1. A tanított folyóírás többnyire tényleg köszönőviszonyban sem áll a később használt írásunkkal, DE a legtöbb esetben abból alakul ki, csak az írás sebessége és a sajátosságaink torzítják az írásképet. Ettől függetlenül kell egy alap, és szerintem a folyóírásból kialakult íráskép sokkal jellegzetesebb, mint mondjuk egy "kötetlen", írott írásból kialakult valami.
2. Arra hivatkozni, hogy milyen nagy lelki megterhelés a gyereknek, ha át kell húzni egy szót, meg nem tudja szépen görbíteni a betűt, baromság. A gyereket a kudarcoktól védeni baromság. Az élet arról szól, hogy folyamatosan mérlegelésnek tesznek ki a képességeink alapján. A kudarc és a hibázás az élet része, nem árt, ha a gyerek hozzászokik.
3. Én sem írok levelet kézzel. Soha nem írtam levelet kézzel. Meg merem kockáztatni, hogy még borítékot sem címeztem életemben, mert nem volt szükségem rá. Abban egyenesen biztos vagyok, hogy a folyóírással írt kézírásomat nem tudná elolvasni minden postai dolgozó, meg a kézírással írt levelemet sem a címzettje. Ennek ellenére még mindig hasznosnak találom, és meggyőződésem, hogy a lendületes kézírás megkövetelésének hiánya nagy veszteség.
Mellékesen megjegyezném, hogy nem tartom véletlennek, hogy a 2-3 év nyomtatott írásoktatás után az amerikai oktatásban jellemzően csak tesztek formájában vizsgáznak a tanulók. 2-3 év nyomtatott írásoktatás után nehéz lehet szabad kézzel néhány oldalnyi esszét írni egy óra alatt.
2. Arra hivatkozni, hogy milyen nagy lelki megterhelés a gyereknek, ha át kell húzni egy szót, meg nem tudja szépen görbíteni a betűt, baromság. A gyereket a kudarcoktól védeni baromság. Az élet arról szól, hogy folyamatosan mérlegelésnek tesznek ki a képességeink alapján. A kudarc és a hibázás az élet része, nem árt, ha a gyerek hozzászokik.
3. Én sem írok levelet kézzel. Soha nem írtam levelet kézzel. Meg merem kockáztatni, hogy még borítékot sem címeztem életemben, mert nem volt szükségem rá. Abban egyenesen biztos vagyok, hogy a folyóírással írt kézírásomat nem tudná elolvasni minden postai dolgozó, meg a kézírással írt levelemet sem a címzettje. Ennek ellenére még mindig hasznosnak találom, és meggyőződésem, hogy a lendületes kézírás megkövetelésének hiánya nagy veszteség.
Mellékesen megjegyezném, hogy nem tartom véletlennek, hogy a 2-3 év nyomtatott írásoktatás után az amerikai oktatásban jellemzően csak tesztek formájában vizsgáznak a tanulók. 2-3 év nyomtatott írásoktatás után nehéz lehet szabad kézzel néhány oldalnyi esszét írni egy óra alatt.