Kutatások szerint az Amerikát és lassan Európát is elárasztó kínai elektromos autók jobban szennyezik a környezetet, mint a benzinesek. Az elektromos autók nem ott szennyeznek, ahol futnak, hanem ahol a szükséges áramot előállítják számukra
Csak teljesen az elektromos autók gazdaságossága rohadt olcsó szénből termelt árammal, mint akár csak részben megújulókból termelttel( a német áram 2szer olyan drága, mint a kínai vagy mint a francia). Ezért van olyan véleményem, hogy a megújuló biznisz jelenlegi formájában a szénhidrogén biznisz kiterjesztése, főleg, hogy a változó teljesítményű megújuló áramtermelő kapacitások mögé gázturbinákkal biztosítanak tartalékot. Ha szénből és atomenergiából biztosítanánk az energiát, akkor 20éven belül ki lehetne nyírni a szénhidrogénlobbot, ehhez képest ez így annak extenziója (szerintem erre megy ki a játék)