Az sms-nek (mármint konkrétan annak) szerintem az a fő problémája, amit írtam. Értem én a segíteni vágyást a részükről, de ott ugye (elvileg) szakemberek ülnek.
Az teljesen más kérdés, hogy eközben egy dilettáns vezetéssel próbálnak úrrá lenni a helyzeten. De ezt már annyira megszoktam az utóbbi években, hogy maximum ha mosolyt csal az arcomra.
Ami igazán zavar egyébként:
Előre tudták, hogy ilyen helyzet lesz. Tegnap dél körül már én is megmondtam volna nekik (ránéz az ember az időkép oldalára, megnézi a havazási képet meg a széltérképet, és látja, hogy mi várható). Most azzal jön ez a félhülye Pintér, hogy a "szemét kamionosok", meg hogy "nincs megelégedve az állampolgárokkal". Tény, hogy aki ilyen időben elindult mondjuk hólánc nélkül, nyári gumival, az szarjon sünt, szóval ebben tényleg igaza van. (Meg is érdemli aki emiatt vesztegel ott.)
De könyörgöm. Pintér úr nem tudta, hogy ilyen idő lesz?
Ha már az állampolgároktól elvárja a felelősségteljes viselkedést, akkor ugyan magával szemben is legyen már kritikus egy picit! (Arról már nem is beszélve, hogy ha az állampolgárok nincsenek megfelelően tájékoztatva, akkor arról vajon ki a büdös paripapénisz tehet vajon?)
Nem kellett volna már tegnap riadóztatni a Honvédséget meg a többieket (a MH ma reggel kapott parancsot!!!). Van a MH-nek a régi szép időkből egy százkiváló riadórendszere, többek között katasztrófavédelemre is. És éves szinten felülvizsgálják, hogy jó-e vagy nem, sőt, gyakorolni is szoktak ám. Ha Pintér bátyó tudta előre, hogy gáz lesz a helyzet, akkor annyit kellett volna tennie, hogy tegnap du. 2óra körül szólnak a honvédelmi miniszternek, hogy
"urambáttyám, zizi van, elő a tankokkal meg ami van!"
és akkor a tatai katonák aznap nem mennek haza, hanem bent maradnak készenlétben. És amikor kell, egyből tudnak indulni, akár tegnap délután-este is. De akármikor meg tudták volna kezdeni a riadóztatást, akár éjfélkor is. Erre a barmok (mármint Pintérék) megvárták a reggelt. Gratulálok. És persze most is csak láncos technikát kértek (még jó, hogy kaptak mellé mást is). Utána meg azon agyaltak egy darabig, hogy a harckocsikat rá merjék-e engedni az autópályára. ... Hát igen, kedves politikus urak. Akkor kellett volna ezen az aszfaltot tönkretevő lánctalpon aggódni, mikor nem vettétek meg a tankokhoz anno a gumibetétes lánctalpat! De sebaj, csak rámentek a tankok a pályára és most mentenek, teszik a dolgukat.
Arról már nem is beszélek, hogy láncos járműve már alig van a Honvédségnek, mert az évek alatt a férgek szépen leépítették. T-72-esből kőkemény 15 darab van, ezeknek is kifut lassan az üzemideje. Hurráhurrá. De a terepjáró tehergépkocsiból is leváltották már a legtöbb helyen a régi jó URALokat meg KRAZokat (tény, hogy régiek voltak), a "faszajó" Rábákra. Utána meg csodálkozunk nagyra nyitott ártatlan bociszemekkel, hogy a Rába elakad a hóban (avagy árvízkor a sárban - az az URAL teherautó húzza ki, amelyiket leváltott, szép volt).
Mindeközben a nagy felsővezetés reakcióideje a dolgokra valami olyan, mintha egy elmeroggyant csiga betintázott volna. Hókotróból az osztrákoktól importálunk most (megértem, ha nekünk nincs, hiszen a focistadiont sokkal fontosabb felépíteni). Ráadásul úgy, hogy az osztrák kotrók pár órát várakoztak, mire a magyar okosok kitalálták, hogy hová is kérik őket pontosan.
A levegőben helikopter irányít, de mégsem tud senki semmit a felső vezetésből, az infók késve érkeznek meg. Ami működik az a közép és alsó szint, ahol talpraesett vezetők irányítják a dolgokat, meg improvizálnak a helyzet függvényében. A felső szinteken az információáramlás meg olyan, mintha a hirtelen jött télben az is befagyott volna. Töketlenkedés és lassú reakcióidő, hasonló probléma esetén az ilyen tutyimutyi felső vezetés több kárt okoz, mintha nem is lenne.
