkaerő leépítési lépéseinek tudható be. Az sem jó hír a brit kormány számára, hogy az ipari termelés novemberben 0,6 százalékkal csökkent.
A közalkalmazottak elbocsátása népszerűtlen kényszerintézkedés a gazdasági recesszió által fenyegetett szigetországban, de az ellenzékbe került szocialistákat vezető Ed Miliband a BBC televízió kedd esti adásában ennek ellenére úgy nyilatkozott, hogy megítélése szerint nem kifogásolható a bérbefagyasztás vagy akár a rendkívüli bércsökkentés, ha ezzel munkahelyeket lehet megmenteni.
Miliband saját választókerületében az önkormányzat a költségvetése kiegyensúlyozása érdekében négy százalékkal csökkentette az alkalmazottai fizetését.
A nehézségekkel küzdő ipar és kereskedelem is ezreket tesz utcára. Néhány példa: a japán Fujitsa brit részlege több mint 3 000 munkást, a Lloyds Bank 1 200 alkalmazottat, a Guinness sört és a Johnny Walker whiskyt készítő glasgowi üzem 900 dolgozót, a Corus acélgyár 2000 embert bocsátott el.
Szakértők szerint a munkanélküliség növekedése Nagy-Britanniában még 2013-ban sem fog megtorpanni.
"Te egy álomvilágban élsz és azt sem tudod mi van a világban max otthon. "
Kedves kis slapaj barátom!
Már megírtam neked, hogy "Grúziától Portugáliáig" szállítunk lábon és tréleren hatalmas munkagépeket.
Több irodánk van Európában, és 1 Jerevánban is.
Az utóbb időben kicsit visszavettem, de Új-Zéland, ill. Óceánia kivételével minden földrészen megfordultam.
De azért lehet, hogy te ott a fekanegyedi albérletedben jobban ismered a világot... :)
Mindenesetre a nyáron szívesen látlak egy Tbiliszi - Jereván útra, a Szeván tavat érintve, te viszed a nagy gépet, én meg megyek utánad egy terepessel és kamerával... :)
Na most komolyan:
- A magyar média tényleg fos.
- A cégizgató stimmel.
- Nem élek jobban, mert szerények az igényeim. (Meg aztán a jövedelmem sem éri el a bodzaszedőkét, és vasazókét...)
Aminek az ellenkezője igaz: "Az Eu igen jóban van a az USA-val mint ahogy Kína is. "
Na mostmár lehet tényleg elmék pizzafutárnak. Gondolom a 7.50 font fizetés óránként szarnak számít már otthon is( éhezek rendesen igaz samsung galaxy nexus telefon meg 1 hónap szabi, + hazautazás, és kifizetve minden, ajándékok a családnak, stb kijött azért ebből az alamizsnából, de valsz igazad van hogy leosztassz, hisz te sokkal jobban élsz gondolom cégigazgatóként, vagy politikusként.
Ja Írek is hogy beszopták, de valsz igazad van és majd mennyire szar lessz itt. Az írektől csak milliók jönnek át mert munkahelyet keresnek.... Te egy álomvilágban élsz és azt sem tudod mi van a világban max otthon. Ha kicsit is érdekel akkor olvass utánna, és ne a magyar médiában mert az egy fos.
Az Eu igen jóban van a az USA-val mint ahogy Kína is. Ennyi erővel akkor az amerikai cégeknek ki kéne vonulni Kínából? Te ezt nem gondoltad át rendesen. Csak egy kicsit is utánnanézel a dolgoknak akkor láthatod hogy sok ország össze van fonódva ezért van hogy EU pl magyarországot is megpróbálja megtartani de ki tudja meddig.
Rajtam nem múlik, én Skóciában mindent megteszek, hogy ne a szélsőséges ballib propaganda alapján ítéljenek meg bennünket... :)
Itt egyébként sem nyerő az Eörsi, meg a Konrád féle köpködés.
Egyébként meg az EP "baloldala" most megmutatta a "foga fehérit", hát mit mondjak, annak a francia pederasztának inkább a gyogyóban lenne a helye.... :)
De természetesen a Zorbán sem volt magánál, amikor az elnöksége végeztével, az Ország Házában kiosztogatott kokikról, meg ilyenekről beszélt. Ez a stílus a faluvégi cigánykocsmához illik inkább...
