Vajon mit csinál David Guetta vagy Skrillex a színpadon? Tényleg ott keverik a zenét, vagy csak pasziánszoznak közben? A műfaj egyik legnagyobb sztárja,
Deadmau5 legutóbb kijelentette, hogy mindannyian csak gombokat nyomkodnak, felesleges úgy tenni, mintha nagy dolgot csinálnának fellépés közben. Mit keres tehát az elektronikus tánczene a koncertszínpadokon?
Ugyanazt, mint bármely "hagyományos" hangszeres performansz. A koncertezők figyelmét.
Az 1920-as évekig, tehát a dzsessz népszerűvé válásáig kétféle zenei előadás létezett - a hangverseny és minden más, ahol gyakorlatilag az előadók az énekeseken kívül totálisan háttérbe szorultak. A kulturális elit kizárólag a kamarazenére tekintett úgy, mint színpadra méltó hangszeres előadásra, minden egyéb legfeljebb eszközül szolgált, vagy mint hangulatfestő "hangdekoráció", esetleg mint táncesemények alapja. A zenész nem volt több szakmunkásnál.
Az elektronikus zene kreatív része a hangstúdióban zajlik. Ellentétben a hagyományos instrumentális műfajokkal a zeneírás effektív végeredménye nem szorul reprodukcióra, ugyanis az már az első rögzített formájában is teljes értékű zenei anyag, nem úgy mint a kotta, dalszöveg, satöbbi. Nagyjából a 70-es 80-as években indult el az elektronikus zenei színtéren az a folyamat, ahol is a rajongók már nem csupán az irányzatokra, hanem konkrét dj-k munkásságára is kezdtek odafigyelni. Törvényszerű, hogy a népszerűbb DJ-k helyet kapnak a színpadon, függetlenül attól, hogy a színpadon aktuálisan produkált zene előadása már, hangsúlyozom, már nem igényel szakértelmet. Nem is magának a DJ-nek, sokkal inkább a koncertezőknek fontos, hogy a koncertnek legyen egy fókuszpontja, nevezetesen maga a DJ.
Egyéb kérdés?