A hókotrónál (és úgy általában minden teherautónál) a legnagyobb probléma az, hogy légfékesek. Legalábbis az én tudomásom szerint, lehet, hogy az újabb gépek már nem.
A lényeg: a légfékes gépek jóval hamarabb blokkolnak, mint a hidraulikus társaik. Megáll a kerék, nincs tapadás, a többi munkát a tehetetlenség végzi.
Ugyan ez van az autóknál illetve a vezetőknél: tapasztalatlanok, emiatt ha valami gubanc van, rögtön beletaposnak a fékbe. Onnantól kezdve ha megcsúsznak, vége. Néha jobban járnának, ha a gázpedállal játszanának inkább.
Szerencsére a mai személygépkocsik többsége orrkerék meghajtású, emiatt sokkal könnyebb egyenesbe hozni, ha gond van. Elég egy picikét odalépni a gáznak. A féket meg finoman pumpálva használni, nem páros lábbal beletaposni.
Én mindenkinek az tudnám javasolni, hogy ilyenkor menjen ki a "jégre", valami szabad térre, ahol kipróbálhatja az autóját, hogyan reagál, mikor csúszik, etc. És ne bízzon vakon az elektronikában, mert az nem pótolja a tapasztalatot, csak segíti azt.
A lényeg: a légfékes gépek jóval hamarabb blokkolnak, mint a hidraulikus társaik. Megáll a kerék, nincs tapadás, a többi munkát a tehetetlenség végzi.
Ugyan ez van az autóknál illetve a vezetőknél: tapasztalatlanok, emiatt ha valami gubanc van, rögtön beletaposnak a fékbe. Onnantól kezdve ha megcsúsznak, vége. Néha jobban járnának, ha a gázpedállal játszanának inkább.
Szerencsére a mai személygépkocsik többsége orrkerék meghajtású, emiatt sokkal könnyebb egyenesbe hozni, ha gond van. Elég egy picikét odalépni a gáznak. A féket meg finoman pumpálva használni, nem páros lábbal beletaposni.
Én mindenkinek az tudnám javasolni, hogy ilyenkor menjen ki a "jégre", valami szabad térre, ahol kipróbálhatja az autóját, hogyan reagál, mikor csúszik, etc. És ne bízzon vakon az elektronikában, mert az nem pótolja a tapasztalatot, csak segíti azt.