hümm, a házat lassan már több mint 5 éve publikálták. Élőben is láttam. A nagytömbre merőleges falakban vannak a faltartók. Semmi különös, csak eddig nem gondolt rá senki.
Ami az esztétikát illeti szerintem ez teljesen szubjektív, mivel a műépítészetet értők-művelők körében a panelt nem tekinti senki sem szarnak ... és ezt az épületet sem. Mondjuk ingerszegény, és egy ötletre épül az egész. Nagyrészt hagyománymentes, dobozépítészet, ahol a formai egyszerűséget - mivel itt letisztult alapformáról nem beszélhetünk - a színes/vidám kollázs ellensúlyozza.
A fikázunk, akkor intellektüel módon kéne.
Amúgy meg hogy fekete, miért gond? A kelenföldi fekete paneleket, amelyek abszolút unikális dolognak számítanak magyarországon, dilettáns, hozzá nem értő módon, teljesen amatőr tervek alapján színezik, kiborító kollázsokká.
Szintén holland példa az erasmus hid melletti két viel arets épület, melyen fekete panel/nyersbeton van. Dicshimnuszokat zengenek róluk, mi meg az értéket képviselő - 60' 70' 80' években épült - épületeinket képtelenek vagyunk megvédeni. Romboljuk már le az összes panelt ...
Persze ingerszegény a panel, és az olvasható környezet kognitív feltételeinek nem felel meg ( persze jelzem az ott lakók egyes államilag telepített sajátosságai miatt - csak munkások, és sötétkékek egyes szalagházakba) mert egyes emberek nem tudnak eligazondni bennük. Hát bocs, az saját kognitív térkép minden általánosan támasztott feltételének megfelelnek ezek a lakótelepek.
Nem tudom ki nézett mostanában ingatlanos honlapot, vagy folyóiratot, de a lakások 80-90% még csak meg sem közelíti a 70-80-as években épült pl Tenkei, Virág féle típustervek alaprajzait. Olyan siralmas lakások születnek, hogy csak a teljesen dilettánsok nem veszik észre az alapvető hibákat ... mert honnan nyílna a wc, hát a nappaliból közvetlenül. Vagy 3 m-en átlátni a szomszéd lakás teraszára/f@aszára, és mindenhova.
De azért fikázzuk a panelt, és menjen a dilettáns dicshimnusz a kamumediterránnak, meg a tüzépbarokknak. Legyen minden lakásban legalább egy kovácsoltvas lépcső, és egy kamukőfal, mert anélkül nem élet az élet. Mert az olyan igazi, és öszinte.
A parasztház öszinte, semmit nem akar azon túl mint ami. Ezt miért nem lehet felismerni? Nem azt gondolom, hogy csak azt kell építeni, hanem hogy a viselkedésmódját meg kell érteni.
Puritán minimalizmus ... nem rakjuk tele minden szarral a homlokzatot. Mi a lyukarchitektúra lényege? Hát tuti nem a barokk...
Modern gyökerei miatt miatt a panel sokkal közelebb áll a végső igazsághoz, mint bármelyik mai kamumediterrán családi ház a ragasztott kő burkolattal. De ha még menne, hogy egy felületet ragaszt tele a tulaj. De nem megy, minden sarokra, és jól hullámozzon. Milyen építészeti gyökerei vannak ennek? Van, a posztmodernben. Csak azon túl vagyunk, kivéve a családiház építést. Szerintem nagyon kevés ez a fajta akkumulációs, összehalmozós technika, amivel katyvasztárgyakat alkotunk... nesze ez a tüzépbarokk.
Amúgy azóta azért a holland építészet is művel furcsább dolgokat.
Ami az esztétikát illeti szerintem ez teljesen szubjektív, mivel a műépítészetet értők-művelők körében a panelt nem tekinti senki sem szarnak ... és ezt az épületet sem. Mondjuk ingerszegény, és egy ötletre épül az egész. Nagyrészt hagyománymentes, dobozépítészet, ahol a formai egyszerűséget - mivel itt letisztult alapformáról nem beszélhetünk - a színes/vidám kollázs ellensúlyozza.
A fikázunk, akkor intellektüel módon kéne.
Amúgy meg hogy fekete, miért gond? A kelenföldi fekete paneleket, amelyek abszolút unikális dolognak számítanak magyarországon, dilettáns, hozzá nem értő módon, teljesen amatőr tervek alapján színezik, kiborító kollázsokká.
Szintén holland példa az erasmus hid melletti két viel arets épület, melyen fekete panel/nyersbeton van. Dicshimnuszokat zengenek róluk, mi meg az értéket képviselő - 60' 70' 80' években épült - épületeinket képtelenek vagyunk megvédeni. Romboljuk már le az összes panelt ...
Persze ingerszegény a panel, és az olvasható környezet kognitív feltételeinek nem felel meg ( persze jelzem az ott lakók egyes államilag telepített sajátosságai miatt - csak munkások, és sötétkékek egyes szalagházakba) mert egyes emberek nem tudnak eligazondni bennük. Hát bocs, az saját kognitív térkép minden általánosan támasztott feltételének megfelelnek ezek a lakótelepek.
Nem tudom ki nézett mostanában ingatlanos honlapot, vagy folyóiratot, de a lakások 80-90% még csak meg sem közelíti a 70-80-as években épült pl Tenkei, Virág féle típustervek alaprajzait. Olyan siralmas lakások születnek, hogy csak a teljesen dilettánsok nem veszik észre az alapvető hibákat ... mert honnan nyílna a wc, hát a nappaliból közvetlenül. Vagy 3 m-en átlátni a szomszéd lakás teraszára/f@aszára, és mindenhova.
De azért fikázzuk a panelt, és menjen a dilettáns dicshimnusz a kamumediterránnak, meg a tüzépbarokknak. Legyen minden lakásban legalább egy kovácsoltvas lépcső, és egy kamukőfal, mert anélkül nem élet az élet. Mert az olyan igazi, és öszinte.
A parasztház öszinte, semmit nem akar azon túl mint ami. Ezt miért nem lehet felismerni? Nem azt gondolom, hogy csak azt kell építeni, hanem hogy a viselkedésmódját meg kell érteni.
Puritán minimalizmus ... nem rakjuk tele minden szarral a homlokzatot. Mi a lyukarchitektúra lényege? Hát tuti nem a barokk...
Modern gyökerei miatt miatt a panel sokkal közelebb áll a végső igazsághoz, mint bármelyik mai kamumediterrán családi ház a ragasztott kő burkolattal. De ha még menne, hogy egy felületet ragaszt tele a tulaj. De nem megy, minden sarokra, és jól hullámozzon. Milyen építészeti gyökerei vannak ennek? Van, a posztmodernben. Csak azon túl vagyunk, kivéve a családiház építést. Szerintem nagyon kevés ez a fajta akkumulációs, összehalmozós technika, amivel katyvasztárgyakat alkotunk... nesze ez a tüzépbarokk.
Amúgy azóta azért a holland építészet is művel furcsább dolgokat.