Éld ki magad kis pizzafutár, már nem sok van hátra neked, ott Angliában. :)
Ha Skócia független lesz, s tulajdonába kerül a teljes északi olajmező, gazdag ország lesz. Déli szomszédja meg megy a levesbe, aminek az első lépése, hogy hazazavarják a vendégmunkásokat.
Engem is az őrangyalom inspirálhatott, amikor immár 10 éve Edinburgh-ot választottam a cégnek, London helyett...
Aztán gondolkozz el azon, hogyha a németek és a franciák létrehozzák az Európai Egyesült Államokat, akkor ugye Amerikának illene kivonulni az itteni katonai és gazdasági szervezetekből.
Már most mondhatjuk, hogy a pénzügyi káosz egyik alapja a dollár és az euró érdekellentéte, tehát mennyi idő is kell ahhoz, hogy tényleges háború törjön ki a jenkik és az európaiak közöt???
Amit majd az dönt el, hogy Kína hova áll. (Vagy marad nevető harmadik...?)
Na most ha ezeket végiggondoltad, akkor próbáld visszavonatkoztatni a mai helyzetre, s így tán felfogod a folyamatok lényegét.
Azzal meg ne strapáld magad, hogy lehülyézel, hiszen természetesen mindenki barom meg balfasz, aki nem úgy "gondolkodik", mint te.... :)
Lol ... másolt? ja mert elismerte de azt hogy ezt hogy magyarázza nem fogja megváltoztatni az egészről alkotott véleményt. ha ekkor abalfasz hogy mindent szinte szószerint emelet be pedig retardált diákok is tudják hogy kicsit át kell írni akkor most ki a barom? Ja mindenki más aki fel meri hozni a témát.
Az hogy németeknél az egyik legnépszerübb politikus lemondott mert udgyanez volt a vád az egy dolog nállunk nem működik hogy valaki hibázhat főleg a fidesz részéről. Biztos csak a zsidók, meg komcsik, stb a hibás a hír miatt. Az mindeggy hogy nem tud írni sem. Ok én sem de nem is vagyok köztársasági elnök, és nem vagyok nyelvtanár sem...
Dejó. Még sosem láttam! Köszi hogy megmutattad! Ez annyira új lehet, hogy még biztos itt sem volt. Jó tudni, hogy nem kell már mindent a southparki rákemberekre fognunk.
john fresco szerinted azt mondja hogy szarjunk le másokat? beszél valahol is nacionalizmusról? ideológiája nem eggyeztethető össze ezzel a kormánnyal. Ha te így gondolod akkor inkább ne is keverd bele ebbe a témába.
Alapvetően arról beszél hogy tudósoknak, hozzáértő szakembereknek kellene dolgozniuk a megfelelő posztokon. Nem gyükér politikusoknak. Nem hiába hívják utópiának amit ő meg akar valósítani. Akkor lenne értelme őket emlegetni, ha eleve már ki lenne irtva orbán és baráti köre.
Addig ezeket emlegetni annyit jelent hogy meg sem érted amiről beszélt eddig JF.
vesszenek a mocskos zs..o bankarok.allamositani kell az osszes bankot kilepni az uniobol
Nefeledjetek a vilagot a bankarok iranyitjak nem a politikusok http://www.youtube.com/watch?v=1B0pomtxzAs&feature=related
Zeitgeist Addendum (HUN)
Figyelmetekbe ajanlom ezt a dokufilmet
Az a probléma az ilyen kései elismerésekkel, hogy addig éppen elég nagy szart tudnak kavarni. Egyébként meg az ilyet nem későn elismerni kéne egy ország vezetőjének, hanem kezdettől fogva tisztában lenni vele, és az erőviszonyok alapján dobálózni mindenféle intézkedésekkel, nyilatkozatokkal. Minden más esetben a vezetőség felelőtlen, legyen az jobb- vagy baloldali. Még azt is mondom, hogy lehet puhatolózni az erőviszonyok tekintetében, de azt inkább olyan módszerekkel kellene, amiknek minimális a veszélye. Vagy, ahogy mondtad, szövetségesekkel körülvéve. Csak sajnos az a probléma, hogy két-három lengyel meg skót baráti nyilatkozattal nem leszünk kisegítve, azoktól nem fog javulni az ország gazdasága sem, meg annak a megítélése sem. Kismillió példát lehetne felsorolni a magyar történelemben, amikor kishazánk baráti nyilatkozatokba kapaszkodva folytatta nemes vagy kevésbé nemes küzdelmeit a gaz elnyomóval vagy a keresett ellenséggel szemben, aztán be kellett látni, hogy egy diplomáciai vállveregetés még senkit nem húzott ki a szarból.
