Nem ismerem a spanyol biztosítóberendezés működését, de a nagysebességű vasutaknál alapvető szempont a "bolonbiztos" mozdonyvezérlés. Józan paraszt ész szerint -nagy vonalakban- a sebesség jelfeladás "előjelfeladásánál" már a mozdony fedélzeti elektronikájának automatikusan figyelmeztetnie kellett volna a mozdonyvezetőt a sebesség csökkentésére, majd ha ez nem történik meg, automatikus vészfékezéssel lelassítania, majd megállítania a vonatot.
Ezt a berendezést elméletileg ki lehet és bizonyos esetekben ki is kell kapcsolni (pl.: tolatási mozgásnál, ahol adott esetben pl.: megállj! jelzést kell meghaladnia). Ha ezt a berendezést valami miatt kikapcsolták (és nem kapcsolták vissza), vagy meghibásodott, a vonat valóban elszállhat. Alapvető dolog; a berendezés meghibásodása sem mentesíti a mozdonyvezetőt a felelősség alól, neki állandó figyelési kötelezettsége van; innen ered a civil szférában használt vasúti utasítás; "Szemed a pályán legyen!" . Szerintem egy esetben úszhatja meg, ha azt mondja, hogy közvetlenül a baleset előtt rosszul lett.
Ezt a berendezést elméletileg ki lehet és bizonyos esetekben ki is kell kapcsolni (pl.: tolatási mozgásnál, ahol adott esetben pl.: megállj! jelzést kell meghaladnia). Ha ezt a berendezést valami miatt kikapcsolták (és nem kapcsolták vissza), vagy meghibásodott, a vonat valóban elszállhat. Alapvető dolog; a berendezés meghibásodása sem mentesíti a mozdonyvezetőt a felelősség alól, neki állandó figyelési kötelezettsége van; innen ered a civil szférában használt vasúti utasítás; "Szemed a pályán legyen!" . Szerintem egy esetben úszhatja meg, ha azt mondja, hogy közvetlenül a baleset előtt rosszul lett.