Nálunk az a legnagyobb baj, hogy túl specializált a tudás, úgy értem, a saját területének szakértője mindenki, és ez az alapműveltség rovására megy. Plusz a videókban direkt olyan területről kérdeznek, ami mumus sz emberek többségének: fizika, asztrofizika. Ha azt kérdezik mérnököktől, hogy ki írta pl. a "Falu végén kurta kocsma" c verset megkockáztatom, hogy ugyanilyen silány lett volna az eredmény.
Viszont nem minden írható az iskolák rovására. Pl.: volt olyan 20 éves leány ismerősöm, aki nem tudta hol kell megtankolni egy kocsit. Ezt, és a hasonló dolgokat pedig nem tanítják az iskolában, erre az élet és tapasztalat tanít meg. És akkor itt kezdődik a szülői nevelés: óvjuk-e a gyerekünket mindentől, és anyámasszony katonáját nevelünk belőle minden általános élettapasztalat nélkül, vagy már eleve vannak tapasztalatai bizonyos terülteken, amik fokozzák természetes kíváncsiságát, és így nem kell teljesen 0-ról kezdeni a tanulást.
Viszont nem minden írható az iskolák rovására. Pl.: volt olyan 20 éves leány ismerősöm, aki nem tudta hol kell megtankolni egy kocsit. Ezt, és a hasonló dolgokat pedig nem tanítják az iskolában, erre az élet és tapasztalat tanít meg. És akkor itt kezdődik a szülői nevelés: óvjuk-e a gyerekünket mindentől, és anyámasszony katonáját nevelünk belőle minden általános élettapasztalat nélkül, vagy már eleve vannak tapasztalatai bizonyos terülteken, amik fokozzák természetes kíváncsiságát, és így nem kell teljesen 0-ról kezdeni a tanulást.