Ja végülis nem kell meglépni azokat a lépéseket amiket sürgetnek. Kínában van egy belső pénz, és van a dollár amivel kereskednek. Kína ezért is igen jó, és ők is a hitelekből építették fel az országot oda hogy most ők hiteleznek az USA-nak. De legyél abban a hitben hogy csak azért fejlődtek ennyire mert védővámok, stb van.
Anglia is azt mondta minek adja oda a pénzt retardáltaknak? ehhelyett milliárdokat invesztál az iparba, munkahelyteremtés, oktatás, stb. Sokan igazat is adtak nekik hogy igaz az európai piac, és összefogás jó, de nem dobják ki többet a pénzt mert odaadni pl nekünk úgylátszik semmit sem ér. És ha folytatja szeretett vezéred lehet más országok is így gondolják majd mint Németország akik sokat buktak ezzel a segítsük a másik országokat csatlakozni szöveggel.
Vannak más országok is ahol ilyesmin már átestek, pl Japán. Ahol volt egy kis bankválság, stb. De nállunk nem tényleges megoldáskeresés folyik, hanem szövegelés. Kérlek mutass gazdaságélénkítő intézkedéseket az elmúlt 2 évben. Ha ennyire tudatlan vagyok akkor mutass rá hová is fektettek ez érdekében lehet csak elkerülte a figyelmemet. Munkahelyteremtés nem lessz abból hogy már nem hívjuk köztársaságnak hazánkat, és a média, alkotmánybírók átalakításából sem látom hogy ez következne.
Abban egyetértünk, hogy a Zorbánék (azért írom így, hogy Sahinelnek összejöjjön egy orgazmus, ha már barátnőre nem fussa szegénynek) mozgástere igen csekély, s ezt nem mérték fel előre.
Legalább kerestek volna szövetségest, mint ahogy most Lengyelország és Skócia gyakorlatilag Magyarország mellé állt.
Lesz még több is, hiszen rajtunk keresztül a saját jövőjüket látják.
Gondolom nekik sem perspektíva, hogy Daniel Marc Cohn-Bendit-ek tartsák gazdasági és politikai terror alatt országukat.
Abban is igazad van, hogy erőnk az nincs, ezt tegnap el lett ismerve.
Kicsit nehéznek tűnhet de megéri. Érthető az idézet amit bemásolok: "
...MNB Műhelytanulmányok 2., amelyet 1993. elején publikáltak. Ennek a kiadványnak az 56. oldalán található az a megállapítás, hogy a magyar gazdaság részére az 1973-1989-ig terjedő "időszak egészét tekintve mintegy egymilliárd dollár erőforrás bevonás viszont az ezt többszörösen meghaladó összesen 11 milliárd dollár halmozott kamatkiadással járt." A magyar gazdaság és társadalom egészét terhelő adósság mégis 1989-re 20 milliárd dollárra növekedett... "
Tehát akkor '73-tól '89-ig felvettünk frankón 1 Milliárd dollárt
Kamatként kifizettünk rá 11 Milliárd dollárt
Maradt még ugyanez idő alatt : 20 Milliárd dollár tartozásunk.
Magyar Nemzeti Bank írta 1993-ban.
Mi éltük fel,ettük meg a jövőt ?
Index fiúk ejnye bejnye.
"A rendszerváltás után nem kértünk adósságelengedést vagy átütemezést."
Ezt nem tudja valaki, miért nem? Úgy tudom a lengyelek pl. azt mondták, hogy nekik akkor mostantól fogva nincs adósságuk (?).
Sokan még olyanokat is mondtak nekem hogy direkt megerősítették az eurót, meg ilyesféle világösszeesküvés történik ellenünk. Ezeknek azt is lehetne mondani hogy ezek a sátán emberei, stb az is elfogadható lenne. Azt sem tudják hogy mi történik a nagyvilágban, hogy próbálják megvédeni a dollárt, és az eurót, mert azok is mennek lefelé......