Idesegyjóistenem... megyek inkább GTAzni tovább.
Az teljesen más kérdés, hogy eközben egy dilettáns vezetéssel próbálnak úrrá lenni a helyzeten. De ezt már annyira megszoktam az utóbbi években, hogy maximum ha mosolyt csal az arcomra.
Ami igazán zavar egyébként:
Előre tudták, hogy ilyen helyzet lesz. Tegnap dél körül már én is megmondtam volna nekik (ránéz az ember az időkép oldalára, megnézi a havazási képet meg a széltérképet, és látja, hogy mi várható). Most azzal jön ez a félhülye Pintér, hogy a "szemét kamionosok", meg hogy "nincs megelégedve az állampolgárokkal". Tény, hogy aki ilyen időben elindult mondjuk hólánc nélkül, nyári gumival, az szarjon sünt, szóval ebben tényleg igaza van. (Meg is érdemli aki emiatt vesztegel ott.)
De könyörgöm. Pintér úr nem tudta, hogy ilyen idő lesz?
Ha már az állampolgároktól elvárja a felelősségteljes viselkedést, akkor ugyan magával szemben is legyen már kritikus egy picit! (Arról már nem is beszélve, hogy ha az állampolgárok nincsenek megfelelően tájékoztatva, akkor arról vajon ki a büdös paripapénisz tehet vajon?)
Nem kellett volna már tegnap riadóztatni a Honvédséget meg a többieket (a MH ma reggel kapott parancsot!!!). Van a MH-nek a régi szép időkből egy százkiváló riadórendszere, többek között katasztrófavédelemre is. És éves szinten felülvizsgálják, hogy jó-e vagy nem, sőt, gyakorolni is szoktak ám. Ha Pintér bátyó tudta előre, hogy gáz lesz a helyzet, akkor annyit kellett volna tennie, hogy tegnap du. 2óra körül szólnak a honvédelmi miniszternek, hogy
"urambáttyám, zizi van, elő a tankokkal meg ami van!"
és akkor a tatai katonák aznap nem mennek haza, hanem bent maradnak készenlétben. És amikor kell, egyből tudnak indulni, akár tegnap délután-este is. De akármikor meg tudták volna kezdeni a riadóztatást, akár éjfélkor is. Erre a barmok (mármint Pintérék) megvárták a reggelt. Gratulálok. És persze most is csak láncos technikát kértek (még jó, hogy kaptak mellé mást is). Utána meg azon agyaltak egy darabig, hogy a harckocsikat rá merjék-e engedni az autópályára. ... Hát igen, kedves politikus urak. Akkor kellett volna ezen az aszfaltot tönkretevő lánctalpon aggódni, mikor nem vettétek meg a tankokhoz anno a gumibetétes lánctalpat! De sebaj, csak rámentek a tankok a pályára és most mentenek, teszik a dolgukat.
Arról már nem is beszélek, hogy láncos járműve már alig van a Honvédségnek, mert az évek alatt a férgek szépen leépítették. T-72-esből kőkemény 15 darab van, ezeknek is kifut lassan az üzemideje. Hurráhurrá. De a terepjáró tehergépkocsiból is leváltották már a legtöbb helyen a régi jó URALokat meg KRAZokat (tény, hogy régiek voltak), a "faszajó" Rábákra. Utána meg csodálkozunk nagyra nyitott ártatlan bociszemekkel, hogy a Rába elakad a hóban (avagy árvízkor a sárban - az az URAL teherautó húzza ki, amelyiket leváltott, szép volt).
Mindeközben a nagy felsővezetés reakcióideje a dolgokra valami olyan, mintha egy elmeroggyant csiga betintázott volna. Hókotróból az osztrákoktól importálunk most (megértem, ha nekünk nincs, hiszen a focistadiont sokkal fontosabb felépíteni). Ráadásul úgy, hogy az osztrák kotrók pár órát várakoztak, mire a magyar okosok kitalálták, hogy hová is kérik őket pontosan.
A levegőben helikopter irányít, de mégsem tud senki semmit a felső vezetésből, az infók késve érkeznek meg. Ami működik az a közép és alsó szint, ahol talpraesett vezetők irányítják a dolgokat, meg improvizálnak a helyzet függvényében. A felső szinteken az információáramlás meg olyan, mintha a hirtelen jött télben az is befagyott volna. Töketlenkedés és lassú reakcióidő, hasonló probléma esetén az ilyen tutyimutyi felső vezetés több kárt okoz, mintha nem is lenne.
Idesegyjóistenem... megyek inkább GTAzni tovább.