Kutatások szerint az Amerikát és lassan Európát is elárasztó kínai elektromos autók jobban szennyezik a környezetet, mint a benzinesek. Az elektromos autók nem ott szennyeznek, ahol futnak, hanem ahol a szükséges áramot előállítják számukra
http://www.youtube.com/watch?v=FyghLnbp20U
Ez egy teljesen megújuló város lesz. 50ezer ember fog benne lakni és 18milliárd dollárba kerül: ez minden egyes lakosra egy kezdeti 360ezer dolláros beruházás, ami több, mint 80milla. Ez nálunk 20év egy főre jutó GDP. Ha megtaláltad ennek a finanszírozási modelljét, akkor szólj.
Egy Paks kapacitású új atomerőmű kb 9 milliárd dollár. 6 olyan elég lenne az ország teljes energiaellátása. Ez fejenként 5400dollár! A kettő között van egy 70szeres szorzó.
Amit te leírsz, az egy idealizált világ, nem sok köze van a valósághoz.
Ráadásul ha egy iparág cégei mindössze 5 évet gondolkodna előre, ott nagy a baj.
Kommunizmus meg valójában sosem volt, csak annak nevezték. Ha "szocializmusnak" hívjuk, az valamivel közelebb áll a valósághoz.
Eredmény? Hát nézz körül, hova züllöttünk, mivé lettünk mi, magyarok, a kapitalizmus bő két évtizede alatt?
Ezerrel megyünk vissza, nem csak Magyarország szinten, az állatvilágba. Aki bírja, marja, a többi meg dögöljön meg. Tényleg csodálatos ez a kapitalizmus. A profit mindent felülír. Észt, értelmet, emberséget.
Ahol a profit nem játszik közre, azt kommunizmusnak hívták, meg is lett az eredménye.
Az ötleteket nem feltétlenül elnyomják, csak ha egy cégnek van egy portfóliója egy iparágban, akkor a piaci viszonyok miatt inkább az a prioritás(mivel az a biztonságosabb), hogy a meglévő technikát a következő 5évben optimalizáljam, továbbfejlesszem, nem megyek bele egy 15-20év időléptékű bizonytalan fejlesztésbe, legfőképp pedig nem teszek fel mindent egy lapra.
minden új technológia drága, mert így van kontrollálva. Én egyébként úgy értem, ha valóban őszinte szándék állna minden megújuló energiára épülő technika mögött ( persze ezt leginkább a társadalmat formáló nagy befektetőkre értem, mivel ők szabályozzák az élet bizonyos mezőit), akkor már nem tudunk megengedhetetlen költségekről beszélni, mivel a profit tényező nem játszik közre.
A technológiák tárháza pedig megszámolhatatlan, és még ki tudja mennyi virágzó ötletet nyomtak el és nyomnak el napjainkban.
Hat inkabb ugy lenne helyes, hogy ilyen kornyezetszennyezo technologiaval termelik ki. Ennek az alacsony koltseg az oka, de lehet ezt normalisan is csinalni. Esetleg tudsz ugyan ilyen merteku kornyezetszennyezest bemutato videot az USA vagy Ausztralia-beli ritkafoldfem banyakrol?
Ezzel csak annyi probléma van, hogy honnét szerzel CO2-őt? Mert a CO2 leválasztás még egyelőre egy elég drága dolog.
Másrészt elég sok lépéses a dolog, és azért halmozódnak rendesen a veszteségek(és a költségek). Egy jó hatásfokú motorral mondjuk azt lehetne ellensúlyozni.
A tárolást legalább megoldja
Ez a 2:1 arány nekem azért erős. Kínában már évente több mint 10millió autót adnak el, míg a világ elektromos autó termelése összesítve sincs 1 millió. Meg megnézném, hogy mit csinálva egy annyira rugalmatlan hálózattal, mint a szélerőművekre épülő kínai.
ez megint egy cikk a semmiről. Nem tudom mennyire kivehető, hogy ezek nem véletlenül beszélnek a lényegtelen baromságokról. Ez csak csámcsogás. Egyértelműen nem akarnak környezetvédő technológiát, ha ez lenne a cél már rég nem lenne ez probléma.
Az is elég környezetkímélő lenne, ha törvényben rögzítenék, hogy az autógyárak vállaljanak minimum 10 éves garanciát. Nem is kéne egyebet tenniük, mint kirúgni pár száz/ezer tervezett elavulás mérnököt.