Ezeknek csak az számít hogy OV és bandája mit mond. Minden más infó csak félrevezetés. Szerintem elhinnék neki ha azt mondaná hogy a föld lapos..... Fel sem fogják miért pampog most is pl az EU, és hogy mi fog történni ha leállítják az eddig folyósított milliárdokat. Azt szeretném látni mikor leállítják ezeket a pénzeket, és a sok paraszt rájönne mit is kaptak eddig azoktól akiket szidnak. Belefulladnak majd a saját szarjukba de hát ez kell nekik, ezért harcolnak, pedig már orbán is rájött engedni kell az EU-nak nem szabad tovább sértődőset játszani. Kína leszarta a fejét, oroszok sem kedvelik(Putyin rühelli), tehát már menekülni sem tud sehová.
http://www.tozsdeforum.hu/nyilasi/
Menj le a 2012.01.02 hírhez
Ott összehasonlítja a régiós devizák és tőzsdék gyengülését a többiéhez képest, és totál jogosan megállapítja,
hogy a magyar sem lóg ki az egész Európa szarban van trendből.
A probléma oka ott van, hogy rengeteg hitel van szétosztva, amit nem tudunk megtermelni, mert mindent a távol keletből veszünk, oda már csak luxustermékeket és azokat a gyártógépeket exportálja Európa, amivel aztán elárasztanak minket.
Emiatt itt 2 dolog kellene:
1.Beszüntetni a kontraproduktív(fogyasztói,autó) hitelezést
2.Felállítani a védővámokat(ahogyan Kína és sokan mások teszik)
3.Sokkal többet ölni az oktatásba, k+f-be
de itt még mindig azt nézik, hogy néhány ember zsebe legyen tele a kínai munkásokon szerzett extraprofittal, aminek ez lesz a következménye: http://www.youtube.com/watch?v=OTSQozWP-rM
ne haragudj, de kérlek, áruld már el nekem kérlelhetetlen proletár őszinteséggel, hogy mi az istenbe reménykedsz, amikor már a Járai, aki eddig úgy nyalta be magát a Fidesznél, hogy a lábujja sem látszott ki, is azt mondja, hogy az egész gazdaság el van baszva????
A fehérgalléros bűnözésnek meg az EU-s feltételek és jogszabályok megsértésének annyiban van köze egymáshoz, hogy a fehérgalléros elkótyavetyélés kiigazítását csak akkor finanszírozza az EU, ha közben nem megyünk szembe a saját szabályaival. Az EU jelen esetben egy bank, ami akkor ad hitelt, ha nem látja veszélyben annak visszafizetését. Márpedig ilyen körülmények között mindig a hitelező szab feltételeket, ha az EU feltétele a jogszabályok megváltoztatása, hát egészségére. Innentől kezdve választhatunk: módosítunk oszt lesz pénz, vagy nem módosítunk, oszt nemlesz. Hozzátéve persze azt, hogy a jogszabályok a hitelezési kérdéstől eltekintve is szabálysértőek, tehát elviekben azokat a magyar gazdasági helyzettől függetlenül is módosítani kell.
Belső az, hogy hogy az elmúlt két és fél évtizedben gátlástalan fehérgalléros bűnözők elloptak, elsikkasztottak, saját zsebre elkótyavetyéltek mindent, ami érték volt az országban.
Teljesen egyetértek "hawkeye" hozzászólásával
Azt azért ne tessék elfelejteni, hogy az EU azokba a belügyekbe szól bele, amelyeknél felhatalmazást kapott a beleszólásra attól a ponttól kezdve, hogy Magyarország beleegyezett a jogharmonizációba és az EU-s jog primátusába. Magyarán szólva Orbánék most az ország saját kötelezettségvállalását rúgják fel, ami ellen azért a kötelezettségvállalás másik fele jogosan lép fel. Lehet itt mondani, hogy megint az van amit az EU mond, csak tessék nézni az érem másik oldalát is, mely szerint mi ezt önkéntesen vállaltuk. Persze lehet azt mondani, hogy nem volt más választásunk...dehogynem volt. Nem lépünk be, aztán mi leszünk Európa Észak-Koreája (nem Svájcot írok, mert az már van egy Európában, meg azért ők kicsit más versenypozíciókból adogatnak), vagy belépünk, aztán megpróbálunk érvényesülni az elfogadott játékszabályok szerint. Egyértelmű, hogy a második jóval nagyobb nemzetközi kötöttségekkel jár, de ha egyszer felvállaltuk, akkor nem célszerű segget csinálni a szánkból azzal, hogy utána minden erőnkkel harcolunk ellene.
