Értem. Tehát akkor a tanításban olyan modelleken keresztül próbálják megértetni velünk popullációdimaikát, ami túlságosan le van egyszerűsítve, így nem sok köze van a valósághoz. És lásd az eredményt: az előző fejtegetéseim. :D
Szóval, ha jól értem, akkor mint minden természetbeni rendszert, mely kapcsolatban áll környezetével, a populációk tulajdonságait (elsősorban az egyedszámra gondolok) is nagyon sok változó befolyásolja, és ezen hatásoknak az eredője az, hogy nincs túlszaporodás, hanem különböző szabályzó folyamatoknak köszönhetően "harmóniában él környezetével", és ebből csak extrém környezeti változások billenthetik ki hosszabb-rövidebb időre.
A videóhoz visszatérve, az ember, mint egy fiatal faj esetén ez azt jelenti, hogy még nem értük el ezt az egyensúlyi egyedszámot, és még nincsen egyetlen ténylegesen ható limitáló tényezőnk sem?
Szóval, ha jól értem, akkor mint minden természetbeni rendszert, mely kapcsolatban áll környezetével, a populációk tulajdonságait (elsősorban az egyedszámra gondolok) is nagyon sok változó befolyásolja, és ezen hatásoknak az eredője az, hogy nincs túlszaporodás, hanem különböző szabályzó folyamatoknak köszönhetően "harmóniában él környezetével", és ebből csak extrém környezeti változások billenthetik ki hosszabb-rövidebb időre.
A videóhoz visszatérve, az ember, mint egy fiatal faj esetén ez azt jelenti, hogy még nem értük el ezt az egyensúlyi egyedszámot, és még nincsen egyetlen ténylegesen ható limitáló tényezőnk sem?