Az általad kiragadott mondat éppen nem a lényeg volt abban amit írtam. Az egész abból indult ki, hogy meg mertem állapítani, hogy mindegyiknek van 4 kereke meg motor hajtja, mire Te feltételezted, hogy akkor nálam ennyiben az autóval szemben állított követelményeim biztosan megállnak. Itt még szó nem volt minőségről. A kínai minőség minősítését csak azért hoztam fel, mert a "kínai=szar" hozzáállást nem tartom helytállónak.
Ocsmányságról tényleg nem célszerű vitázni, ha már egyszer ízlés kérdése, de ezek az autók azért vannak kikiáltva a postvideoban következetesen ocsmánynak, mert 2-3 autó jellegzetes stílusjegyeit ötvözik. Egyikre sem mondtam, hogy kifejezetten szép, de a nagy átlagot nálam simán meglépik, még akkor is, ha a kinézetükről gyakran sikít a "másolás".
Butaság lenne részemről azt állítani, hogy a kinézet nem számítana biztonságtechnikai szempontból, nem is mondtam, nem is fogok ilyet mondani. DE! Ha fogok egy Audit, és azt lemásolom kinézetre Kínában Uadi néven, akkor a karosszéria formáját tekintve már nem fogja befolyásolni a biztonságtechnikai paramétereket, esztétikai szempontból viszont ugyanazt a hatást fogja elérni. Más kérdés, hogy ettől még a teljes felépítmény anyaghasználatában és összeállításában lehet silány, és akkor bukott az egész, de attól még nézhet ki jól.
Végeredményben tehát: Egyrészt attól, hogy hasonlít nagy márkák autóira, még nem feltétlenül ocsmány, márpedig a videó ezt az összefüggést igyekszik megteremteni. Másrészt, bár jelen videoban ugyebár szó nem volt a gépek menettulajdonságairól, összeszerelésük minőségéről, biztonságtechnikai minősítésükről, attól, hogy kínai, nem feltétlenül szar, még ha a tapasztalatok nagy része ezt is mutatja. Ha az Euro NCAP egy BMW utánzatra meg fogja adni az 5 csillagot, attól az még ugyanúgy kínai lesz, ugyanúgy egy BMW-t fog másolni esetleg Audi fényszóróval, meg Opel beltérrel, oszt mégis egyenértékű autó lesz minden magyar utakon futkározó csodával. Nem is értem, hogy mehetne a minőség ROVÁSÁRA, ha az európai elvárásnak és igénynek megfelelne az autó. Márpedig ha a kínai munkaerőpiacot és technikai fejlettséget nézem, és megfelelően szabályozott árrésekkel dolgozhatnának csak a hazai kereskedők, simán képesek lennének a BMW-k árának töredékéért megjátszani, hogy nagyban hasonlító külsejű, de minőségében ugyanolyan járműveket hozzanak az európai piacra.
Ocsmányságról tényleg nem célszerű vitázni, ha már egyszer ízlés kérdése, de ezek az autók azért vannak kikiáltva a postvideoban következetesen ocsmánynak, mert 2-3 autó jellegzetes stílusjegyeit ötvözik. Egyikre sem mondtam, hogy kifejezetten szép, de a nagy átlagot nálam simán meglépik, még akkor is, ha a kinézetükről gyakran sikít a "másolás".
Butaság lenne részemről azt állítani, hogy a kinézet nem számítana biztonságtechnikai szempontból, nem is mondtam, nem is fogok ilyet mondani. DE! Ha fogok egy Audit, és azt lemásolom kinézetre Kínában Uadi néven, akkor a karosszéria formáját tekintve már nem fogja befolyásolni a biztonságtechnikai paramétereket, esztétikai szempontból viszont ugyanazt a hatást fogja elérni. Más kérdés, hogy ettől még a teljes felépítmény anyaghasználatában és összeállításában lehet silány, és akkor bukott az egész, de attól még nézhet ki jól.
Végeredményben tehát: Egyrészt attól, hogy hasonlít nagy márkák autóira, még nem feltétlenül ocsmány, márpedig a videó ezt az összefüggést igyekszik megteremteni. Másrészt, bár jelen videoban ugyebár szó nem volt a gépek menettulajdonságairól, összeszerelésük minőségéről, biztonságtechnikai minősítésükről, attól, hogy kínai, nem feltétlenül szar, még ha a tapasztalatok nagy része ezt is mutatja. Ha az Euro NCAP egy BMW utánzatra meg fogja adni az 5 csillagot, attól az még ugyanúgy kínai lesz, ugyanúgy egy BMW-t fog másolni esetleg Audi fényszóróval, meg Opel beltérrel, oszt mégis egyenértékű autó lesz minden magyar utakon futkározó csodával. Nem is értem, hogy mehetne a minőség ROVÁSÁRA, ha az európai elvárásnak és igénynek megfelelne az autó. Márpedig ha a kínai munkaerőpiacot és technikai fejlettséget nézem, és megfelelően szabályozott árrésekkel dolgozhatnának csak a hazai kereskedők, simán képesek lennének a BMW-k árának töredékéért megjátszani, hogy nagyban hasonlító külsejű, de minőségében ugyanolyan járműveket hozzanak az európai piacra.