
Azoknak akik nem szoktak tv-t nézni: szeptembertől minden nap lesz tesi óra az iskolákban. Köztudott, hogy huzamosabb szellemi terhelés után a fizikai terhelés felüdítően hat. Ebből a szempontból abszolút pozitív a határozat. Viszont, van-e elég jólképzett tanerőnk az ellátáshoz, vagy még mindig csak a megkeseredett, és semmihez, főleg magához a pszichés neveléshez nem értő emberekből lesznek testnevelés tanárok?
Vélemények, emlékek a testnevelés órákról, és a nem enyhén manipulatív filmecskéről?
Ezek szerint nem csak tesiből volt felmentésed, hanem más órákra sem jártál be? :)
Ha osztályra gondoltál, azt nem lehet évfolyamra bontani. Egy évfolyamban lehet több osztály, de egy osztályban nem lehet több évfolyam. Okoska. :D
"Ezzel mint mondtam megint az a szívás, hogy egy nap az órarendben 1 "nagyszünet" van, 5-10 perc meg öltözködés, vonulás, leckeátnézés szempontjából meg tudod mire elég..."
Erre meg mondtam, hogy szervezés és akarat kérdése. De láthatóan haloványlila fingod nincs a témáról, láthatóan soha nem szerveztél, és soha nem neveltél. Nem is tudom, miért írogatok neked.
"Órarenden meg csak úgy alakítgatni nem lehet, hogy a magasságos tesióra mindig ott legyen ahol az abból a szempontból jó, mert ne ahhoz igazodjon már mindenki, mondom arra ott a tesis suli..."
A tesis suli arra van, hogy emelt óraszámban tartsák, esetleg versenyezzen, stb.
A napi testnevelés meg arra van, hogy a többi iskolában is a gyerekek egészségesek legyenek. Ne legyenek olyan arányban mozgásszervi panaszaik, testsúlyfeleslegük, stb.
A kettő nem ugyanaz. Igen, sok esetben a tesihez kellene igazítani a többit. A magyart meg a matekot meg lehet tartani első órában is, meg hatodikban is. Annál lehet sakkozni. A tesinél meg (illetve ott, ahol vannak kötöttségek), mivel ott nehezebb, azt kell előreveni a tervezésben.
Egy kérdés: életedben szerveztél már meg egy erdei sétánál komolyabb tevékenységet, több, mint 2 főre? Mert ahogy elnézem, nem biztos.
"Persze én is szeretném még ezt tökéletesíteni, erre pl jó lett volna ha nekem is több van. :D "
Arra ott a fakultáció, meg a magyar szak. Ott tanulhatod emelt órában.
A napi testmozgást nem is igazán órának kellene felfogni, hanem egy szükséges plusznak. Még jegyet sem feltétlen kelene adni rá. Egyszerűen csak mozogniuk kellene, mert az a lényeg.
"Ha a mozgást egészség szempontjából akarod űzni, akkor járj el délután valami sportra, vagy tudom is én"
Itt nem arról van szó, hogy én hogyan akarok mozogni.
Ha lenne legalább haloványlila fingod a gyereknevelésről (meg úgy általában a nevelésről), akkor tudnád, hogy a gyerek magától akkor fog csak sportolni, ha van motivációja, illetve ha így van nevelve. (Lassan írom, hogy te is megértsd: N E V E L V E ). Ha nincs rászoktatva a rendszeres testmozgásra, akkor nem fog mozogni később sem.
Másrészről itt statisztikáról van szó, nem egyéni igényekről. A társadalom érdeke, hogy ne legyen tele az ország lusta, elhízott, beteg emberekkel. Nem számít, hogy XY most éppen nem akar sportolni. Statisztikailag kell nézni, hogy a rendszeres és megfelelő (ezt is ismétlem: M E G F E L E L Ő ) gyerekkori testmozgás növeli azok arányát, akik később rendszeresen sportolnak majd, illetve csökkenti a betegségek arányát (ismétlem: A R Á N Y Á T ).
Tetszik már érteni, vagy próbáljam meg esetleg eltáncolni?
Az utolsó kutyát nem érdekli, hogy Rinyagépnek éppen most nincs kedve tesizni, mert sikerült találnia egy újabb magyarázatot a "miért ne csináljak megint semmit" féle hozzáállásához.
"És ha most minden nap lesz tesióra azzal nem fog javulni, bár bohóckodni lehet ennek tudatában"
Ennyi erővel zárjuk már be az iskolákat, mert úgysem jó. Így gondoltad?
Minek tanuljunk magyart, ha a gyereknek úgysem fog kelleni, meg egyébként is rossz a tanerő?
Minek matekozzunk, ha a tanár nem jól tanítja? Miért kel rajzóra, énekóra, angolóra, stb. ilyen tanítás mellett?
Zárjuk be inább az iskolákat, küldjünk haza mindenkit, döntse majd el mindenki, hogy mit is szeretne (elsősorban persze semmit tenni, de mindent megkapni) és tapicskoljunk tovább a langyos liberális pisiben. Nincs is annál jobb. Így jó lesz? :)
Vagy inkább próbáljunk meg legalább valami értelmeset kihozni, és bízzunk abban, hogy vannak azért olyan tanárok, akik rendesen tanítanak és értelmes napi egy óra testnevelés órákat tartanak...
"Akkor talán nem ezen kéne szorgoskodni??"
Ennek része lehet a rendszeres napi testedzés. Ez is lehet egy lépés.
Én sem értek egyet a hogyan-jával, mert a drága Fidesz ezt is elqrja. De maga a koncepció kifejezetten jó lenne. És akárhogy nézzük, valahol el kell kezdeni, tehát az alapötlet igenis jó.
Nem kifogást kell keresni, hanem megoldást. Kifogást én is tudok találni millió egyet. Megoldást mutass, amivel jobb lesz.
"Érdekes a legtöbb kommentelőnek ilyen idióta tesitanár jutott, akkor lehet tényleg előbb alapozni kéne?"
Nem tudom, észrevetted-e, hogy többségében ide kik járnak (tisztelet a kivételnek)?
Liberális felfogású elkényeztetett majmok, otthonülő kockák, világ életükben felmentett, fegyelemről soha nem hallott emberek. Ezeknél a normális tesitanár is maga az ördög, mert azt meri nekik mondani, hogy meg kell csinálniuk 10 fekvőtámaszt és még futni is kell egy kicsit. Ráadásul kötelező jelleggel. Nekem is volt nem egy ilyen rinyálós osztálytársam, akik tesiórák 2/3-ára nem jártak be, meg felmentésük volt. Kifogása mindig volt mindegyiknek, hogy most éppen miért nem tesizik. De a valódi ok mindig az volt, hogy lusta tetű volt mindegyik.
Szóval ne az itteni hozzászólásokból szűrd már le, hogy milyenek is a tesitanárok... Tény, hogy van sok rossz. De azért annyira még nem elveszett talán a helyzet.
Nem kifogás kell, hanem megoldás. Mondj egyet, és máris jobb lehet a helyzet.