palinkaman, az általad említett módszert az ACC rendszerekben (ún. "távolságtartó tempomat") lassan 10 éve fejlesztik és használják. Ez egy teljesen másfajta biztonsági berendezés olyan esetekre, amikor nincs idő mérlegelni és finombeállításokkal mérsékelni az autó/teherautó sebességét, hanem azonnali baleset-megelőzés szükséges. Nem véletlenül vészfékezési berendezést használ végső esetben. Mivel követési távolságtartó rendszerrel a Volvo is régóta rendelkezik, feltételezem, hogy az is része a csomagnak, tehát ha nem szükséges megállni, akkor csak simán lelassít, de azért vannak esetek, amikor nem elég csak lelassítani az előttünk haladó sebességére.
Egyébként pedig minél több ilyen van az úton, annál kevésbé veszélyes, hiszen a mögötte lévő is automatikusan érzékelni fogja a nagy sebességű lassítást.
Arról nem is beszélve, hogy a követési távolságot sem véletlenül találták ki, annak a betartása is erősen tudna azért segíteni az ilyenek elkerülésén. De ha már az ember hajlamos hibázni, nem baj az, ha van gép, ami kisegíti, persze csak addig, amíg "nem esünk át a ló túloldalára", és nem kezdünk el csak erre támaszkodni, ami viszont már felelőtlenség.
Egyébként pedig minél több ilyen van az úton, annál kevésbé veszélyes, hiszen a mögötte lévő is automatikusan érzékelni fogja a nagy sebességű lassítást.
Arról nem is beszélve, hogy a követési távolságot sem véletlenül találták ki, annak a betartása is erősen tudna azért segíteni az ilyenek elkerülésén. De ha már az ember hajlamos hibázni, nem baj az, ha van gép, ami kisegíti, persze csak addig, amíg "nem esünk át a ló túloldalára", és nem kezdünk el csak erre támaszkodni, ami viszont már felelőtlenség.