Például a legutóbbi bankadóra, amit az önkormányzati tartozásokra vonatkozó visszamenőleges törvény helyett hoztak, miután figyelmeztette őket néhány közgazdász, hogy az kvázi államcsődöt jelentene. A rendelkezés okaként a kormány kommunikációjában végig az szerepelt, hogy az Európai Unió "kérésére", vagy inkább az Unió által kikényszerítve hozták meg ezt a döntés a túlzottdeficit-eljárás miatt, pedig a törvénytervezet elkészítésekor már megszüntették az eljárást. Feltételezhető, hogy egy rejtett kampány-költségvetés kialakításában játszik szerepet az új adó, ezt viszont nem nevezném racionálisnak, vagy akár gazdaságilag megfontoltnak vagy indokoltnak, még akkor sem, ha valószínűleg többek között ez teremt forrást a pedagógus-béremelésre, ami viszont régóta szükséges lenne.
Hogy nem volt-e választásunk belépni az Unióba? Már hogyne lett volna. A norvégok is visszafordultak a kapujából, példának okáért. Persze más pozícióból tárgyaltak, de azért azt mondani, hogy gyakorlatilag nem volt választásunk, elég meredek. Sőt, mást mondok. Akár ki is léphetünk, ha nem tetszik.
Arról, hogy "a roma ember" miért él úgy, ahogy, nálad meg nálam is sokkal okosabb emberek - szociológusok, közgazdászok - sem tudnak egyértelmű álláspontra jutni. Ettől függetlenül az Orbán-kormány kisebbségvédelmi kommunikációja és tényleges tevékenysége köszönőviszonyban sincs egymással.
Hogy nem volt-e választásunk belépni az Unióba? Már hogyne lett volna. A norvégok is visszafordultak a kapujából, példának okáért. Persze más pozícióból tárgyaltak, de azért azt mondani, hogy gyakorlatilag nem volt választásunk, elég meredek. Sőt, mást mondok. Akár ki is léphetünk, ha nem tetszik.
Arról, hogy "a roma ember" miért él úgy, ahogy, nálad meg nálam is sokkal okosabb emberek - szociológusok, közgazdászok - sem tudnak egyértelmű álláspontra jutni. Ettől függetlenül az Orbán-kormány kisebbségvédelmi kommunikációja és tényleges tevékenysége köszönőviszonyban sincs egymással.