Ez pontosan igy van, tanulni a legrosszabb autóval kell amit az ember talál, én is régi Dacia-val tanultam és utána sokáig azzal is közlekedtem. Na abban aztán semmi nem volt, örült az ember ha a fék nem blokált magától a legváratlanabb pillanatokban. Egy ilyen autóval elég érdekes és tanulságos volt kimászni csúszós úton a hegy tetejére szilveszterkor, főleg kezdőként. :D
Mostmár ha egy mód van rá nem kockáztatnék egy ilyen autóval, ha ESP nem is de ABS szerintem kötelező egy autóba (szerencsére nagyon kevésben nincs manapság), mivel egy fékpedállal nem tudsz négy kereket egyenletesen fékezni csúszós úton bármennyire is jól vezetsz és könnyen megtörténhet a baj.
Persze abban is igazad van, hogy az autóban levő elektronika ne "mondja meg" hogy mit csinálhatsz és mit nem (azon nyomban dobnám is ki belőle ha megpróbálná :-) ), de az ABS/ESP-nek nem is az a dolga, az csak segiteni próbál ha már baj van.
A videóban látható helyzetben nincs jó megoldás, esetleg a hólánc segitene. Legyen bármilyen elektronika, vagy tapasztalt sofőr, ha nincs tapadás akkor nem állsz meg, ilyen egyszerű.
Mostmár ha egy mód van rá nem kockáztatnék egy ilyen autóval, ha ESP nem is de ABS szerintem kötelező egy autóba (szerencsére nagyon kevésben nincs manapság), mivel egy fékpedállal nem tudsz négy kereket egyenletesen fékezni csúszós úton bármennyire is jól vezetsz és könnyen megtörténhet a baj.
Persze abban is igazad van, hogy az autóban levő elektronika ne "mondja meg" hogy mit csinálhatsz és mit nem (azon nyomban dobnám is ki belőle ha megpróbálná :-) ), de az ABS/ESP-nek nem is az a dolga, az csak segiteni próbál ha már baj van.
A videóban látható helyzetben nincs jó megoldás, esetleg a hólánc segitene. Legyen bármilyen elektronika, vagy tapasztalt sofőr, ha nincs tapadás akkor nem állsz meg, ilyen egyszerű.