ez a dolog nem nagyon volt felkapva az amcsi hírekben. Feltételezhetően nem lesz ilyen amivel poénkodtok, mert már alapból másnapra lett volna valami összeesküvéses cikk erről is.
Nemsokárra jönnek a felvételek ahol hátizsákkal, és mobillal voltak a vasúti pálya közelében. Tehát biztos titkosszolgálati emberkék, meg a katonaság is benne van.
Tuti ezt is az US csinálta mert máskülönben nehéz lenne a zufókat belekeverni. A Duna áradását is ők okozták meg a mostani nagy napkitöréseket is.
Csak várjunk fél évet, és valaki meg fogja magyarázni kik és miért is csinálták ezt is:D
Számomra elég hihetetlenül hangzik ez a gyorshajtási történet. Egy ilyen vonat milliárdokba kerül és rendkívüli nagy tudást igényel a összerakása, nem akarom elhinni hogy nincs benne sebességkorlátozó...
Biztos ezt is csak a spanyol kormány szervezte meg (azért lehet, hogy az FBI, vagy a CIA segített neki) és valójában nem is volt semmiféle baleset. Csak törésteszt-babákat vittek el a hullazsákokban, a felvétel meg természetesen fotosopp. Céljuk? Hogy betiltsák a... izé.... a bikaviadalt.
Nem ismerem a spanyol biztosítóberendezés működését, de a nagysebességű vasutaknál alapvető szempont a "bolonbiztos" mozdonyvezérlés. Józan paraszt ész szerint -nagy vonalakban- a sebesség jelfeladás "előjelfeladásánál" már a mozdony fedélzeti elektronikájának automatikusan figyelmeztetnie kellett volna a mozdonyvezetőt a sebesség csökkentésére, majd ha ez nem történik meg, automatikus vészfékezéssel lelassítania, majd megállítania a vonatot.
Ezt a berendezést elméletileg ki lehet és bizonyos esetekben ki is kell kapcsolni (pl.: tolatási mozgásnál, ahol adott esetben pl.: megállj! jelzést kell meghaladnia). Ha ezt a berendezést valami miatt kikapcsolták (és nem kapcsolták vissza), vagy meghibásodott, a vonat valóban elszállhat. Alapvető dolog; a berendezés meghibásodása sem mentesíti a mozdonyvezetőt a felelősség alól, neki állandó figyelési kötelezettsége van; innen ered a civil szférában használt vasúti utasítás; "Szemed a pályán legyen!" . Szerintem egy esetben úszhatja meg, ha azt mondja, hogy közvetlenül a baleset előtt rosszul lett.
kínzó kérdés: hogy fordulhat elő ilyen a 21. században egy ilyen modern vasúton? hogy-hogy nem avatkozott be semmi számítógép, elektronika stb a sebességbe (tekintve, hogy ez egy ilyen lassú kanyar, azaz potenciális balesetfaktor)?
A Santiago-i újság azt írja , hogy "A fekete doboz adatai szerint a vonat gyorsabban haladt mint 190 km/h amikor kisíklott".
Jelenleg a halottak száma 80 ,további 4 gyerek és 29 felnött nagyon súlyos állapotban .A balesetet okozójaként egyértelmüen a mozdonyvezetöt tartják , aki már több erre utaló kijelentést is tett pl :Istenem mit tettem ,vagy csak egyszerenn , hogy :ezt elbasztam ...