A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa felmondta a 750 millió forintos kötelezettséget felhalmozó NeoFM sugárzási jogát. Ráadásul most még 250 ezerre is megbüntették a Boros-Bochkor-Voga triót. A NeoFM csődvédelmet kért, a menedzsment politikai manipulációt lát a háttérben, azt állítják, hogy azért kerültek nehéz helyzetbe, mert az állami cégeknél tiltólistán vannak, és ezen túl számos cég sem mer náluk hirdetni..
A Neo FM sajtóközleménye.
a 11. oldal, az országos, a 17. oldal az nagyváros, ami Budapest és megyeszékhelyek. én nem erről beszéltem. Budapestről beszéltem, mert a cikkben az állítás arra vonatkozott, hogy egyforma a hallgatottság és mégis nagy a reklámbevétel különbsége.
csakhogy, ha megfigyeled egy országos tévé/rádió/újság hirdetéseit, akkor abban vagy budapestieket, vagy országosakat találsz. olyan nincs, vagy csak nagyon ritkán, hogy pl. Kecskeméten megnyílik valami. országos hirdető kevés van, vagy áruházláncok, vagy helyfüggetlen dolgok, mint pl. kocsi, fesztivál. Budapest viszont a lakosság 1/5-e, ha a bejárósokat is belevesszük, akkor majd harmada. ezért ez a legfontosabb adat még országos rádiónál is. a budapesti cégeknek megéri országos rádióban hirdetni, de más helyieknek (értsd más nagyváros) nem. ezért a reklámbevétel különbség többek között.
ez egy hülye helyzet, mert azt gondolná az ember, hogy Budapest végül is kicsi, de az igazság az, hogy Budapestnek önmagában van akkora vásárló ereje, ami összemérhető az ország többi részének minden erejével és így a hirdetési bevételben döntő tényező.
hát, pedig nem hallgatom. Balázsékat szoktam, őket sem mindig. pont az a gond, hogy még így is ennyi információval rendelkezem, mert kinyitok bármilyen hírportált és következetesen találkozom hírekkel arról, hogy már megint kinek szólt be, vagy milyen baromságot csinált. ez nem Amerika, ahol ez tetszik a hirdetőknek. ez itt Magyarország, ahol ez még jobbára vállalhatatlannak számít.