Azoknak akik nem szoktak tv-t nézni: szeptembertől minden nap lesz tesi óra az iskolákban. Köztudott, hogy huzamosabb szellemi terhelés után a fizikai terhelés felüdítően hat. Ebből a szempontból abszolút pozitív a határozat. Viszont, van-e elég jólképzett tanerőnk az ellátáshoz, vagy még mindig csak a megkeseredett, és semmihez, főleg magához a pszichés neveléshez nem értő emberekből lesznek testnevelés tanárok?
Vélemények, emlékek a testnevelés órákról, és a nem enyhén manipulatív filmecskéről?
Az én tapasztalatom szerint a tesiórák zömmel úgy néznek ki, hogy ad hoc jelleggel csináltatnak a gyerekekkel különböző gyakorlatokat, feladatokat, de nem logikus rendszer szerint felépítve, hanem ahogy éppen a tanárnak kedve van. Egész évben soha nem kellett huzamosabb ideig futnunk, aztán év végén csináltat velünk egy Cooper tesztet. Fogalmunk nincs, mire jó a medicinlabda, de meglepetésszerűen odaadja egyik órán, hogy edzzünk vele (elgurigáztunk, nem arról van szó, de ennek így semmi értelme). Kezünkbe adja a különböző labdákat, tollasütőt, stb., de nem tanít meg a játék szabályaira. Kiadja a súlyzókat, de nem mondja meg, hogyan érdemes elkezdeni az erősítést, hogyan kell bemelegíteni, a végén lazítani az izmokat, stb. A tanár meg közben jó esetben beszélget, rádiót hallgat, újságot olvas, stb., rosszabb esetben unalmában kipécézik magának egy-egy ügyetlenebb gyereket, és azt pellengérre állítva alázza a többiek előtt. Ezzel nem a sport szeretetére fogja ránevelni, az biztos.
Biztos vagyok benne, hogy testnevelésből is össze lehetne állítani valamiféle értelmes "tantervet", aminek a követésével kisiskolás kortól kezdve a gyerekek érettségének, testi adottságainak megfelelő, folyamatos fejlődést biztosító edzést, valódi testi nevelést tudnának elérni. Ehhez persze motivált, lelkes, a gyerekeket szerető és hozzáértő tanárok is kellenének az enervált, nyugdíjazásra váró trottyok helyett. (Az is milyen már, hogy egy tesitanár rosszabb kondiban van, mint a tanítványai...)