A mercedes is fejlesztette ezt a kamionjaiban. Abban amikor elkezdett vészfékezni automatikusan fénykürtölt kirakta az elakadás jelzőt meg nyomta a légkürtöt.
palinkaman, az általad említett módszert az ACC rendszerekben (ún. "távolságtartó tempomat") lassan 10 éve fejlesztik és használják. Ez egy teljesen másfajta biztonsági berendezés olyan esetekre, amikor nincs idő mérlegelni és finombeállításokkal mérsékelni az autó/teherautó sebességét, hanem azonnali baleset-megelőzés szükséges. Nem véletlenül vészfékezési berendezést használ végső esetben. Mivel követési távolságtartó rendszerrel a Volvo is régóta rendelkezik, feltételezem, hogy az is része a csomagnak, tehát ha nem szükséges megállni, akkor csak simán lelassít, de azért vannak esetek, amikor nem elég csak lelassítani az előttünk haladó sebességére.
Egyébként pedig minél több ilyen van az úton, annál kevésbé veszélyes, hiszen a mögötte lévő is automatikusan érzékelni fogja a nagy sebességű lassítást.
Arról nem is beszélve, hogy a követési távolságot sem véletlenül találták ki, annak a betartása is erősen tudna azért segíteni az ilyenek elkerülésén. De ha már az ember hajlamos hibázni, nem baj az, ha van gép, ami kisegíti, persze csak addig, amíg "nem esünk át a ló túloldalára", és nem kezdünk el csak erre támaszkodni, ami viszont már felelőtlenség.
Az álló autó sebessége 0km/h, tehát, ha ezt a sebességet veszi fel, akkor ő is megáll. :D Nem azt mondom, hogy nem hasznos, csak azt, hogy még lenne mit fejleszteni rajta, mert így ez legalább annyira balesetveszélyes, mintha nem lenne benne. Képzeld el a videón levő helyzetet jeges úton: szinte elősegíti az amúgy is hosszú, és ezért nehezen irányítható monstrum megcsúszását.
És ha egy parkoló autó van előtte? Hidd el, nem az a lényeg hogy megáll-e vagy felveszi a sebességét. Egy 1,5t-s személyautó könnyebben kikerüli a kamiont, és esetleg lefékez, mint egy ilyen 40t-s óriás a személyautót.
Egyébként ez is folyamatosan fejlődik, az ilyen biztonsági rendszereket fejlesztenék a lustakütyük helyett (pl. magátólbeparkol).
Azért egy ilyen megállás sem veszélytelen az autópályán. Teljes megállás helyett értelmesebb lett volna, ha csak addig fékez, míg a z előtte haladó sebességéig le nem lassul. pl.: autó megy 50-nel, kamion hátulról rászalad 90-nel, satufékkel hirtelen teljesen megáll, és 2 másodperc múlva már 3-man szaladtak bele hátulról.