még annyit elfelejtettem, hogy a reménykedést részemről ne úgy értsétek, hogy egy teljesen idilli jövőkép lebeg a szeme előtt... nem, nem tudni mi sül ki az egészből, abból ami most zajlik, de amíg nem tudjuk meg, mondhatni reményteljesen várom a végét...
nemtudom, ti hogy vagytok vele, de ha szabad ilyet mondani én reménykedem Orbánékban..mert végre történik valami, és nem az van, ami volt előttük abban a bizonyos 8 évben... ha az EU mondott valamit akkor azt pincsi kutya módjára teljesítették is.. most végre van némi saját akarat kinyilvánítás is, persze ez egyből nem tetszik az eu nak..., egyből beleszólnak az ország belügyeibe is keményen..értem én, hogy ha úgymond valakitől függsz, hiszen tőle kapsz hitelt, akkor lényegében Ő diktál.. de amikor abban a 8 évben az a tetű banda mondhatni nyilvánosan lopott, hiszen köztudatba is hozták, bevallották... akkor Barroso nem írt levelet? akkor mondhatták azt, hogy az belügy oldja meg az ország??
Ez a szájbarágó több sebből is vérzik.Globális jelenségről van szó pl "Hogy adósodtunk el ilyen durván?" válasz: "rendszerváltás után nem kértünk adósságelengedést vagy átütemezést" barátom: egész Európa el van adósodva sőt az egész világ, kivéve Kínát meg pár országot ahol a pénzt sem ismerik. Japán a 80-as években a rakétaként elhúzó iparával,jelenleg ott tart hogy a GDP 160% -val el van adósodva,Pedig akkor még nem volt hitele.A többit gondolja utána mindenki..
hawkeye, ha jól emlékszem, egy korábbi postnál is te akartad kishazánkat mindenféle önfeláldozó, világelnyomói ellen harcoló mártírszerepbe erőltetni. Egyet is értenék vele meg még nemes próbálkozásnak is tartanám amit Orbánék csinálnak, csak sajnos be kell látni - mint ahogy ezt akkor is megírtam - hogy kicsik vagyunk mi megleckéztetni a világot. Az index a lehető legtárgyilagosabban fogta meg a helyzetet. Tudod az "ellennel" kétfajta módon lehet harcolni. Ha elég erősnek érzed magad - megalapozottan - akkor erővel. Nagyjából ez az orbáni "unortodox szabadságharc" lényege, csakhogy nálunk nemhogy megalapozott, de még megalapozatlan erő sincs. A másik megoldás, hogy megpróbálsz a sorai közé férkőzni aztán belülről érvényesíteni a céljaidat. Az ország helyzetét tekintve ez lenne a járható út. Be kellene látni a végre, hogy nem vagyunk alkupozícióban, és ez ellen nem úgy kell harcolni, hogy jómagyar szokás szerint a kerítésen kívülről próbálunk beüvöltözni meg vagdalózni, hanem megpróbáljuk helyzetbe hozni magunkat, aztán akkor lehet diktálni a feltételeket.
Nehogy elhidd a gyurcsányi maszlagot, hogy az egyszerű emberek miatt pusztult le anyagilag az ország! Ezzel csak saját, ocsmány bűneiket leplezik a gazemberek.
A gazdaság jelenlegi állapotának van belső, és külső oka.
Belső az, hogy hogy az elmúlt két és fél évtizedben gátlástalan fehérgalléros bűnözők elloptak, elsikkasztottak, saját zsebre elkótyavetyéltek mindent, ami érték volt az országban.
Közben hülyítettek téged, engem, hogy majd kávézót nyithatunk a Mariahilferen... :)
A külső még a Szovjetunió idejéből maradt ránk, amikoris a ránk kényszerített fegyverkezési versennyel tönkretették a Varsói Szerződés (vagy ha úgy tetszik, KGST) országainak gazdaságát.
Ajánlgatták buzgón a hiteleket, Fekete Jánosunk meg szorgalmasan vette is fel őket, de ezeknek csak egy része került bele a gazdaságélénkítési - fejlesztési programokba.
És ami nagyon fontos: ezen hitelek mindegyikének volt politikai előfeltétele.
De akkor még nem mertek ukrán maffiózó módjára fenyegetőzni, mint most Barroso....
