összkerék és összkerék közt is van különbség
nem is kicsi... a legjobb az Audi féle quattro (torsen difi)
ajánlott olvasmány a témában --> http://totalcar.hu/magazin/technika/4x4_1x1/
kedvencem : "Szintén a zárható központi diffis megoldások közé sorolandó az egyik legötletesebb és legszebb műszaki szerkezet, amit valaha kitaláltak, a Torsen-differenciál."
Van a neten jópár nissan gt-r crash videó, az is összkerekes, és látszik, hogy a hülyeségre nem gyógyszer!
A hagyományokon túl, a versenysportban az összkeréknek (mechanikus hajtással) nincs egyértelmű előnye, a Ferrari pedig ebben a ligában játszik. Ebből a sok hülyéből meg megél, akik megveszik utcára a gépeiket rajolni a casino előtt..
erre mondtam én hogy egy Audinál ha Quattro még van esély megfogni de a Ferrari-val RWD esetén mikor már elúszott a fara akkor keresztet lehet vetni...
igen tudom a Ferrari legyen hátsó kerekes az a menő, így viszont egyel több remekművet tett tönkre retardált vevő...
ha én Ferrari cégelnök lennék (Montezemolo) bizony nem tudnék örülni ha valaki vesz egy példányt és pár hónap múlva rommá töri. egy suzukinál amit millió számra gyártanak kit érdekel de ezek az autók néha még az ezres darabszámot sem érik el sőt van amiből 10-20-50 készül.
kár érte mert gyönyörű autó és ha AWD-vel meg lehetett volna menteni a pancser sofőrtől már lehet megérte volna
én például csakis Audira vágyom és abból is quattrora mindegy melyik típus csak quattro legyen :)
nem a kanyarban csúszott meg, kikapcsolta az elektronikát, ki akart gyorsítani és vagy visszaváltott, vagy csak gázadásra kezelhetettlen lett az autó számára (szerintem megijed). Így megpuszikálta a korlátot.
Na, ügyesen megfogta, de mi a frászkarikán csúszott meg. Mert azt a kanyart egy 5 éves suzival is simán belehet venni, elektronika 4 kerék hajtás nélkűl. 130< km/h -val.
Egy kanyarban volt alkalmam kikerülni az előttem ügyetlenkedő (helyesen vezető) autót és az akkori v6-os 170LE opel vectrámnak (FWD) kipördült a fara. Az első kerék hajtás mentett meg, mivel nagyobb fordulaton pörgetve a motort gázt adtam fék helyett és sikerült egyenesbe húzni a járgányt kb. hasonló szituációbol mint itt a videón. A fenti ferrariétól sokkal kevesebb lóerő is tud veszélyes helyzetet teremteni.
A bátyám opel omegája v6 210LE (RWD) sajnos hasonló helyzetben már összetört volna. Volt néhány veszélyes helyzetünk-tapasztalatunk.
Nyilván a szuperautóknák fejlettem technológiákat alkalmaznak mint az opel, de ennek ellenére nem tartom teljesen biztonságosnak a hátsó hajtást. Ebben nagy szerepe van az emberi tényezőnek is. Sajnos nem volt még alkalmam megérezni milyen erők uralkodnak egy szupersportkocsiban, de megpróbálom elképzelni. Fel kell ahhoz nőni először az biztos.
hát szerintem ezzel megfogta volna... http://youtu.be/QG3w1vssHlc
azzal pedig nem értek egyet hogy a Ferrari örökre legyen csak RWD-s kocsi...
én is Ferrari szurkoló vagyok, imádom az összes autót amit terveztek de lássuk be előbb utóbb a 800+ lóerős csodákat már képtelenség lesz csak RWD-vel mozgatni, kell az AWD hogy minden kerék részt vegyen a hajtásban
Bugatti Veyron, Lamborghini Aventador és Veneno mind állandó összkerékhajtásúak
nem az a baj hogy ezekben sok a paci hanem hogy az a ménes A4-es lapnyi területen érintkezik csak az aszfalthoz a gumikon keresztül ha elég széles és nagy átmérőjű a kerék...
Sajnáld csak, a legtöbb Ferrari tulaj szerintem örül neki. Nem véletlenül lett az utóbbi idők legjobb autójának megszavazva számtalan helyen, és ezt javarészt a vezethetőségének köszönheti, hiszen erősebb, gyorsabb autó akad "bőven".
Amilyen autókat a Ferrari gyárt és mindig is gyártott, olyat az általad említett márkák ha beleszakadnak se tudnak csinálni, egyetlen komoly ellenfele a Lamborghini volt, amíg a fritzek el nem cseszték, kár is érte.
Egyébként van összkerekes Ferrari, úgy hívják, hogy FF.
Mi köze a torsen diffinek az összkerékhajtáshoz? :D Igen van olyan összkerekes autó, amiben a középső diffi torsen...de az önmagában semmit nem jelent, az én kocsimban is torsen diffi van, csak hátul hajt, és a hülyeségre nem gyógyszer. :-)
Egyébként valszeg azért csak hátsókerekes a Ferka, amiért a mai napig farmotoros a 911.
sajnálom hogy a Ferrari még nem használja azt a torsen difit amit az Audi talált ki évekkel ezelőtt és alkalmaznak a Bugatti Veyronban illetve a Lamborghini Aventadorban is... állandó összkerékmeghajtással ez nem történt volna meg.
igaz hogy azok a márkák mind mind a VW tulajdonában vannak (Audi Bugatti Lamborghini Seat Skoda stb...) de a Ferrari is beláthatná már végre hogy egy összkerékmeghajtás aranyat ér... tudom az igazi férfiak hátsó kerekessel mennek aztán így járnak a sok száz pacival...
Kedves JamesFord , megnézném ön hogyan vezetne egy Ferrarit . Nem szabad feledni ,hogy hátulról tolja a rengeteg lovat , ami biza néha arra készteti az autó hátulsó felét ,hogy elkerülje az elsöt mivel elöl töbnyire csak egy szamár van aki a kormányt fogja....
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=IdLHAqL8KJw