A legkevesebbet szennyező ikarus kb 100 kg szennyeződést juttat a levegőbe 100 km-en, a modernebb mercik, volvók még ennél is kevesebbet.
Egy modern diesel autó (új), átlag 11 kg-t 100 km-en.
Egy buszon egyszerre jó esetben kb 50-en utaznak kb, és akkor még mondjuk, hogy szellősen vannak. Ha mindegyike autóba ülne és mondjuk 4-en egy autóba, hogy kényelmesen elférjenek, akkor is többet szennyeznének mint az ikarus. Persze ehhez hozzájön, hogy a buszon utazók többsége nincs olyan jó baráti viszonyban, hogy egy autóban utazzanak (főleg ha nem adják át egymásnak a helyet :D ) és így az érték 4-szeresére nő, pláne, hogy nem mindenki engedhet meg magának új autót és a régebbiek még többet szennyeznek. Jó dolog a tömegközlekedés, teljesen élhető lenne és lesz is, de ahhoz még egy két generációnak fel kell nőni és meg kell öregedni.
Egy modern diesel autó (új), átlag 11 kg-t 100 km-en.
Egy buszon egyszerre jó esetben kb 50-en utaznak kb, és akkor még mondjuk, hogy szellősen vannak. Ha mindegyike autóba ülne és mondjuk 4-en egy autóba, hogy kényelmesen elférjenek, akkor is többet szennyeznének mint az ikarus. Persze ehhez hozzájön, hogy a buszon utazók többsége nincs olyan jó baráti viszonyban, hogy egy autóban utazzanak (főleg ha nem adják át egymásnak a helyet :D ) és így az érték 4-szeresére nő, pláne, hogy nem mindenki engedhet meg magának új autót és a régebbiek még többet szennyeznek. Jó dolog a tömegközlekedés, teljesen élhető lenne és lesz is, de ahhoz még egy két generációnak fel kell nőni és meg kell öregedni.