Azért ennyire nem egyszerű a dolog. Kérdés hogy volt e kint úthibákra figyelmeztető tábla, amennyiben nem volt akkor a kocsi vezetőjének nem feltétlen kell ugy megválasztania az oldaltávolságot előzésnél , hogy egy nagyobb kátyú esetén még maradjon bőségesen helye a biciklisnek kikerűlni sávon belűl balról egy nagy kátyút és ez esetben az előzést megkezdett gépjárműnek van elsőbbsége, igy a biciklisnek meg kellet volna állnia a kátyú elött. Ha azonban volt tábla akkor már a rendőrség tüzetesebben mérlegeli a dolgot, és nem feltétlen dönt a biciklis hátrányára. Nekem volt egy fordított esetem mikor a biciklis kiesett elém előzése közben a felezővonalig én meg ránthattam el a kormányt át a másik sávba, majd vissza. Maradtak a helyszinen tanúk is akik alátámasztották hogy a biciklis azelött esett el mielött mellé értem, mégis a rendőrségi határozat a hátrányomra döntött , ugyan ezzel az indokkal, fellebbeztem majd módosították arra hogy nem volt vétkes fél.