Az ABS-t azért nem tudod kikapcsolni mert egyrészt safety critical, másrészről te nem fogod a fékolaj nyomását pár ms-ként változtatni, ahhoz eléggé komoly Parkinson-kór kell.
Btw az ABS nem azért van hogy kisebb legyen a fékút (ez csak egy mellékhatás), hanem hogy a kerék ne veszítse el a tapadását a talajjal, így tudod kormányozni az autót, miközben pont határértéken tartja a féknyomást.
Viszont, jégen teljesen mindegy, mivel ott gyakorlatilag nulla a tapadás. Hóban és egyéb szemcsés felületen, pl murván a jelenlegi ABS-ek képesek érzékelni hogy nem aszfalt amin mész, és engedi hogy a kavics/hó/miegyéb feltorlódjon a kerék előtt ami segít lassítani az autót, ergo hagyja blokkolni a kereket.
Summa summárum ezek a hárombetűs f.szságok sajnos nagyon is jól működnek, az úrivezetők meg menjenek nyári gumival télen ha olyan ügyesek, csak ha lehet ne én mögöttem bűvészkedjenek.
Btw az ABS nem azért van hogy kisebb legyen a fékút (ez csak egy mellékhatás), hanem hogy a kerék ne veszítse el a tapadását a talajjal, így tudod kormányozni az autót, miközben pont határértéken tartja a féknyomást.
Viszont, jégen teljesen mindegy, mivel ott gyakorlatilag nulla a tapadás. Hóban és egyéb szemcsés felületen, pl murván a jelenlegi ABS-ek képesek érzékelni hogy nem aszfalt amin mész, és engedi hogy a kavics/hó/miegyéb feltorlódjon a kerék előtt ami segít lassítani az autót, ergo hagyja blokkolni a kereket.
Summa summárum ezek a hárombetűs f.szságok sajnos nagyon is jól működnek, az úrivezetők meg menjenek nyári gumival télen ha olyan ügyesek, csak ha lehet ne én mögöttem bűvészkedjenek.