Bicskanyitogató téma: bár nem szoktam sok hitelt adni kurucinfós cikkeknek, de indításnak megteszi.
"A kecskeméti Mercedes gyárban súlyos problémák vannak a vezetőség és a dolgozók egy része között. Mint ahogy az lenni szokott, a legrosszabb helyzetben azok vannak, akik a tényleges termelést végzik."
"Tudom, hogy sokaknak nem fog tetszeni, mert a kormány és a Mercedes emberei mindent megtesznek azért, hogy a problémák ne kerüljenek ki a gyár kapuin túl. Napi szinten fenyegetik az embereket a Facebookon vagy egyéb internetes fórumokon megjelent beírásaik miatt."
A levél folytatása: Hajtóvadászat zajlik a Mercedes gyárban a szivárogtatás miatt
Azóta már nyereséges a kecskeméti Mercedes, ki tudja, talán pont a kifizetetlen túlórák miatt?
A poszt alá jöhetnek a cégeknél tapasztalt visszásságok, nem emberhez méltó körülmények, minden, amin javítani lehetne.
A magyar könnyűipar legaláb 90%-a vándorolt keletebbre, illetve szünt meg hasonló okból. Az unión belül ezzel szemben nem lehet fellépni, az unión kívül lehetne, Egyrészt védővámokkal, másrészt áruk származási helyétől függő, vásárlói bojkottal. Egyik sem fog megtörténni a következő okoból. a vámokat a szakszervezeteknek kéne kezdeményezni, de nem fogják: a; mert áremelkedéssel járna
b; mert a szakszervezeti vezetők, általában a politikusoknál is korlátoltabbak és korruptabbak.
A vásárlók meg szarnak rá, hogy munkahelyek szünnek meg Nyékládházán, vagy Oberdorfban, ha 2 forintot tudnak spórolni.
Lehetne elvileg olyan szabályozás is, amelyik globális szinten állapítana meg bérminimumokat, hogy a termelés átrendeződése ne legyen ennyire drasztikus, és úgy a fejlett világ, mint a fejődő világ érdekeit is szolgálja. Erre az esély=0
Más lehetőséget én nemigen látok.