Még valami. Figyelmetekbe ajánlom a 30-as évek hasonló helyzetű Európájában született Saltjöbadeni Megállapodást*. Anno ez volt a svéd jóléti állam megteremtésének alapja, melynek igen fontos része volt a gátlástalanul harácsoló tőkések (vallási vagy származási különbség nélkül) önkorlátozása.
Most kilátásban sincs ilyen, ezek a pénznácik viszik bele a világot a szakadékba, mert kapzsiságuk nem ismer határt.
Hatalmuk megvan hozzá, hiszen a fontos pozíciókban az ő embereik ülnek....
"Magyarország megpróbált kimenekülni a csapdából, de a sok hiéna egyként vetette rá magát, hörögve, a torkát keresve."
adósságcsapdából kétféle módon lehet kikeveredni:
1. megölöd azt, akinek tartozol és akkor nem kell visszafizetni. (ezt csinálták pl. a középkorban a zsidókkal)
2. takarékoskodsz, növeled a bevételed és akkor nem vagy csak kevesebb hitelt kell felvenni, azaz kikerülsz a spirálból.
az első nem játszik a Magyarország vs. Világ viszonylatban
a másodikat meg nem csináltuk.
konkrétan mire gondolsz?
mellékesen azt tudtad, hogy 1-2 héttel ezelőtt Németország negatív hozammal tudott állampapírt kibocsátani? azaz konkrétan azt mondták, hogy kevesebben fognak visszafizetni, mint amennyit kaptak és még így is megvették tőlük mosolyogva és boldogan...
Már ott eldőlt minden h a 2. Vh után nem fogadtuk el a Marshal segélyt.
Aztán amikor nagymamáink állandóan mondják, hogy bezzeg az én időmben és de szar most, mert ők még ingyen mentek nyaralni ide-oda az állami pénzén, meg tolták a 7-8 gyerekeket, akik szintén mindent állami pénzen kaptak és akik mostmár nyugdíjasok vagy nemsokára azok lesznek és a semmiből nem lesz nyugdíjuk.
És nincs szívem a képükbe mondani, hogy azért szar most mert akkor jó volt. :)..... :(
Ez olyan indexes cikk volt. Tárgyilagos, de lényegében az jön le, hogy bár nem jó a helyzetünk, mégis minden teljesen rendben a világ működésével, és nem arról van szó, hogy a nemzetközi pénzpiac gyarmattartó módon szipolyozza ki a világ népeit, hanem ők teljesen jogosan taszítanak már 20-30 éve megszorításokba, és nyomorba, mivel a világ így működik.
Valamiért én már nem hiszek Ábrahám kedves népének, akik mindig csak segítségből akarnak az árokba rúgni!
2012.01.18 17:34
Negyed év alatt negyvenkilencezer fővel, 2,5 millióra emelkedett Nagy-Britanniában a munkanélküliek száma - ez tizenhét éve nem volt ilyen magas. A 16-tól 22 éves korig terjedő korosztályban a munkanélküliek aránya eléri a 20 százalékot.
A brit munkanélküliség aggasztó mértékű megugrása egyrészt a közalkalmazottak tömeges elbocsátásának, másrészt a magáncégek kényszerű munkaerő leépítési lépéseinek tudható be. Az sem jó hír a brit kormány számára, hogy az ipari termelés novemberben 0,6 százalékkal csökkent.
A közalkalmazottak elbocsátása népszerűtlen kényszerintézkedés a gazdasági recesszió által fenyegetett szigetországban, de az ellenzékbe került szocialistákat vezető Ed Miliband a BBC televízió kedd esti adásában ennek ellenére úgy nyilatkozott, hogy megítélése szerint nem kifogásolható a bérbefagyasztás vagy akár a rendkívüli bércsökkentés, ha ezzel munkahelyeket lehet megmenteni.
Miliband saját választókerületében az önkormányzat a költségvetése kiegyensúlyozása érdekében négy százalékkal csökkentette az alkalmazottai fizetését.
A nehézségekkel küzdő ipar és kereskedelem is ezreket tesz utcára. Néhány példa: a japán Fujitsa brit részlege több mint 3 000 munkást, a Lloyds Bank 1 200 alkalmazottat, a Guinness sört és a Johnny Walker whiskyt készítő glasgowi üzem 900 dolgozót, a Corus acélgyár 2000 embert bocsátott el.
Szakértők szerint a munkanélküliség növekedése Nagy-Britanniában még 2013-ban sem fog megtorpanni.
http://www.inforadio.hu/hir/tudositoink/hir-477541