A súlyelosztás minden gépnél ugyanannyira számít, sőt árúszállító gépek esetében oldalirányú balanszot is számolni kell (a két oldal terhelése között típustól függően nem lehet nagyobb a különbség a megadottnál). Az elmozdulás ellen pedig védve vannak. Az árú palettékra, konténerekbe kertül amiket rögzítenek a fedélzeten, ezeknek az ellenőrzése pedig a berakodást vezető személy feladata.Az utasszállító gépeken pedig a raktér szekciókat "háló"-val választják el, ezzel akadályozva meg, hogy fel alá szánkázzanak a csomagok/áruk a raktérben (vagy konténeres gépeknél a rögzítési mód ugyanaz mint az árúszálltóknál. A terhelési okmányon szereplő súlyponti helyzet azonban változhat illetve változik is pl a kerozin fogyásával, az utasok mozgásával a fedélzeten stb. A gép a beállított adatok alapján folyamatosan korrigál (trimmel).
Ami az átlagsúlyt illeti: utas esetében valóban átlagsúllyal számolnak, van olyan légitársaság amelyik Férfi/nő/gyerek bontást használ és van olyan amelyik csak felnőtt/gyerek bontást. Ami a poggyászt illeti: itt is van olyan társaság amelyik átlagsúllyal számol (Lufthansa) de a többség a chek-in-ben mért súllyal dolgozik.
Ami a helyeket illeti: nincs meghatározott sorrend. a jegykezelésnél használt software ülteti be az utast amikor bekezel, természetesen figyelembe véve az utas igényeit (folyosó/ablak melletti stb). Azoknál a légitársaságoknál amelyeknél nincs ültetés (fapadosok) az első és hátsó limitek (orrnehéz/farnehéz) sokkal szűkebbek.
Ami az átlagsúlyt illeti: utas esetében valóban átlagsúllyal számolnak, van olyan légitársaság amelyik Férfi/nő/gyerek bontást használ és van olyan amelyik csak felnőtt/gyerek bontást. Ami a poggyászt illeti: itt is van olyan társaság amelyik átlagsúllyal számol (Lufthansa) de a többség a chek-in-ben mért súllyal dolgozik.
Ami a helyeket illeti: nincs meghatározott sorrend. a jegykezelésnél használt software ülteti be az utast amikor bekezel, természetesen figyelembe véve az utas igényeit (folyosó/ablak melletti stb). Azoknál a légitársaságoknál amelyeknél nincs ültetés (fapadosok) az első és hátsó limitek (orrnehéz/farnehéz) sokkal szűkebbek.