A 180 fok című rövidfilmben fiatalok válaszolnak a rendező villámkérdéseire. A kérdések kényszerítő logikája hatására végül mind a hét liberális gondolkodású fiatal megváltoztatja véleményét az abortuszról, amelyet a náci népirtással állít párhuzamba a rendező. 33 perc, magyar felirattal.
egyáltalán nem kérdeztél hülyeségeket :) Engedd meg, hogy néhány dologra reagáljak.
"mert pl. ugye ölni nem lehet, de házaságtörő asszonyt halálra kövezni igen"
Azt is írja még, hogy "Jósnőt ne hagyj életben" :D
Gondolom ismered a történetet, amikor Jézus megment egy nőt a halálra kövezéstől. Ezt mondja a farizeusoknak: "Az vesse rá az első követ aki bűntelen közületek!" Tehát valóban vannak néhol ellentmondások, számomra Jézus az iránymutató.
"Lehet hogy van isten, de ezt ránk bízza - azt, hogy mi bűn, a társadalom határozza meg..."
Nem bízza ránk, akkor lenne még csak káosz.. A tízparancsolatot tárja elénk: "Nesze, ezeket ne kövesd el és jóban leszünk :)"
"Csak embert? Állatot nem? Emberszabásút? Mindent össze lehet mosni, semmiben sincs éles határ, minden relatív"
Állatot ölni mindaddig nem bűn, amíg a szükségleteink kielégítésére történik. De szórakozásból, orvvadászatból, vagy kínzási szándékkal viszont már bűn. Viszont ember és állat között éles határ van. Az állatnak nincs éntudata, nincs neki erkölcse. Nem tudok olyanról, hogy egy állatot valaha is bíróság elé állítottak volna. Nincs erkölcsös kiscica és vallásos kiskutya. Tehát ez egy szakadék ember és állat között.
"Hol az emberi lét határa?"
A petesejt és a sperma még önmagában nem ember. Viszont amint egyesültek azzá válik. A megtermékenyített petesejt viszont már ember. Ezért számít abortusznak például a spirál felhelyezése. Miniabortuszt okoz, mert a sperma megtermékenyíti a petesejtet ugyan, de a spirál nem engedi beágyazódni és ezért elhal. Javítsatok ki ha rosszul tudom.
Ezért áll számomra gyenge lábakon az az érv, hogy az ember 3 hónapos kora után tekinthető embernek az anyaméhben. És 2 hónapos 30 napos 23 órás és 59 perces korában még nem az? Nem lehet ezt a határt így meghúzni. Az ember fogantatástól számítva ember. És inkább adja örökbe azt a szegény gyereket egy szerető családnak akinek nem lehet gyereke, csak ne ölesse meg!
"mert pl. ugye ölni nem lehet, de házaságtörő asszonyt halálra kövezni igen"
Azt is írja még, hogy "Jósnőt ne hagyj életben" :D
Gondolom ismered a történetet, amikor Jézus megment egy nőt a halálra kövezéstől. Ezt mondja a farizeusoknak: "Az vesse rá az első követ aki bűntelen közületek!" Tehát valóban vannak néhol ellentmondások, számomra Jézus az iránymutató.
"Lehet hogy van isten, de ezt ránk bízza - azt, hogy mi bűn, a társadalom határozza meg..."
Nem bízza ránk, akkor lenne még csak káosz.. A tízparancsolatot tárja elénk: "Nesze, ezeket ne kövesd el és jóban leszünk :)"
"Csak embert? Állatot nem? Emberszabásút? Mindent össze lehet mosni, semmiben sincs éles határ, minden relatív"
Állatot ölni mindaddig nem bűn, amíg a szükségleteink kielégítésére történik. De szórakozásból, orvvadászatból, vagy kínzási szándékkal viszont már bűn. Viszont ember és állat között éles határ van. Az állatnak nincs éntudata, nincs neki erkölcse. Nem tudok olyanról, hogy egy állatot valaha is bíróság elé állítottak volna. Nincs erkölcsös kiscica és vallásos kiskutya. Tehát ez egy szakadék ember és állat között.
"Hol az emberi lét határa?"
A petesejt és a sperma még önmagában nem ember. Viszont amint egyesültek azzá válik. A megtermékenyített petesejt viszont már ember. Ezért számít abortusznak például a spirál felhelyezése. Miniabortuszt okoz, mert a sperma megtermékenyíti a petesejtet ugyan, de a spirál nem engedi beágyazódni és ezért elhal. Javítsatok ki ha rosszul tudom.
Ezért áll számomra gyenge lábakon az az érv, hogy az ember 3 hónapos kora után tekinthető embernek az anyaméhben. És 2 hónapos 30 napos 23 órás és 59 perces korában még nem az? Nem lehet ezt a határt így meghúzni. Az ember fogantatástól számítva ember. És inkább adja örökbe azt a szegény gyereket egy szerető családnak akinek nem lehet gyereke, csak ne ölesse meg!
Bocsi, ha kicsit hosszú lett :S