Vannak köcsög kerékpárosok és vannak köcsög autósok. Hogy melyikből van több, az csak attól függ, hogy ki melyik táborhoz tartozik. Sok autós nem figyel oda a biciklisekre és a gyalogosokra se, alapvetően fogalma sincs a KRESZ-ről, a biciklisek egy jó része (pl futárok) pedig direkt sz@rik a szabályokra, úgy megy ahogy neki tetszik. Egyébként a biciklisek nagy többségének szintén halvány lila gőze sincs a KRESZ-ről.
@Olsen: mióta lehet kerékpárral nagy ívben kanyarodni? Mit keresett a sáv közepén, semmi dolga ott. Ha jobbra akart volna kanyarodni, akkor a felfestett kerékpár úton áthalad a túloldalra és folytatja az útját, de a kanyarodó sávhoz semmi köze.A kirakom a kezem és (itthoni közlekedés) bekanyarodok balra típusú bicikliseknél csak a körforgalomban lassan körbekerekezőket szeretem jobban. Náluk már csak az a jobb, amikor fel van háborodva, hogy nem adom meg neki a jobbkéz szabályt. Ilyenkor kedvesen szoktam javasolni, hogy nézzen utána, mert a szabály így szól: "Egyenrangú útkereszteződésben elsőbbsége van minden jobbról érkező GÉPJÁRMŰ-nek és a balról érkező VILLAMOS-nak" Itt szeretném megjegyezni, hogy a segédmotorkerékpár/robogó sem minősül gépjárműnek a KRESZ szerint (50cm3 alatt)...
@Olsen: mióta lehet kerékpárral nagy ívben kanyarodni? Mit keresett a sáv közepén, semmi dolga ott. Ha jobbra akart volna kanyarodni, akkor a felfestett kerékpár úton áthalad a túloldalra és folytatja az útját, de a kanyarodó sávhoz semmi köze.A kirakom a kezem és (itthoni közlekedés) bekanyarodok balra típusú bicikliseknél csak a körforgalomban lassan körbekerekezőket szeretem jobban. Náluk már csak az a jobb, amikor fel van háborodva, hogy nem adom meg neki a jobbkéz szabályt. Ilyenkor kedvesen szoktam javasolni, hogy nézzen utána, mert a szabály így szól: "Egyenrangú útkereszteződésben elsőbbsége van minden jobbról érkező GÉPJÁRMŰ-nek és a balról érkező VILLAMOS-nak" Itt szeretném megjegyezni, hogy a segédmotorkerékpár/robogó sem minősül gépjárműnek a KRESZ szerint (50cm3 alatt)...