Bicskanyitogató téma: bár nem szoktam sok hitelt adni kurucinfós cikkeknek, de indításnak megteszi.
"A kecskeméti Mercedes gyárban súlyos problémák vannak a vezetőség és a dolgozók egy része között. Mint ahogy az lenni szokott, a legrosszabb helyzetben azok vannak, akik a tényleges termelést végzik."
"Tudom, hogy sokaknak nem fog tetszeni, mert a kormány és a Mercedes emberei mindent megtesznek azért, hogy a problémák ne kerüljenek ki a gyár kapuin túl. Napi szinten fenyegetik az embereket a Facebookon vagy egyéb internetes fórumokon megjelent beírásaik miatt."
A levél folytatása: Hajtóvadászat zajlik a Mercedes gyárban a szivárogtatás miatt
Azóta már nyereséges a kecskeméti Mercedes, ki tudja, talán pont a kifizetetlen túlórák miatt?
A poszt alá jöhetnek a cégeknél tapasztalt visszásságok, nem emberhez méltó körülmények, minden, amin javítani lehetne.
A kivitele a cégeknek lehet egy ideig jó. De mint amire főleg manapság is rájöttek, hogy pl az USA a cégei nagyrészét leépítette, és kintről szerezte be olcsón. Aztán manapság meg már otthon akarják felhúzni megint a cégeket a semmiből, mert kína, és mások már diktálnak és felvásárolják maguknak. Tehát valamilyen szinten ez ok, de ha valami gáz miatt, vagy más országok kereslete miatt megdrágul a termék akkor szopás.
Ez acélgyártásnál pl nagyon kiütközött, de másról is beszélhetünk. Az hogy callcenter, vagy adatbázis, stb máshol van az egy dolog. Manapság már nem csak azt nézik hogy 1-2 évre mi hoz nyereséget, hanem 20-30 éves távlatban mekkora előnyök, hátrányok származhatnak.
A német acélgyártás pl nem kitelepült, hanem robotokat, új fejlett eljárásokat kezdtek el használni amivel precízebbek, jobbak lettek, és még többet is tudnak termelni. Mint látszik nekik is bejött. A globalizáció valamilyen szinten ok, de hosszútávon sokszor visszaüthet az anyaországra, anyacégre. Ha pedig ezt nézzük most pl az USA milliárdokat ölhet bele hogy felépítse amit kivitt. Megérte? Mert igen sokat vesztettek, és Kínához vándorol az adójuk ami miatt pampognak rendesen.