Régebben egy elmaradt gázszámla-tartozásról gond nélkül tájékoztattak közeli hozzátartozót, bemondásra. Ma már jó eséllyel ott is lezajlik ugyanez az azonosítási procedúra, csak egy gázszolgáltatót jó eséllyel könnyebben beazonosítasz, mint egy behajtó céget.
Az ügyfélnek pedig továbbra sem kötelessége megadni a személyes adatait, viszont ennek hiányában ő sem kaphat további tájékoztatást. Az ügyintéző többször is megkérdezi tőle, hogy megadja-e az információt, vagy felfüggesszék a beszélgetést, mert annak hiányában bővebbet az ügyintéző nem mondhat, mire ő azzal válaszol, hogy nem adja meg a születési dátumát, de azért mondjanak neki valamit. Ez így nem működik, és nem az ügyintéző, hanem a vonatkozó előírások miatt.
Az ügyfélnek pedig továbbra sem kötelessége megadni a személyes adatait, viszont ennek hiányában ő sem kaphat további tájékoztatást. Az ügyintéző többször is megkérdezi tőle, hogy megadja-e az információt, vagy felfüggesszék a beszélgetést, mert annak hiányában bővebbet az ügyintéző nem mondhat, mire ő azzal válaszol, hogy nem adja meg a születési dátumát, de azért mondjanak neki valamit. Ez így nem működik, és nem az ügyintéző, hanem a vonatkozó előírások miatt.