
Egy dél-karolinai katolikus magániskola negyedik évfolyamának tudományórai tesztjében a kreacionista elmélet alapvetéseire kérdeznek rá - nincs evolúció, a Föld nem több milliárd, hanem csak párezer éves, stb. -, és az azokra rendre a tudományos tényekkel ellentétes válaszokat adó kisdiák meg is kapja a maga csillagos ötösét és száz százalékos értékelését.
Például a legújabb tudományos felfedezések egyre inkább azt mutatják hogy a földön az első élet megjelenésekor már létezett a genetikai állományok nagy része, melyek különböző módokon aktiválódhattak, majd a gének képesek voltak a populációban olyan egyedek létrehozására amelyek sikeresek voltak a környezeti veszélyekkel szemben. Ezt a ma is látható genetikai optimumkeresést figyelte meg Darvin is. Az evolúciónak nincs magyarázata az emberi és állati szexualitás kialakulására, vagy az immunrendszer keletkezésére. Nincs konzisztens válasza arra hogyan lehetséges hogy ugyan azok a génállományok vezérlik a hangszonárt a delfinekben és a denevérekben.
A legnagyobb baj a kreacionizmussal hogy tudományt csinál abból amihez a hit a megfelelő út, az evolúcióval pedig az a baj hogy gyakran párosul ateizmussal pedig a világ ateistaként nem megismerhető.
A keresztények úgy hiszik Isten szeretete az ok a cél és a teremtő erő ami ezt a világot létrehozta. A keresztények hiszik hogy létezik bűn büntetés céltévesztés és következmény, de mindenekelőtt hiszik hogy létezik kegyelem, boldogság, szabadság és szeretet az emberek számára. Én ezért vagyok keresztény. Te miért vagy ateista?