
Vajon mit csinál David Guetta vagy Skrillex a színpadon? Tényleg ott keverik a zenét, vagy csak pasziánszoznak közben? A műfaj egyik legnagyobb sztárja,
Deadmau5 legutóbb kijelentette, hogy mindannyian csak gombokat nyomkodnak, felesleges úgy tenni, mintha nagy dolgot csinálnának fellépés közben. Mit keres tehát az elektronikus tánczene a koncertszínpadokon?
És akkor most a postban szereplő úriemberek. Na ők olyan messze állnak mára a DJ-től, mint az a bizonyos Makó Jeruzsálemtől. Elektronikus "zenészek"...inkább "producerek". Otthon a stúdióban összeraknak valamit, nyilván érzékkel, nyilván egyedien, nyilván "élőben" megismételhetetlenül. Sajnos úgy áll a dolog, hogy ez az elektronikus műfaj széles közönség számára csak a play gomb nyomogatásával eladható. Nem lesz vevő a közönség rá, ha Dj Jancsika hív egy vokalistát a színpadra, akinek még csak nem is Nikiminázs a neve, beállít mellé egy útszéli nemPitbull rappert, aztán elkezd ott helyben valami alapot meg egy kis melódiát nyomni alájuk. A kamarazenész meg a rockzenész sem a színpadon rakja össze az aktuális művet, jól bejáratott, kész zeneszámokat játszik, csak egy gitár meg egy dob alkalmas pontos reprodukcióra "elsőre is" élvezhető formában, egy keverőpult meg nem. Vagyis de. Akkor, ha fel van bele töltve az alaptól a vokálig minden, aztán "4-5 gomb nyomogatásával" a "DJ" elindítja. Ez a műfaj erről szól, felesleges rajta vitatkozni. Nem színpadi művészek, tény, amit Skrillex otthon alkot, azt Beethoven sem játszaná le színpadon "élőben". Ha meg ott helyben akarna összerakni valamit, akkor nem töltene meg egy fesztiválhelyszínt/sportcsarnokot. Ezzel a műfajjal gombnyomogatással lehet tömegeket megmozgatni, ennyi.