szerintem meg sokkal több biztonságérzetet ad a túlelektronikázott autó az övnél, tudod, a sok hárombetűs: ABS, ESP, ASR stb... mert a sok okos meg van győződve róla, hogy az autója minden kanyart bevesz, meg minden körülmények között meg tud állni. Ilyen még a sok légzsák, nagy márka nagy autója stb. Szóval végülis minden aktív és passzív biztonsági rendszer ilyen, az öv csak egy ezek közül, és szerintem sokkal veszélyesebb _ebből a szempontból_ hogy sokan a reklámokra meg a töréstesztekre hagyatkoznak, hogy az autójuk sinen megy és ha mégse, akkor is olyan biztonságos, hogy semmi bajuk nem lehet...
A vicc, hogy mindezek mellett meg olcsó kínai gumit vesznek az autó alá, mert az ilyesmin szeret spórolni a magyar...
Egyébként tudtommal a rendőrökre ugyanúgy vonatkozik minden kresz előírás - így az öv is - mint a többi autósra, amelyek alól csak abban az esetben van "felmentés" ha megkülönböztető jelzést használ, ergo ha szirénázva mennek egy esethez, akkor nem kötelező az öv, mehetnek egyirányú utcában szemben, előzhetnek záróvonalon, átmehetnek a piroson, megfordulhatnak olyan helyen ahol nem lehet stb...
Persze lehet, hogy tévedek, de én így hallottam.
A vicc, hogy mindezek mellett meg olcsó kínai gumit vesznek az autó alá, mert az ilyesmin szeret spórolni a magyar...
Egyébként tudtommal a rendőrökre ugyanúgy vonatkozik minden kresz előírás - így az öv is - mint a többi autósra, amelyek alól csak abban az esetben van "felmentés" ha megkülönböztető jelzést használ, ergo ha szirénázva mennek egy esethez, akkor nem kötelező az öv, mehetnek egyirányú utcában szemben, előzhetnek záróvonalon, átmehetnek a piroson, megfordulhatnak olyan helyen ahol nem lehet stb...
Persze lehet, hogy tévedek, de én így hallottam.