Ezek a videók bennem a kreativitást mozgatták meg.
Remek előzményeket, meg második, harmadik részeket lehetne hozzá készíteni.
Mondjuk az albérletesről: A főszereplő bejelenti a lakásba három kiskorú gyerekét, és elfelejti fizetni pár hónap múlva a rezsit és az albérletet. A kék szemfestéket bőséggel adagoló hölgy lesírja az összes sminkjét, mert nem lehet őket kitenni. A rendőr széttárja a kezét, és közli, hogy ha meg akar tőle szabadulni, akkor fizesse be egy másik palimadárhoz albérletbe őket. Az utolsó snitt, ahogy elkeseredetten számolgatja a több száz ezres rezsitartozást, és alkudozik a szolgáltatóval, hogy kapcsolják vissza a villanyt.
Vagyis: nem döntheted el te, mint a lakás jogos tulajdonosa, hogy kinek adod ki.
A bárban: húúú, hát itt meglódul az elme!
Előzmény: aztán ugyan honnan van az úriembernek zsír karórája, öltönye, és szuper autója? Na honnan? Gondolom értelmiségi roma szülők egyetlen gyereke, és örökölte. Vagy összespórolta a jegyellenőri fizetéséből. ;)
Második, harmadik részre, de egész krimisorozatra is lehetőséget nyújt.
Az ellenőr: ki van rúgva. Pont. Egyetlen szabályzat sem engedi meg, hogy így viselkedjen az utasokkal. Nyugodtan utána lehet nézni.
A fodrász: nemes egyszerűséggel most vesztette el az utolsó kuncsaftját. Eddig miből élt? Mert egy vendégből biztos nem.
Tanulság persze van: romával ne létesíts semmilyen kapcsolatot, mert a végén te húzod a rövidebbet: feljelent, megbosszul, megbüntet, hisz több joga van, mint neked.
Egyébként érdekes kérdéseket vet fel már az eredeti, amcsi verzió is. A félelem egyenlő a rasszizmussal?
A videókban ugyanis fő vonal a félelem. Amint látják, kiről van szó, már csukják az ajtót, húzódnak félre, menekülnek, távolodnak. Ez nem rasszizmus.... ez rettegés.
Másrészt: a romák szemében minden magyar nő ku.rva?! Mindet annak ábrázolják.
Hát kösz szépen.
Na EZ a rasszizmus. Egyetlen tulajdonság alapján megítélni másokat. CSAK azért beállítani rossznak, házasságtörőnek, primitív bunkónak, mert fehér.
Remek előzményeket, meg második, harmadik részeket lehetne hozzá készíteni.
Mondjuk az albérletesről: A főszereplő bejelenti a lakásba három kiskorú gyerekét, és elfelejti fizetni pár hónap múlva a rezsit és az albérletet. A kék szemfestéket bőséggel adagoló hölgy lesírja az összes sminkjét, mert nem lehet őket kitenni. A rendőr széttárja a kezét, és közli, hogy ha meg akar tőle szabadulni, akkor fizesse be egy másik palimadárhoz albérletbe őket. Az utolsó snitt, ahogy elkeseredetten számolgatja a több száz ezres rezsitartozást, és alkudozik a szolgáltatóval, hogy kapcsolják vissza a villanyt.
Vagyis: nem döntheted el te, mint a lakás jogos tulajdonosa, hogy kinek adod ki.
A bárban: húúú, hát itt meglódul az elme!
Előzmény: aztán ugyan honnan van az úriembernek zsír karórája, öltönye, és szuper autója? Na honnan? Gondolom értelmiségi roma szülők egyetlen gyereke, és örökölte. Vagy összespórolta a jegyellenőri fizetéséből. ;)
Második, harmadik részre, de egész krimisorozatra is lehetőséget nyújt.
Az ellenőr: ki van rúgva. Pont. Egyetlen szabályzat sem engedi meg, hogy így viselkedjen az utasokkal. Nyugodtan utána lehet nézni.
A fodrász: nemes egyszerűséggel most vesztette el az utolsó kuncsaftját. Eddig miből élt? Mert egy vendégből biztos nem.
Tanulság persze van: romával ne létesíts semmilyen kapcsolatot, mert a végén te húzod a rövidebbet: feljelent, megbosszul, megbüntet, hisz több joga van, mint neked.
Egyébként érdekes kérdéseket vet fel már az eredeti, amcsi verzió is. A félelem egyenlő a rasszizmussal?
A videókban ugyanis fő vonal a félelem. Amint látják, kiről van szó, már csukják az ajtót, húzódnak félre, menekülnek, távolodnak. Ez nem rasszizmus.... ez rettegés.
Másrészt: a romák szemében minden magyar nő ku.rva?! Mindet annak ábrázolják.
Hát kösz szépen.
Na EZ a rasszizmus. Egyetlen tulajdonság alapján megítélni másokat. CSAK azért beállítani rossznak, házasságtörőnek, primitív bunkónak, mert fehér.