A magánszámról érkező hívás valóban bosszantó tud lenni, de ezen felül a "Higgadt ügyfélnek" sajnos nincs igaza. Még annak ellenére sem, hogy az ügyintéző hangján nagyjából fél perc után érződik, hogy szétveti az ideg.
Nemrég született jogszabály vagy belső működési szabályzat vagy nem is tudom micsoda, hogy csak a telefonos ügyintézésre megjelölt személynek adhatnak bárminemű tájékoztatást ilyen jellegű megkeresések esetén, adatvédelmi, fogyasztóvédelmi meg egyéb elvekre hivatkozva. Bosszantó, mert egyre kevesebb ügyet tud intézni akár közvetlen hozzátartozó is, de jellemzően erről nem a telefonos ügyintéző tehet, őt kötik az előírások, és mivel rögzítik a hívását, bármikor visszaellenőrizhető, hogy megfelelt-e az eljárásrend ezeknek az előírásoknak. Ugyanígy feltehetően arról sem tehet, hogy az ügyfél készüléke nem jelzi ki a hívószámot.
Az ügyfélnek viszont minden bizonnyal érkezett SMS-ben felszólítása, közölték vele, hogy egy Cetelemes üggyel kapcsolatban keresik, amiről, ha valóban ő az érintett, amit amúgy a személyes adatok bekérésével akarnak visszaellenőrizni, tudni kell.
A helyes megoldás tehát ilyen esetben nem a "higgadt" okoskodás, hanem be kéne látni végre, hogy az ügyintéző is csak ember, ő azt csinálja, amit mondanak neki, aztán ha tényleg érdekli, hogy milyen ügyben keresték, akkor beazonosítani magát, vagy élni a lehetőséggel, amit az ügyintéző felajánlott, és megszakítani a hívást. Aztán esetleg várni a behajtót a teraszon.
Tetszik - nem tetszik, ez most nem a helyi kisember győzelme a rendszer felett...
Nemrég született jogszabály vagy belső működési szabályzat vagy nem is tudom micsoda, hogy csak a telefonos ügyintézésre megjelölt személynek adhatnak bárminemű tájékoztatást ilyen jellegű megkeresések esetén, adatvédelmi, fogyasztóvédelmi meg egyéb elvekre hivatkozva. Bosszantó, mert egyre kevesebb ügyet tud intézni akár közvetlen hozzátartozó is, de jellemzően erről nem a telefonos ügyintéző tehet, őt kötik az előírások, és mivel rögzítik a hívását, bármikor visszaellenőrizhető, hogy megfelelt-e az eljárásrend ezeknek az előírásoknak. Ugyanígy feltehetően arról sem tehet, hogy az ügyfél készüléke nem jelzi ki a hívószámot.
Az ügyfélnek viszont minden bizonnyal érkezett SMS-ben felszólítása, közölték vele, hogy egy Cetelemes üggyel kapcsolatban keresik, amiről, ha valóban ő az érintett, amit amúgy a személyes adatok bekérésével akarnak visszaellenőrizni, tudni kell.
A helyes megoldás tehát ilyen esetben nem a "higgadt" okoskodás, hanem be kéne látni végre, hogy az ügyintéző is csak ember, ő azt csinálja, amit mondanak neki, aztán ha tényleg érdekli, hogy milyen ügyben keresték, akkor beazonosítani magát, vagy élni a lehetőséggel, amit az ügyintéző felajánlott, és megszakítani a hívást. Aztán esetleg várni a behajtót a teraszon.
Tetszik - nem tetszik, ez most nem a helyi kisember győzelme a rendszer felett...