Csak ha felmegy az olaj ára, akkor a korábban nem termelt olajkészletek kitermelési technológiáját is elkezdik fejleszteni. http://www.youtube.com/watch?v=kunkMlT07gA
Nehézolajból többszörannyi van, mint hagyományos olajból, és a belsőégésűek fejlődésével eggyüttvéve valójában folyamatosan kitolódott a fosszilisek élettartama. Az 50-es években 20évre való olaj volt, a 70-es években 30évre aló, most pedig már 50évre való tartalék van, pedig közben fogyott rendesen és a fogyasztás is nőtt.
Magyarországon egy elektromos kb negyedannyiból megy, mint egy benzines. De ha a német szintre emelkedne az áram ára, és arra is rátennék a jövedékit, emellett a benzinesek fejlődését beleszámolom, akkor simán egy kategóriába kerülhetne, és akkor az akkuk megtérüléséről még nem gondoltam. Az USA-ban (ahol nincs jövedéki a benzinen), most is csak 2szeres a különbség, és a német áramárszinttel el is tűnne.
Sztem nincs miről vitatkozni. A fosszilis energiahordozók egyszer elfogynak, ez tény. Attól kezdve nincs más választás, mint a gumikerekes elektricska... :)
Gondolom akkor fogjuk megköszönni Lipták @ Kretens' társaságnak, hogy a hatalom megragadása érdekében megfúrták Nagymarost.
Majd veszünk villanyt a rajtunk röhögő tótoktól...
A Paks II. meg esélytelen, egymással hősködő vezéreink majd átpolitizálják, persze megint a mi bőrünkre, soha nem fog megépülni...
Hát ...ehhez sem értesz .... a piac nem a megrendelésektől működik hanem a kínálattól . A szocializmusban volt hiánygazdaság ami azt jelenti , hogy azt termelünk amire épp szükség van ...esetünkben megrendelik ... A valódi piac úgy működik , hogy megtermeljük ...persze amire van igény ...reklámozzuk és eladjuk . Szerinted valódi igény van annyi mobiltelefonra amennyit eladnak .... nincs . Tehát ha gyártanának több millió elektromos autót és reklámoznák akkor el is tudnák adni pont úgy mint kínában . Hogy miért nem gyártanak és reklámoznak és adnak el egyet sem ..... na lehet gondolkodni .
Szerintem ezek abszolút részletkérdések . A mai technológiával megoldható , hogy egy alrendszer akkor vegyen fel teljesítményt ha a központ jónak látja ( kapcsoló áram ) . És pontosan ez lenne a legnagyobb előnye , hogy az éjszaka megtermelt áramot tárolni lehetne ...ugye a millió akkumulátorban amik az autókban vannak .... mert ugye máshogy áramot tárolni egyelőre nem tudunk és ezt napközben elautózzuk . Természetesen ezzel kiváltanánk a kőolaj felhasználását .
Amúgy meg érdemes volna kiszámolni hogy a jelenlegi és esetleg a jövőbeni kőolaj árakkal számolva mennyibe kerülne adott út megtétele és mennyibe atom , vagy megújuló energiával .... szerintem töredék .
Meg a "Who killed the electric car"-t is megetették a néppel. Osztják a filmben, hogy az olajlobby csinálta, csak közben kifelejtik, hogy mindegy hogy többezer vagy többtízezer rendelés volt-e a cuccra(erről vitatkoznak), ugyanis a GM-nek az a tétel, ha több milliós nagyságrendben gyárthat autókat.
Persze, bele lehet magyarázni, hogy nagyobb mértékben károsítanak az elektromos autók, de mint, ahogy a cikk is leírja ez nem fedi a valóságot. A tiszta elektromos energia a lényeg, valóban sok helyen fosszilis energiahordozókból nyerik az áramot, de Európában a vízerőmüvekben is sokat termelnek, nem beszélve az atomenergiáról. Keressetek rá Franciao.-nak hány atomerőműve van... Németország megteheti, hogy nemet mond az atomenergiára, de a többi ország kénytelen beruházni, 20 éven belül Mo.-n is lesz újabb atomerőmű, ez teljesen biztos. És akkor nem beszélve a fotovillamos beruházásokról, a Szaharában egy több 100 milliárd €-s!!! naperőmű telepítését tervezik, egyértelműen ez a jövő, lehet érveket felhozni a villamos energiatermelés ellen, meg megmagyarázni, hogy miért ne... DE nincs más! Egyszerűen nincs más lehetőség, ha helyettesíteni akarjuk a fosszilis energiahordozókat, vannak károk és áldozatok, de ahogy enyhül az olajvállaltok nyomása, technológiai fejlesztésekkel ezek is kezelhetőbbek lesznek.
Nem azt mondom, hogy nagyobb szennyező, csak vannak láthatatlan költségei, amit nem reklámoznak.
Annak a költségeire leszek kiváncsi, hogy az áramtöltés szabályozását hogyan oldják majd meg. Ugyanis ha az autók csak 10%-a már elektromos lenne, az a töltés kezdetekor és végekor akkora igényingadozásokkal járna, hogy az országos hálózat beszarna alatta. Annak lesznek költségei. Meg az éjjeli áram sem annyiba fog kerülni
Még az az egy szerencse , hogy a kőolaj nem szennyezi a környezetet mint az Exxon Valdez és a Mexikói öbölben sem volt olajkatasztrófa ... ugye sőt a felgyújtott Kuvaiti olajkutak környezetében sem volt szennyezés .
http://www.youtube.com/watch?v=JL4fluj004o
A villanymotorokban használt neodynium csak ennyire környezetszennyező: a bánya 50kilóméteres körzetében semmi sem terem és még nagyobb távolságoknál nem ihatsz a vízbe
Csak teljesen az elektromos autók gazdaságossága rohadt olcsó szénből termelt árammal, mint akár csak részben megújulókból termelttel( a német áram 2szer olyan drága, mint a kínai vagy mint a francia). Ezért van olyan véleményem, hogy a megújuló biznisz jelenlegi formájában a szénhidrogén biznisz kiterjesztése, főleg, hogy a változó teljesítményű megújuló áramtermelő kapacitások mögé gázturbinákkal biztosítanak tartalékot. Ha szénből és atomenergiából biztosítanánk az energiát, akkor 20éven belül ki lehetne nyírni a szénhidrogénlobbot, ehhez képest ez így annak extenziója (szerintem erre megy ki a játék)
ööö, nem biztos h. környezetkímélőbb... számoljátok ki h. 1 MW megtermelése Mo-ba mennyi üvegházhatású gáz kibocsájtásával jár, illetve 1 MW-al mennyit megy egy ilyen szutyok, és megnézni h. a távot mennyi benzinnel tehetné meg egy mezei kocsi + ő mennyit bocsájt ki... és még a lejjebb említett gyártásról nem is volt szó
Szerintem is ez a tipikus esete annak , hogy azt etetünk meg a tudatlan néppel amit akarunk . Ezek a kutatók úgy kutattak , hogy ez az eredmény jöjjön ki . Az tény , hogy az olaj lobbi egyelőre uralja a világot és amíg ez van addig nem lesz változás ...legalább is a " fejlett " világban . A kínaiak nem hülyék ők tudják , hogy miért gyártanak elektromos autókat . Szóval a lényeg az , hogy valakinek el kell adni a 120 $-os kőolajat .
A képen látható Prius elektromos berendezéseihez a nikkelt Kanadában termelik és onnan szállítják Japánba. Ennek az elektromos autónak az elkészítése jóval környezetkárosítóbb, mint bármely átlag autóé.
Ebben az a szomorú, hogy ha ott ennyire elterjedt már az elektromos autó, akkor nálunk miért csak pár darab van belőle?
A napokban volt egy cikk az első (?) elektromos töltőállomásról, ami nagyon jó dolog, de megint ott a kérdés, hogy miért nincs ez még jobban elterjedve?
Mondjuk kíváncsi lennék arra, hogy egy ilyen autó mennyivel emeli meg a villanyszámlát, ha mondjuk otthon töltöm az autót.
Kína pont rossz példa, mert ott szarnak a környezetvédelemre, de például az Európában megtermelt áram létrehozásakor olyan hatásfokot és csővégi technológiát használnak amit egy benzines autó nem überelhet.
A tanulmányt támogatta: Olajvállalatok nemzetközi összefogása :)
http://www.youtube.com/watch?v=3tI2AJYrDxI